Dat het verwijderen van adminbreaks niet is toegestaan is iets wat we hier onder "gezond verstand" vinden vallen. Dat je het niet op de site hebt kunnen vinden maakt niet uit, want dat je geen links naar warez mag plaatsen had je wel kunnen vinden - en daar heb je je ook niks aan gelegen laten liggen.
Maar je hebt niet alleen de admin-edit verwijderd, maar ook de site teruggeplaatst, waarmee je dus willens en wetens een, nota bene per mail aan je bevestigde, regel overtreedt. Dat je 'm in niet-clickable-vorm terugplaatst doet daar niets aan af, onze bezoekers zijn niet zo dom dat ze van sitenaam niet zelf even sitenaam.com of -.org kunnen maken.
a) Ik heb in het bericht de FP-reactie gewijzigd. Er stond dat nog steeds dat een moderator had ingegrepen. Er was dus niets verwijderd, alleen aangepast. Een straf van 14 dagen is het dubbele van de 7 die er (minimaal) voor herhaling van overtreding zouden staan.
b) Nogmaals de naam van de site (zonder.org en .net) is GEEN link! Ze was niet klikbaar en het was niet mogelijk de tekst direct in te typen in een adresbalk en zo op de site te komen. Met deze site liet ik zien dat niet alle grote aanbieders zijn verdwenen. Deze heb ik zelf nog aangepast van een echte link in alleen de naam. De bezoekers van tweakers hebben mij echt niet nodig om hun torrents te vinden. Of denk jij anders over de bezoekers??
Wat zou er gebeuren als de torrent sites niet direct-bruikbare torrent 'links' zouden plaatsen ipv echte links en bestanden. Die zouden nooit niet strafbaar bezig zijn.
hyperlink
n : a link from a hypertext file to another location or file;
typically activated by clicking on a highlighted word or
icon at a particular location on the screen
Bron:
http://dict.die.net/hyperlink/c) "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst." Als je de wet overtreed wordt er primair gekeken naar het feit dat je de wet overtreedt. Dat vind je hopelijk toch niet gek?
c) Eh, welke wet? Welk artikel en welke precedent? Dit is echt een flutargument. Niemand is op dit onderwerp nog veroordeeld.
En over warez: volgens de definitie van warez, die ik geef, vallen hier geen tv-series onder. Maar als je dit nog steeds warez wilt noemen...
Dat op de series auteursrechten van toepassing zijn ontken ik niet. Wat als je een abonnement hebt en een aflevering gemist hebt. Mag je die dan (legaal) downloaden? Ja, downloaden mag altijd! En de illegaliteit van torrent-sites is nog niet aangetoond.
d) Die programma's zijn niet illegaal en hebben een hoop relevante legale toepassingen, zoals het verspreiden van gamedemo's en linuxdistro's.
d) De helft van het internet verkeer(!) wordt door het bittorrent netwerk veroorzaakt.... Een hoop legale toepassingen? Nog geen 5%!
e) Ja, ga klagen over z'n taalgebruik als de mededeling je niet aanstaat

Er wordt hier naar de geest van de regel geoordeeld, niet naar de letter. Het verschil tussen diverse vormen van illegale content gaat dan ook geen invloed op de strafmaat uitmaken, zoals Buntmans terecht opmerkt.
e) Als iemand niet het verstand heeft in fatsoenlijk en normaal Nederlands te reageren, dan is diegene wel in staat het geplaatste bericht te lezen, beoordelen en te bestraffen? Ik noem maar Brinkhorst en softwarepatenten. Kan Brinkhorst oordelen over de invloed van deze patenten. Precies, zo denk ik ook over diegene die mij heeft buitengesloten.
(1) Je moet gewoon geen warez plaatsen; (2) dat wist je, die regel heb je gebroken, toen ben je d'r nog 'ns op gewezen, toen heb je die regel weer gebroken, (3) en d'r is nauwelijks een vormfout zo zwaar dat 'ie je tegen de consequenties van een dergelijke repeated offense beschermt. (4) Deal with it.
Tja, dan krijg je een niet kloppende conclusie!
1) doe ik dus niet
2) dat zag ik in en heb de
link verwijderd
3) ik weet niet in welk land jij woont, maar het Nederlands rechtssysteem zit iets anders in elkaar.
4) wordt mij een keus gegeven?
Overigens is het belachelijk dat fragment van de mail van de FP-admin is weggehaald:
- privacy?? Er stond geen naam bij! Anoniem
- bewijs-/voorbeeldmateriaal hoe makkelijk met ons wordt omgegaan
- wel eens gehoord van persvrijheid, de mail had geen disclaimer over vertrouwelijke inhoud. En is het stukje wel gelezen voordat het is weggehaald?!
[
Voor 8% gewijzigd door
xander88 op 20-12-2004 11:07
. Reden: bericht staat weer op +4 ]