Videogeheugen simuleren!?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51
Goedendag,

Ik heb op mijn laptop een klein probleempje
Een programma dat ik graag wil gebruiken, werkt niet omdat dat programma vindt dat ik te weinig videogeheugen heb. Aangezien het videogeheugen naar mijn mening voldoende is, en het eerder lijkt op "U heeft naar mijn mening niet voldoende videogeheugen, DUS ik ga niet werken" Ben ik op zoek naar een programmatje waarmee je eventueel videogeheugen kan simuleren.

Ben al aan het zoeken geweest maar kan niks vinden, misschien dat iemand iets weet.

Gabriel

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Kun je wat meer info geven? Het OS en welk programma ?

Er zit een behoorlijk verschil tussen een windows programma, een linux programma of een dos gesimuleerde omgeving.

Verwijderd

zomaar een schot in het donker: heeft je laptop misschien toevallig shared videomem? dan kun je het in de bios gewoon opschroeven :P

ennem: hoe je extra ram bij het vaste geheugen van een normale videokaart zet zou ik niet weten, ik weet wel dat je een aansturingsprobleem gaat krijgen omdat de controller op de vga chip er niet voor ontworpen zal zijn.

• Gabriel_Knight
Even voor de duidelijkheid,
Het betreft een Windows programma ik op mijn laptopje wil draaien, dat PERSEE 16MB geheugen wil hebben, maar mijn Radeon heeft maar 8. Der moet toch wel een progje ergens zijn die die andere 8 kan simuleren met het gewone geheugen (heb 384 werkgeheugen)
Heb geen shared geheugen :(

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de AGP Aperture size in je bios wat hoger te zetten? (hiermee sta je toe dat de videokaart gebruik mag maken van het systeem Ram voor textures etc.)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Gabriel_Knight schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:50:
Even voor de duidelijkheid,
Het betreft een Windows programma ik op mijn laptopje wil draaien, dat PERSEE 16MB geheugen wil hebben, maar mijn Radeon heeft maar 8. Der moet toch wel een progje ergens zijn die die andere 8 kan simuleren met het gewone geheugen (heb 384 werkgeheugen)
Heb geen shared geheugen :(
Wát voor progje? Misschien zijn er wel tweaks of aanpassingen te vinden of weten wij hier meer van....

• Gabriel_Knight
Het gaat om het programma
DVrack http://www.seriousmagic.com/dvrack.cfm

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Verwijderd

Het spijt me ontzettend, maar dit gaat je niet lukken. Je kan een kaart niet dmv. software laten denken dat hij een dusdanig stuk extra hardware heeft. De enige manier waarop dat EVENTUEEL (!!!) kan werken is door middel van een VM-Ware achtige mogelijkheid, maar of je dat wilt...

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
lijkt me idd sterrk dat je dit software matig kan emuleren.. Misschien moet je een 16mb kaartje kopen als dat programma zo belangrijk voor je is ( zal niet al te veel kosten denk ik )

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:58

Rmg

gideon82 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:50:
lijkt me idd sterrk dat je dit software matig kan emuleren.. Misschien moet je een 16mb kaartje kopen als dat programma zo belangrijk voor je is ( zal niet al te veel kosten denk ik )
voor een laptop hmmmjehh

Ik had vroeger wel een programmatje dat software TL kon forceren bij sommige games die eigk hardware TL nodig hadden om ze te spelen op me TNT m64 mischien zat daar wat bij ik zal eens zoeken :P

edit*

http://www.3dcenter.de/downloads/3d-analyze.php deze bedoelde ik dus volgens mij helaas geen optie om mee geheugen te faken

[ Voor 12% gewijzigd door Rmg op 23-12-2004 23:59 ]

Verwijderd

Dat zal behoorlijk onmogelijk zijn met een laptop, Gideon.

TS: neem eens contact op met de leverancier van de software. Het is helaas een nogal grafisch pakket, en een eis van 16MB videogeheugen, en dan vooral behoorlijk snel videogeheugen, is, neem ik aan, NIET voor niks.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:54:
Dat zal behoorlijk onmogelijk zijn met een laptop, Gideon.

TS: neem eens contact op met de leverancier van de software. Het is helaas een nogal grafisch pakket, en een eis van 16MB videogeheugen, en dan vooral behoorlijk snel videogeheugen, is, neem ik aan, NIET voor niks.
^^^ Met stom :P

Overigens was het er vroeger (XT tijdperk) wel, maar dan omgekeerd: een progsel om je videogeheugen bij het interne geheugen van je PC te voegen. 640k RAM + 128k VRAM werd ineens 704k RAM + 64k VRAM - alleen dan begon je videokaart wel rare fratsen te maken :P

Tegenwoordig wil je dat gelukkig niet meer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Heb je al gekeken of er iets in een readme ofzo staat over command-line opties. over het algemeen als er van dit soort controles in programma's zitten dan is er altijd wel een manier om het zo uit te zetten i.v.m. compatibiliteits-problemen met sommige video-kaarten

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Pagina: 1