[Linksys WRT54G]Kan config menu niet benaderen

Pagina: 1
Acties:

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 10:31
Heb even van een vriend nu zijn draadloze router mee genomen om te testen en eventueel wat instellingen goed te zetten, zodat die ook draadloos kan internetten.

Alleen heb ik een probleem. Heb hem even dmv een utp kabel van me com 21 naar zijn internet port verbonden en van daaruit met een kabeltje naar mijn pc.

En idd hij werkt, want ik typ nu een bericht hier op g0t :)

Alleen kan ik het menu niet benaderen. http://192.168.1.1 geeft geen gehoor, wat ik dus heel erg vaag vind. Heb het ding ook al tig keer gereset, maar dat maakt geen fuck uit :'(

Dat cd rommetje wat erbij zit werkt ook niet, want die zeg dat die geen router detecteert en dat ik dus eventueel de linksys moet resetten?

Zie ik nu iets eenvoudigs over het hoofd of wat?

[ Voor 3% gewijzigd door PacinoAllstars op 20-12-2004 01:13 ]

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Heeft jouw vriend niet toevallig het local ipadres van het modem verandert?
Heb je de linksys zodanig gereset dat hij weer op fabrieksinstellingen staat?

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 10:31
Flex schreef op maandag 20 december 2004 @ 01:34:
Heeft jouw vriend niet toevallig het local ipadres van het modem verandert?
Heb je de linksys zodanig gereset dat hij weer op fabrieksinstellingen staat?
Ja 10 seconden die reset knop ingedrukt houden.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Is de gateway op jouw pc (dus Start -> Uitvoeren -> 'cmd' -> ipconfig /all) ook echt 192.168.1.1? Ik meen me te herinneren dat sommige Linksys routers (ook handig dat jij het type hebt vermeld ;) ) 192.168.1.254 als ip-adres hebben. Doe anders een poortscan van 192.168.1.1 dan wel 192.168.1.254.

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:58

Fido

C:\> park

Heb je misschien in je browser het gebruik van een proxyserver ingeschakeld? Zo ja, uit zetten.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:36
Je kunt altijd nog kijken met ipconfig /all wat er staat ingesteld als standaardgateway, dat is het IP- adres van de router :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Japie_17 schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:58:
Je kunt altijd nog kijken met ipconfig /all wat er staat ingesteld als standaardgateway, dat is het IP- adres van de router :).
Lees eens de 1e regel van [rml]Lekkere Kwal in "[ Linksys WRT54G]Kan config menu niet ben..."[/rml] ;)

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Je moet de Linksys wel even rechtstreeks met een utp5 kabeltje aansluiten op het modem! Niet via tussenstations, pc's etc. Daarna de cd-draaien. En als ie daarmee klaar is zou het moeten kunnen lukken. Heb je hem een keer ingesteld via deze manier dan kun je eraan hangen wat je wilt, draadloos of bedraad.

Verwijderd

Kan ook zijn dat die WRT54G OpenWRT draait, die heeft geen html interface, dan moet je met telnet op de CLI alles doen :)
Pagina: 1