Heb een moederbord "bemachtigd" van het type MS-6553 oorspronkelijk uit een compaq presario van de 6000 series. Op de compaq site zelf is niets terug te vinden. Ook bij MSI kennen ze dit mobo niet.
Probleem is dat het niet wil starten. Krijg ook geen post of niets. HDD beginnen niet te spinnen. Ook volledig kaal starten gaf geen resultaat. Nu moet ik er wel meteen bij vermelden dat ik niet weet hoe de speaker aan te sluiten en dus ook nog ni kan vermelden wa voor bieps die heeft.
Eerste vraag dus.... iemand enig idee op welke pinnetjes die speaker komt? Er staat wel wat uitleg bij maar daar kom ik niet uit (zie foto).

Verder kreeg ik de FDD niet aangesloten omdat het ontbrekende pinnetje op een andere plaats zit. Wel zelfde aantal pinnen. Is dit een truc van Compaq?

tot slot nog enkele nummers die ik kon vinden:

en een totaalbeeld:

*EDIT: Mss ook nog vermelden dat ik dit alles gebruik in combinatie met de oorspronkelijke AMD Athlon XP 2000+ en verder enkel onderdelen (256MB DDR 333MHz, 80Gb maxtor, AOpen voeding, ...) die in een ander systeem naar behoren functioneren. Zou dit geheugen problemen kunnen geven? Voor zover ik weet geeft het gebruik van sneller geheugen op een tragere bus geen problemen. Alleen werkt het dan natuurlijk wel trager. Of heb ik het nu gewoon verkeerd voor?
met de specs zoals ik die op het www gevonden heb:
Probleem is dat het niet wil starten. Krijg ook geen post of niets. HDD beginnen niet te spinnen. Ook volledig kaal starten gaf geen resultaat. Nu moet ik er wel meteen bij vermelden dat ik niet weet hoe de speaker aan te sluiten en dus ook nog ni kan vermelden wa voor bieps die heeft.
Eerste vraag dus.... iemand enig idee op welke pinnetjes die speaker komt? Er staat wel wat uitleg bij maar daar kom ik niet uit (zie foto).

Verder kreeg ik de FDD niet aangesloten omdat het ontbrekende pinnetje op een andere plaats zit. Wel zelfde aantal pinnen. Is dit een truc van Compaq?

tot slot nog enkele nummers die ik kon vinden:

en een totaalbeeld:

*EDIT: Mss ook nog vermelden dat ik dit alles gebruik in combinatie met de oorspronkelijke AMD Athlon XP 2000+ en verder enkel onderdelen (256MB DDR 333MHz, 80Gb maxtor, AOpen voeding, ...) die in een ander systeem naar behoren functioneren. Zou dit geheugen problemen kunnen geven? Voor zover ik weet geeft het gebruik van sneller geheugen op een tragere bus geen problemen. Alleen werkt het dan natuurlijk wel trager. Of heb ik het nu gewoon verkeerd voor?
met de specs zoals ik die op het www gevonden heb:
| System Bus 266 MHz System Bus |
| System Memory 266MHz DDR DRAM - 2 Total DIMM Slots Upgradeable to 1.0GB (DDR DRAM DIMM required) |
| Communications Integrated 10/100 Ethernet Networking |
| Graphics Integrated NVIDIA® GeForce2™ Graphics with 32MB shared system memory 64-bit hardware-accelerated 3D graphics Maximum non-interlaced resolution of up to 2048 x 1536 @ 75Hz (when supported by monitor) |
| Audio Integrated Soundmax III Digital Audio Dolby® Digital Surround Sound (AC-3) |
| Compatibility/Compliance Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) Plug-and-Play |
| Expansion Slots One (1) AGP slot Three (3) PCI slots |
| I/O Interfaces Six (6) USB ports 5 (2 front, 4 back) One (1) Serial RS-232C compatible, DB9 connector (16550) (1 rear) One (1) Parallel EPP/ECP Two (2) PS/2 ports (mouse, keyboard) One (1) RJ45 Ethernet Port One (1) VGA monitor connection Three (3) Audio ports (1 line-in, 1 line-out, 1 microphone-in) |
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 10:54 ]