beeldscherm advies nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
ik ben een trotse *ahum* bezitter van een oud NEC 21" beelscherm. Deze is 70 centimeter diep en weegt 40 kg, waardoor er niks meer van mijn bureau overblijft ;(

Op me werk zit ik altijd met twee 17" CRT schermen, maar met sommige dingen mis ik eigelijk nog 1 monitor :9 Ik wil dus eigelijk thuis 3 monitoren hebben :7

Nou vind ik TFT wel een leuke oplossing ivm ruimte, maar:
- kutbeeld in vergelijking met CRT
- duur :( ik wil niet meer dan 300 euro per beeldscherm betalen

wie kan mij goed advies geven voor 3 tft schermen?

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-07 11:12

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PiweD schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:54:
Ehm, dat hangt maar net van je monitor af. Veel moderne TFT schermen hebben mooier beeld dan CRT.
- duur :( ik wil niet meer dan 300 euro per beeldscherm betalen
Op het moment worden deze monitors een stuk goedkoper vanwege het afschaffen van een extra heffing van 14%. Als je nog even wacht met je aankoop, dan zul je er het meest van merken. Of als je in de gelegenheid bent om naar Duitsland te gaan, dan kun je daar wat leuke schermpjes opzoeken.

Ik heb verder geen concreet voorbeeld van een mooi TFT scherm, maar wellicht heb je wat aan deze pointers. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:50
Toch denk ik dat je voor 300 euro nog niet echt een heel goed TFTje hebt.. Maar kun je misschien vermelden wat je eisen zijn?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

Exirion

Gadgetfetisjist

PiweD schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:54:
Als jij TFT kut vindt t.o.v. een oude CRT dan vraag ik me af wat voor TFT troep jij gewend bent. Een goeie TFT overtreft een CRT in praktisch alles (de nadelen van TFT verdwijnen steeds meer met de laatste generatie panels).

En verder vraag ik me af waar je in hemelsnaam 3 schermen voor nodig hebt :{ Eentje voor winamp, eentje voor MSN en eentje voor IRC ofzo? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Exirion op 20-12-2004 00:04 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De Viewsonic VG712 S of B is een prima TFT en als beste getest in Computer!Totaal Januari 2005.

Prijs ca. € 412,00 pricewatch: ViewSonic VG712b (17", 12ms, D-sub/DVI-D)

Maar zoiets had je makkelijk zelf kunnen uitvogelen door reviews te lezen. :)

ARME AOW’er

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Guardian Angel schreef op maandag 20 december 2004 @ 00:05:
De Viewsonic VG712 S of B is een prima TFT en als beste getest in Computer!Totaal Januari 2005.

Prijs ca. € 412,00 pricewatch: ViewSonic VG712b (17", 12ms, D-sub/DVI-D)

Maar zoiets had je makkelijk zelf kunnen uitvogelen door reviews te lezen. :)
Het ligt alleen een kleine 40% boven zijn aangegeven budget. ;)

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 19:10
Ik ben nogtans zelf ook een voorstander van een TFT monitor, heb zelf de Q17 (toen de betere TFT's eraankwamen) en 2 Acer 17inchers

Q17 (2003 - 450€)
al1715 (2004 - 360€)
al1714 (2004 - 300€)

op die al1715 heb ik een niet echt zichtbare dode pixel.
De beste is de Q17, maar als je een goedkope monitor wilt, vind ik die al1714 wel redelijk goed.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Het is allemaal wel leuk dat jullie die TFT schermen allemaal tot in de hemel prijzen. Maar ga maar is kijken naar prijs kwaliteit verhouding van een CRT en een TFT 17/21 inch ;) . Dan ben je kwa kwaliteit beter uit met een CRT dan met een TFT en nog niet te spreken over de prijs die je voor een goede CRT hebt in vergelijking voor een TFT. De prijs is mij ook nog iets te duur om er b.v. 500euries voor neer te leggen. Is allemaal wel leuk en aardig van: neem weinig ruimte in, ziet er mooi uit en is "state of the arts". Maar als zijn budget maar 300euries is kan je beter voor een paar mooie CRT's gaan.

