Toon posts:

Problemen door vervangen processor ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte K7 Triton GA-7ZXE met een amd 2000 processor, nu heb ik deze vervangen voor een amd 1800, deze wordt herkent door de bios. Allen krijg ik elke keer een foutmelding met het installeren van Windows XP.

Wie weet of het gigabyte moederbord de 1800 amd processor ondersteunt, zoniet heb ik dan geen schade aan het moederbord aangericht ?

Zie hieronder de links van de processor en het moederboord, wat ik dus niet weet of de processor .13u of .18u is en dat blijkt uit de tabel wel het verschil tussen supported or not.

AMD Ahtlon 1800+ ax1800dmt3c

http://www.cpu-world.com/...0+%20-%20AX1800DMT3C.html

Gigabyte K7 Triton GA-7ZXE

http://www.giga-byte.com/...PUSupportList_GA-7ZXE.htm

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

AMD AthlonXP 1800+(.18u) 266 OK OK
AMD AthlonXP 1800+(.13u) 266 OK N/A

Manufacturing process 0.18 micron copper process

Combinatie van beide urls die je geeft zou het moeten werken, misschien moet je een bios-upgrade uitvoeren voordat het stabiel werkt (alleen herkennen is niet voldoende!)

Tevens zou je een cmos-reset (standaardwaarden in bios instellen) kunnen proberen, soms zijn de geheugentimings te optimistisch en gaat een installatie daar mis, of het is een geheugen probleem. Het lijkt me niet dat je daarmee schade hebt aangericht aan je bordje

suc6

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Geeft ie de fout steeds op hetzelfde ogenblik?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, steeds op hetzelfde moment

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
test je geheugen ook eens met memtest86, misschien dat daar het probleem ligt

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 16:36

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ga je ook nog melden wat de foutmelding precies is?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Hier even het hele verhaal:

Ik had een perfect werkende pc met windwows XP erop, gegevens:

AMD Athlon 2000 AX2000DMT3c
2x Twinmos 256 mb PC133
Maxtor hdd 20GB
Daimon Stelath S220
Aopen kast type H500
Asus cd-romspeler

Nu heb ik zelf een andere pc gebouwd met de bovenstaande 2000 amd processor op een andere mobo met DDR geheugen. Ik wilde de onderdelen die ik over had in een Compaq kast zetten (die ik nog had) om een pc voor m'n vader samen te stellen.

Dus zo kwam ik aan de volkgende configuratie:

AMD Athlon 1800 ax1800dmt3c
2x Twinmos 256 mb PC133
Quantum hdd 5GB
Daimon Stealth S220
Compaq kast
Asus cd-romspeler

Ik heb het batterijtje uit het moederbord gehaald en er weer in gedaan om alles te resetten.

Nu blijft de installatie van XP elke keer hangen tijdens de setup : 'Setup is starting Windows'

Ik heb een memtest86 test gedaan en de videokaart gewisseld voor een andere (SIS6326) andere hdd. Dit hielp niks, verder heb ik alle losse onderdelen; cd-romspeler, harddisk, etc getset in mijn nieuwe pc en deze wekte allemaal prima.

Nu dacht het licht misschien aan de processor wissel, dus ik heb de amd 2000 er weer in gestopt. Nu krijg ik elke keer een fout met het installeren van XP. Tijdens het laden van de bestanden krijg ik een blauw scherm met elke keer een andere fout melding:, waaronder:
-iver_irql_not less_or equal 0x000000D1
of
-0x000000d1
of
-0xf00000084e
of
0x00000050
of
GE_fault_in_monpaged Aerea

kortom steeds een ander fout melding.

Ik ben er al drie avonden mee bezig en heb alles uitgetest wat er op google en Tweakers staat.

Een windows 98 installatie lukt wel, een upgrade vanuit 98 naar xp loopt ook weer vast.

Wie helpt mij ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan zou ik tohc eens een memtest erover heen gooien en kijken wat die doet. Hoewel 98 installen meestal niet lukt met brak mem zou het toch het probleem kunnen geven.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik weet het niet hoor... O-) Maar ik heb tijdens het bouwen van mijn pc ook allemaal van die rare foutmeldingen gehad tijdens de installatie van WinXP... :( (ook met een gigabyte mobo )

alles geprobeerd.. maar nee..

uitendelijk bleek het zo te zijn dat er spanning op mijn kast stond... ( je ik weet het niet precies)

Ik kwam daar achter doordat ik me mobo eruit had gehaald en op de grond had neergeled.. en toen lukte de instalatie wel.. :?

Nu heb ik op mijn kast.. onder m'n mobo allemaal tape geplakt.. en nu doet hij het prima.. >:)

ik zou zeggen probeert het..? ;)

Anders zou ik het ook niet weten..? :|

Verwijderd

Topicstarter
ik heb memtest gedaan, geen erros of foutmeldingen. Windows 98 staat er nu op en doet het prima. En het ligt ook niet aan mijn xp cd (officieele), op een ander pc installert deze prima.
Pagina: 1