Toon posts:

Geschikt CMS

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben gevraagd voor het maken van de website van een sportvereniging. Het is de bedoeling dat ik een CMS op zet, en dat andere mensen (met weinig computerkennis) de website gemakkelijk up to date kunnen houden. Ik heb al een aantal systemen op opensourcecms bekeken, maar omdat ik weinig ervaring heb op dit gebied is het moeilijk te bepalen welk systeem het geschikste is.

De website moet bevatten:
- wat info
- wat nieuws (moet gemakkelijk te updaten zijn)
- een forumpje waar leden met elkaar kunnen praten
- en als het even kan ook nog support voor een mailing list waar leden zich kunnen aanmelden.
- handige en makkelijke manier om foto's te uploaden en laten zien.

verder wil ik het graag zo simpel mogelijk houden. Ook zou het leuk zijn als er wat leuke frontjes voor het CMS beschikbaar zijn, zodat het er ook een beetje uitziet als een site van een sportvereniging. Heeft iemand ervaring met een CMS waarvan hij denkt dat het hiervoor geschikt zou kunnen zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 21:40 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is een best kleine site voor een CMS. Waarom bouw je het zelf niet?

Maar als je Google't naar Open Source CMS'en zal je zien dat er plenty te vinden is.

* anandus gebruikt Mambo, en is daar tevreden mee.

Maar er zijn er veel meer...

Welke heb je bekeken? Waarom voldeden deze wel of niet? Wat voor eisen stel je aan een CMS, behalve 'frontjes'?

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 19-12-2004 20:37 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 00:31

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 20:34:
De website moet bevatten:
- wat info
- wat nieuws (wat gemakkelijk moet te updaten zijn)
- een gastenboekje/forumpje
- en als het even kan ook nog support voor een mailing list waar leden zich kunnen aanmelden.
Dit is met wat php / asp goed te maken.
Eventueel kan je ook wat voorbeeldscriptjes aanpassen, en het forum downloaden (bijv phpbb, of myreact)
Kijk eens op http://hotscripts.com daar zijn best wat goede nieuwsscriptjes / mailinglists'scriptje te vinden :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

e107 wordt ook veel gebruikt, maar ik zou inderdaad kijken of je zelf wat kan maken. Dat is toch wat handiger als je een keer wat meer specifieke dingen nodig hebt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
mja ik moet toegeven dat ik eigenlijk vrij weinig ervaring heb met het bouwen van sites, dus zelf iets in elkaar flansen gaat me echt te veel tijd kosten. Daarom had ik gehoopt een CMS te vinden waar alles wat ik nodig heb al in zit zodat ik het alleen hoef te configureren. Zijn er geen CMS'en die mijn eisen standaard bevatten (is er bijv een CMS waar je standaard mailing lists in aan kunt maken?)

• SamPepijn808
  • Niet online
Deze vraag stelde ik ook in het begin van het jaar.

Ik ben uiteindelijk voor E107 gegaan en heb daar nog geen spijt van gekregen.
Volgens mij is Mamboo echter ook een zeer geschikte kandidaat.

Wellicht kun je deze twee eens uittesten.

Rob

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:34
Mambo? Nee, ik vond het eerlijk gezegd een ranzig geprogged CMS. De admin is wel leuk, maar er zitten allerlei kleine dingen in waar ik bij Mambo zeg; niet doen. E107 is in deze situatie een stuk beter en simpeler :)

|>

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:56

klokop

swiekie swoeng

op http://www.opensourcecms.com/ kan je d'r een heleboel proberen. Gebruik zelf Drupal (www.drupal.org) en Serendipty (www.s9y.org), en bevallen erg goed. Mambo ook eens geprobeerd, maar die was me wat te ingewikkeld voor wat ik d'r mee wilde.

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Drupal wordt ook gebruikt op 'n website waar ik aan mee werkte (en weer aan ga meewerken ook, zodra ik de juiste rechten weer heb ;) ) en daar werkte het prima...
Makkelijk te implenteren ook.