Self reflection is the school of wisdom

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NightWalker2005 schreef op maandag 20 december 2004 @ 00:14:
Het is allemaal wel leuk dat jullie die TFT schermen allemaal tot in de hemel prijzen. Maar ga maar is kijken naar prijs kwaliteit verhouding van een CRT en een TFT 17/21 inch ;) . Dan ben je kwa kwaliteit beter uit met een CRT dan met een TFT en nog niet te spreken over de prijs die je voor een goede CRT hebt in vergelijking voor een TFT. De prijs is mij ook nog iets te duur om er b.v. 500euries voor neer te leggen. Is allemaal wel leuk en aardig van: neem weinig ruimte in, ziet er mooi uit en is "state of the arts". Maar als zijn budget maar 300euries is kan je beter voor een paar mooie CRT's gaan.
Ik ken niet veel bureau's waar 3 CRT monitoren van minimaal 17" op kwijt kunnen. Bovendien is er voor 300 euro per stuk ook nog wel een leuke TFT te krijgen, sla de pricewatch maar eens open.
offtopic:
En het is euro, of eventueel euro's, en niet euries. :P

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.trading-pc.de/docs/bilder/traeger/multi3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.trading-pc.de/docs/bilder/traeger/multi3b.jpg

3 LCD's op je bureau? no problemo :Y)

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

offtopic:
Tja kan ^^ :D

UHm we zitten wel lekker verder te discuseren wat hij het beste aan wilt schaffen maar als we nog geen eens weten wat zijn werk is? Nu zitten we een beetje te gissen wat het beste terwijl we nog geen eens weten watvoor werk hij doet en waarvoor hij de schermen gaat gebruiken :P .

[ Voor 8% gewijzigd door Ventrigo op 20-12-2004 00:31 ]

Self reflection is the school of wisdom

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

-NMe- schreef op maandag 20 december 2004 @ 00:06:
[...]
Het ligt alleen een kleine 40% boven zijn aangegeven budget. ;)
Dat is zijn probleem :)

Als hij goed beeld wil, goede kleur, geen ghosting enz. red je het niet met 300 euro.

Overigens zie ik ook het nut niet in van 3 schermen, ik doe het al jaren met 2 en dat bevalt voldoende voor de meeste toepassingen die ik gebruik.

ARME AOW’er

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 16:49
Ik snap het even niet: je zegt dat die ene 21" CRT alle ruimte opvreet en vervolgens wil je er drie (3!) andere CRT's voor in de plaats zetten? Ja, da's lekker ruimtebesparend 8)7

En die opmerking over kutbeeld slaat natuurlijk als een tang op een varken. Misschien dat je voor jezelf het wilt billijken geen duurdere TFT's te kopen, prima wanneer het budget niet toereikend is, maar ga jezelf en anderen niet wijsmaken dat TFT's kutbeeld geven.

Overigens, bedenk wel dat je met drie schermen van hot naar her blijft kijken. Ik heb ook wel eens een poos met drie schermen gedraaid maar ik word er helemaal tureluurs van, maar da's dan ook persoonlijk natuurlijk :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 15:23

mickjuh

Good news everyone!

Abbadon schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:30:
Ik snap het even niet: je zegt dat die ene 21" CRT alle ruimte opvreet en vervolgens wil je er drie (3!) andere CRT's voor in de plaats zetten? Ja, da's lekker ruimtebesparend 8)7
Ik denk dat hij dit bedoelde in de diepte... Een CRT heeft een langere lengte als een TFT. Ik denk dat hij wel genoeg breedte over heeft om er 3 naast elkaar te zetten.

Verwijderd

Persoonlijk vind ik die acers erg mooi voor hun prijs, al vind ik Samsung schermen net iets helderdere kleuren geven. Voor goedkoop ga dan voor zo'n acer 1714.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 22:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mmm afgelopen zaterdag ben ik wat TFT schermpjes aan het bekijken geweest.

Samsung 710V 17"
Samsung 192T 19"
Benq, type is mij ontgaan, maar deze doet 12ms

Wat mij opviel is dat het 19" scherm erg flets is tegenover de 17" schermen. De eigenaar van de winkel kon mij vertellen dat dit meer voorkomt. De 17" schermen schijnen beter van kleur te zijn dan de grotere schermen. Daarnaast viel mij de 19" Samsung erg tegen aangezien zwart niet zwart is maar paars.

Mogelijk dat het een en ander beter wordt met een goede VGA-kaart. Een dergelijke opstelling in een winkel is nooit ideaal, maar ik heb het idee dat TFT schermen echt nog niet tegen de snelheid en kleur echtheid van een CRT op kunnen. Tenminste geen van deze schermen kan op tegen de beeld kwaliteit van mijn 19" IIyama (Vision Master 450 Pro volgens mij)

P.s. De combinatie kleur echtheid en snelheid is nog een dure combinatie bij TFT schermen.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 20-12-2004 09:52 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TommyGun
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Bij Paradigit hebben ze aardig goedkope en goeie TFT's:

Bijvoorbeeld: http://paradigit.nl/pdf/10007620v.pdf voor 299 Euro.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 20-12-2004 10:05 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Vibhuti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Die acer 1715ms kost ook maar rond de 250 euro, heeft heel lage ms van 12. Lijkt mij een mooi scherm maar weet niet of hij geschikt is voor gamen of hoe de kleuren zijn.

