Toon posts:

Draadloze printerserver in draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een draadloosnetwerk doormiddel van een router ( standaarrouter). Nou heeft me vader vorige week een draadloze[rinterserver gekocht zodat iedereen makkelijk kan printen.
Wat moet ik doen zodat de printerserver in het draadloze netwerk wordt opgenomen?
Mijn router is nu zo ingesteld dat elke computer automatisch een ip krijgt van de router.

Uiteraard heb ik al verder gekeken, maar mijn kennis op dit gebied schiet te kort en uit de andere forums ( wat het net niet is) kom ik niet uit.

Dus hoe kan ik eenvoudig een draadloze printerserver in een wireless router voegen?

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:51
Misschien krijgt het printservertje ook wel automatisch een ip adres van de DHCP server van de router? Bij mijn Jetdirect is dit iig wel zo..

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zat er geen CD bij die het apparaat opspoort binnen je netwerk, om het vervolgens te configureren? Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je altijd nog kijken naar de DHCP leases in je router, één daarvan zal het IP zijn van je printserver. Vervolgens kun je deze waarschijnlijk kunnen configureren via je browser. Maar ik neem aan dat dit allemaal ook in de handleiding van je printserver staat.

Verwijderd

Daar kunnen wij dus compleet niets over zeggen. We weten niet wat voor printserver het is en jij bent degene die specificaties weet en een handleiding heeft.

Ga dus lekker aan de slag met die handleiding en eventueel de support van de fabrikant ervan (check ook de website). Zo'n topic heeft in elk geval weinig zin.

Dit topic is gesloten.