[Torrentbits raid] Loop ik als ex gebruiker risico?

Pagina: 1
Acties:

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
De warezgestapo heeft, zoals inmiddels ook op de frontpage staat, enkele grote Bittorrent sites aangepakt. De afgelopen maanden heb ik vrij intensief gebruik gemaakt van Torrentbits, een besloten community. De site hield uitgebreide statistieken bij over wat ik allemaal up- en downloadde, en beschikte over persoonlijke informatie als mijn email adres, naam en land van herkomst. Deze informatie is nu dus in handen gevallen van een bepaalde instantie.

Moet ik me nu zorgen gaan maken over de mogelijkheid dat zulke gegevens doorgespeeld worden naar bijv. stichting BREIN oid? :?

Koekie?

• bigfoot1942
  • Niet online
ik denk dat het wel meevalt. En al valt het niet mee, je kan er toch niks meer aan doen.
met je zorgen maken los je niks op ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die statistieken zijn niet echt goed bewijs volgens mij. Ennuh anders eigen schuld dikke bult :W

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 07:50
Ja, je bent de lul

Waarschijnlijk is er nu al een bevel uitgegaan naar interpol en zijn ze onderweg. Ik zou als ik jou was nu alvast het land verlaten :7

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Zet je alvast de koffie klaar voor onze Brein vrienden? :P

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

• Hazuki
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Neheee :P
Ik lig heus niet achter de boekenkast verscholen omdat ik denk dat ze elk moment kunnen binnenvallen, maar de mogelijkheid dat ze die gegevens op wat voor wijze dan ook zullen gebruiken bestaat toch?

Koekie?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

PacinoAllstars & Mad., hou even rekening mee dat dit soort semi-grappige opmerkingen niet worden gewaardeerd in de tech-fora.

• PacinoAllstars
Hazuki schreef op maandag 20 december 2004 @ 01:28:
Neheee :P
Ik lig heus niet achter de boekenkast verscholen omdat ik denk dat ze elk moment kunnen binnenvallen, maar de mogelijkheid dat ze die gegevens op wat voor wijze dan ook zullen gebruiken bestaat toch?
Ze zijn niet opgerold, maar gestopt uit voorzorg. Het is niet eens ter sprake dat er log gegevens in handen van derden zijn gevallen.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hazuki schreef op maandag 20 december 2004 @ 01:28:
...maar de mogelijkheid dat ze die gegevens op wat voor wijze dan ook zullen gebruiken bestaat toch?
Mja, maar hoe nuttig is die info? Alleen als ze individuele rechtzaken willen gaan beginnen tegen gebruikers. En dan moeten ze individuele verkeersgegevens gaan opvragen bij je provider. En daar hebben ze nog steeds een rechter voor nodig enz.

Bovendien was jij toen net gehacked en alles... Zo lang er nog grote torrent-sites actief zijn zullen ze hun pijltjes daar wel oprichten.

Firmpete on Aerie Peak

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 18:08
PacinoAllstars schreef op maandag 20 december 2004 @ 01:31:
[...]

Ze zijn niet opgerold, maar gestopt uit voorzorg. Het is niet eens ter sprake dat er log gegevens in handen van derden zijn gevallen.
Wat eens te meer bewijst dat FUD (= fear, uncertainty and doubt) een ideale strategie is voor de heren van Brein, RIAA, MPAA etc.

Als je mij vraagt zijn ze FUBAR ;-)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• PacinoAllstars
loekf2 schreef op maandag 20 december 2004 @ 01:39:
[...]

Wat eens te meer bewijst dat FUD (= fear, uncertainty and doubt) een ideale strategie is voor de heren van Brein, RIAA, MPAA etc.

Als je mij vraagt zijn ze FUBAR ;-)
IDD allemaal uit voorzorg.

Agh ik zit nog wel goed met mijn usenet accountje. Had sowieso al een hekel aan uploaden. En laat uploaden nou net hetgene zijn dat verboden is ipv downloaden van illegale dingen :D

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

inderdaad, allemaal gebasseerd op angst...

ik bedoel er zullen misschien enkele duizenden nederlanders zijn die actief waren op torrentbits.org , denk je nou echt dat die apen 10.000 mensen voor de rechter gaan slepen...

het hele systeem is gebasseerd op angst, als het om eind gebruikers gaat dat is... over een half jaar is er weer iets anders helemaal 'hot' om je illigale meuk vandaan te halen, en dat heeft brein dan pas over 2 jaar door en ze hebben vervolgens 1,5 jaar nodig om een 'aanval' te plannen en dan begint het weer van voren af aan...

ik maak in ieder geval niet meer druk om dit soort dingen, zou je ook niet moeten doen... het is gewoon klote dat nu alles weer van voren af aan moet beginnen, neem een site als suprnova, die hadden een mooi film archief, daar kon ik mooi me collectie mee vullen, anyhow, chello zal blij zijn dat mn data verkeer met 90% afneemt :)

[ Voor 18% gewijzigd door itsgreen op 20-12-2004 02:01 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Zolang je via Torrenbits alleen maar muziek en films gedownload hebt is er niets aan de hand. Ook zeggen die statistieken niets over hetgene wat je geupload zou hebben (wat dus strafbaar is bij films, muziek en software). Het is dus aan de eventuele aanklager om aan te tonen dat jij copyrighted materiaal beschikbaar heb gemaakt voor derden, of dat jij software hebt gedownload (muziek en films vallen onder de wet op de thuiskopie).

Het lijkt mij zeer sterk dat een eventuele aanklager over deze gegevens beschikt, ik zou me dus nergens zorgen over maken en gewoon lekker doorgaan met (legaal) downloaden van andere bronnen.
Om ervoor te zorgen dat je niet illegaal bezig bent moet je het wel onmogelijk maken te uploaden. Meer hierover staat trouwens (hoe ironisch) op de site van Brein ( www.anti-piracy.nl ).
Verrassend genoeg geeft deze site vrij eerlijk aan wat je rechten zijn, dit in tegenstelling tot de spotjes die je tegenwoordig in de bioscoop ziet waarin wordt gesuggereerd dat het downloaden van films illegaal is.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1