AMD Ath II X4 760K, G.Skill 8GB DDR3-2133, Saphire 2GB R7 260X OC in een mooi Coolcube Maxi doosje

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
NightWalker2005 schreef op maandag 20 december 2004 @ 00:28:
offtopic:
Tja kan ^^ :D

UHm we zitten wel lekker verder te discuseren wat hij het beste aan wilt schaffen maar als we nog geen eens weten wat zijn werk is? Nu zitten we een beetje te gissen wat het beste terwijl we nog geen eens weten watvoor werk hij doet en waarvoor hij de schermen gaat gebruiken :P .
normaal programmeer ik alleen maar, dus eigelijk alleen maar wit scherm met gekleurde lettertjes, en op me andere scherm de output.

maar laatste tijd doe ik steeds meer grotere dingen met flash enzo, en zelfs met 2x 1280x1024 zit ik nog de hele tijd met venstertjes te schuiven.

en juist omdat ik laatste tijd steeds met grafisch ontwerp, zit ik te twijfelen aan (wat ik vind) de kutkwaliteit van TFT. Bij CRT komen alle kleuren er altijd mooi uit, maar bij TFT word het allemaal heel erg helder enzo.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Verwijderd

_Dune_ schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:51:
Benq, type is mij ontgaan, maar deze doet 12m
Dat zou wel eens de BenQ fp767 12ms kunnen zijn.
Heeft op kieskeurig in ieder geval niet echt slechte reacties (goed zelfs).
Mist alleen DVI, maar de 12ms maken volgens mij veel goed. Is ook netjes geprijsd (292.- pricewatch).
Lijkt mij een aanrader.....

• Brasher
  • Laatst online: 04-08 13:24
Ook wel een mooi dingetje,
ik zit nu ook met een enorme 17" CRT monitor op m'n bureau, en ik zit toch ook aan een TFT te denken, misschien deze. En 240 euro past makkelijk in je budget heb ik het idee.

[ Voor 7% gewijzigd door Brasher op 29-12-2004 18:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:01:
[...]

Dat zou wel eens de BenQ fp767 12ms kunnen zijn.
Heeft op kieskeurig in ieder geval niet echt slechte reacties (goed zelfs).
Mist alleen DVI, maar de 12ms maken volgens mij veel goed. Is ook netjes geprijsd (292.- pricewatch).
Lijkt mij een aanrader.....
Deze kwam ook als beste uit de test van ComputerTotaal
heb m zelf ook, en ben uitermate tevreden.

Verwijderd

Zou zelf wel eens willen weten of er ook een netjes geprijsd 17" scherm (ongeveer €350 max of zo...) is met een echte DVI aansluiting.
Iemand een tip of idee ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:27:
Zou zelf wel eens willen weten of er ook een netjes geprijsd 17" scherm (ongeveer €350 max of zo...) is met een echte DVI aansluiting.
Iemand een tip of idee ?
Ja dan zou ik toch echt zeggen:
Samsung syncmaster 710t (kheb m zelf ook :*) )

Perfect ding, 12ms, nog nooit ghosting gemerkt!

Hij is 397 euro in de pricewatch.... is wel iets duurder, maar dan heb je ook wat ;)

PS kheb me ook late vertellen dat er bij dit type weinig dode pixels voorkome

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Exirion schreef op maandag 20 december 2004 @ 00:03:
...Een goeie TFT overtreft een CRT in praktisch alles (de nadelen van TFT verdwijnen steeds meer met de laatste generatie panels).
...
offtopic:
Er is volgens mij nog steeds maar 1 ding waarin TFT een CRT kan overtreffen en dat is de geometrie. De snelheid, kleurechtheid, inkijkhoek en het oplossend vermogen (hetgeen TFT helemaal niet heeft, je kunt dat als voor danwel nadeel zien) zijn bij CRT gewoon beter en dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven. Tevens is een CRT wel in staat om verschillende resoluties weer te geven en een TFT eigenlijk niet.
Neemt niet weg dat TFT's steeds beter worden en dat de meeste dingen zeer goed zijn bij TFT, maar dat ze CRT zouden overtreffen is niet waar.

Als ik dus puur naar de beeldkwaliteit kijk, dan zie ik toch echt liever een CRT :)

[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 03-01-2005 23:21 ]

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:14:
[...]

offtopic:
Er is volgens mij nog steeds maar 1 ding waarin TFT een CRT kan overtreffen en dat is de geometrie. De snelheid, kleurechtheid, inkijkhoek en het oplossend vermogen (hetgeen TFT helemaal niet heeft, je kunt dat als voor danwel nadeel zien) zijn bij CRT gewoon beter en dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven.
Als ik dus puur naar de beeldkwaliteit kijk, dan zie ik toch echt liever een CRT :)
Een TFT helemaal geen oplossend vermogen ?
Slecht geformuleerd of gewoon nonsens...........u mag zelf het van toepassing zijnde selecteren.......
Pagina: 1