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
SamPepijn schreef op zondag 19 december 2004 @ 20:48:
Deze vraag stelde ik ook in het begin van het jaar.

Ik ben uiteindelijk voor E107 gegaan en heb daar nog geen spijt van gekregen.
Volgens mij is Mamboo echter ook een zeer geschikte kandidaat.

Wellicht kun je deze twee eens uittesten.
ik heb ze allebei bekeken. e107 ziet er idd wel mooi uit, maar wel heel erg uitgebreid (ook veel functies die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken). Maar het toevoegen van articles e.d. lijkt me erg eenvoudig, dus dat is wel handig. De demo op opensourcecms ziet er alleen een beetje chaotisch uit, zijn er voor deze cms veel frontjes?
Mambo lijkt me een stuk simpeler, maar ik zie daar niets van een forum ofzo. Das dan wel weer jammer als ik dat met scripts moet gaan regelen.

Ik ben overigens nog geen 1 cms tegengekomen die standaard een mailinglist feature heeft :(

Verwijderd

Een suggestie vanuit de .NET hoek:

http://www.dotnetnuke.com

Standaard heeft het alles wat je zoekt, ontzettend uitbreidbaar met gratis (en natuurlijk ook niet gratis) modules.

• SamPepijn808
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:17:
[...]

ik heb ze allebei bekeken. e107 ziet er idd wel mooi uit, maar wel heel erg uitgebreid (ook veel functies die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken). Maar het toevoegen van articles e.d. lijkt me erg eenvoudig, dus dat is wel handig. De demo op opensourcecms ziet er alleen een beetje chaotisch uit, zijn er voor deze cms veel frontjes?
Mambo lijkt me een stuk simpeler, maar ik zie daar niets van een forum ofzo. Das dan wel weer jammer als ik dat met scripts moet gaan regelen.

Ik ben overigens nog geen 1 cms tegengekomen die standaard een mailinglist feature heeft :(
E107 kent vele plugins. Je kunt daar voor meerdere mailinglists kiezen als je dat wilt. Ik ben erg enthousiast over de mailinglist die ik gebruik.

Ook is het mogelijk om de functies die je niet gaat gebruiken uit te zetten.

Ook kun je makkelijk de thema's wisselen.

Er zijn aparte sites die voor deze community de plugins en de thema's ondersteuning aanbieden.

Rob

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07-2025
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 20:34:
...verder wil ik het graag zo simpel mogelijk houden...
De laatste tijd vraag ik me toch serieus af of dat wel een goeie filosofie is voor een CMS... Je krijgt dan vaak dat de grootste idioten aan je inhoud (moeten) gaan werken - en dat doet de kwaliteit van je website geen goed, het helpt namelijk als de mensen die de content moeten verzorgen een beetje een idee hebben van waar ze mee bezig zijn. Als ze dat weten is het systeem dat gebruikt wordt meestal niet meer het probleem.

Verder zijn de opties als mambo en drupal nog steeds niet echt simpel te noemen.. maar alles waar je een forum bij wilt hebben wordt snel complex.
En deze site moet je zeker bekijken als je een beetje systemen wilt vergelijken

• SamPepijn808
  • Niet online
E107 is best intuitief en gewoon in het Nederlands te krijgen.
Je kunt dus meteen beginnen.

Als het een startende community is, krijg je geruime tijd om functies te leren.
Zo is het vaak ook voor de gebruikers (de leden).
Deze zullen de functies ook moeten leren en dat kan best even duren :-)

Of je moet een nieuwe Tweakers.net willen starten natuurlijk :*)

Rob

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:57

samo

yo/wassup

Zelf ben ik bekend met Xoops, werkt ook makkelijk. Misschien wat te uitgebreid soms, maar je kan zelf kiezen voor wat je installeert en wat niet....
Maar er zijn gewoon veel van de zelfde CMSsen, en ieder heeft zn voordeel en zn nadeel.... Installeer eens een testomgeving en probeer er een paar...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48
Genoeg over te vinden, vooral hier op het forum.
Volgende keer eerst even doen ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.