OMG bij salland is alles al uitverkocht en is meteen niet meer te leveren
Deze bordjes zijn wel geliefd ofnie

Verwijderd
Daarom had ik het al besteld zodra ik er iets van had vernomen.davey s. schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:41:
OMG bij salland is alles al uitverkocht en is meteen niet meer te leveren![]()
Met RAID 0(minimaal 2 schijven) ben je dus al je bestanden kwijt als er 1 uitvalt.Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:38:
[...]
Als je RAID 0 gebruikt ben je dan de helft van alle bestanden kwijt, omdat je pc dan de ene helft van een bestand op de ene en de andere helft op de andere HDD zet. Bij RAID 1 kopieert hij in feite een bestand naar 2 HDD's. Hierdoor heb je automatisch een backup, maar geen presatie winst.
Bij RAID 0 + 1 heb je de bovenstaande 2 voordelen, maar je totale opslagruimte zal 2 x zo snel afnemen. (vooral lastig bij de nogal kleine Raptor HDD's).
Maar in jou geval zou ik 2 Schijfjes in RAID 0 zetten (hier je OS en spellen op installen) en de andere als backup, opslag, downloads, etc schijf gebruiken, voor het geval er wat mis gaat. Overigens raad ik je aan om voor 2 raptors te gaan en 1 SATA schijfje met >120 GB. (raptors zijn nogal duur tov normaal HDD)
RAID 5 heb ik nog nooit gebruikt...
huh, heb ik dat gedaan?
Je moet de modus op auto zetten en de SLI selector card met de single kant in het slot stoppen.rene_404 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:14:
Sinds enkele dagen heb ik mijn A8N-SLI binnen, wou eigenlijk voor een Ultra gaan maar dat duurt me te lang. Als videokaart heb ik een ASUS EN6600/TD 256MB PCI-E kaart, deze heb ik dus in normale modus draaien (via bios instellingen, en in het blauwe slot). Wat ik begreep is dat de blauwe dan PCIe 16x moet zijn en de zwarte PCIe 1x. Nu zie ik echter in de NVidia beeldschem eigenschappen dat hij maar PCIe 8x is!
[afbeelding]
Iemand een idee wat ik fout doe? Mijn 3Dmark 05 score is trouwens 2425.
Even Tweakers checken...
Dat had ik al een keer gedaan, maar toen begon hij nogal te piepen en gaf geen beeld totdat ik hem weer terug zette. In het boekje staat ook dat hij standaard op Single geleverd wordt.jprommen2 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:16:
[...]
Je moet de modus op auto zetten en de SLI selector card met de single kant in het slot stoppen.
huh, heb ik dat gedaan?
Juist.. ik begrijp de voor- en nadelen van onderlinge raid configuraties, maar ik heb simpelweg alleen ervaring met hardwarematige raid configs (hot swap in een san).D3ton4tor schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:05:
[...]
Met RAID 0(minimaal 2 schijven) ben je dus al je bestanden kwijt als er 1 uitvalt.
en voor RAID 0 +1 (ook wel RAID 10) heb je minimaal 4 schijven nodig
Bij RAID 5 word data verdeeld over (minimaal)3 schijven + een gedeelte gebruikt voor redundancy, als er dus 1 uitvalt(maximaal 1 uitval dus) kun je er een nieuwe schijf inhangen en vanuit de redundancy de verloren data "regenereren".
RAID 0 is waarschijnlijk het snelst, maar ook het meest onbetrouwbaar.
Overigens word de waarde van RAID 0 zwaar overschat zoals in meerdere benchmarks is aangetoond, het verhoogd de boottime en de latency/toegang tot files.
Als je met grote files werkt(videobewerking ofzo) kun je er je voordeel mee doen.
nope als je de driver disk gebruikt bij de installatie van windows, kun je deze op de RAID adapter installeren.(moet je waarschijnlijk wel in BIOS enablen).Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:12:
en als je nou 1 Sata schijf hebt, moet je dan nog raid instellen ?
Met de specifieke nVidia nforce4 - RAID implementatie heb ik (tot op heden) geen ervaring, wellicht dat iemand anders daar verheldering over kan geven.-Fallout- schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:54:
[...]
Juist.. ik begrijp de voor- en nadelen van onderlinge raid configuraties, maar ik heb simpelweg alleen ervaring met hardwarematige raid configs (hot swap in een san).
Wordt de nieuwe schijf opgebouwd zodra je weer in het raid bios beland?
Dat denk ik niet.sjakietrekhakie schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:14:
Hij is inmiddels (vrijwel) overal uitverkocht... niet meer aan te komen tot tenminste half januari denk ik.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
waarom wil je dat weten is percies de zelfde snelheid als bij NvidiaPhusebox schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:44:
hoe controleer ik bij een ati kaart de pcie snelheid?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Dat heb ik ook gehoord, ik ben al met smart aan het wachten sinds begin december dus ik hoop het.Animal_X schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:42:
[...]
Dat denk ik niet.Ik heb van van verschillende shop gehoord dat er 2/3 januarie weer een lading zou binnen komen.
omdat ik wil weten of die van mij op 16x of 8x draaitCyrus The Virus schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:47:
[...]
waarom wil je dat weten is percies de zelfde snelheid als bij Nvidia
Ik denk dat het misschien aan je ram ligt maar als je ram okee is dan werkt het ook op dit moboVerwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:49:
[...]
Dat heb ik ook gehoord, ik ben al met smart aan het wachten sinds begin december dus ik hoop het.
Ook hoop ik dat mijn RAM (2x512 OCZ Platinum rev 2.0 ddr400) het in dat moederbord wel doet, in de huidige(Asus a7v333) produceert hij bergen errors(In windows, memtest doet het vlekkeloos) en draait ie nogal onstabiel. Waarom, ik weet het niet, maar ik denk dat het iets is met de memorycontroller die incomaptible is ofzo, hij wordt ook verrekte heet(de RAM).
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Mijn idee, maar ik kan niks anders bedenken. Na uitgebreid memtestten lijkt hij okee.Cyrus The Virus schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:45:
[...]
Ik denk dat het misschien aan je ram ligt maar als je ram okee is dan werkt het ook op dit mobo
Als je de manual leest, zie je dat het sowieso onverstandig is om de bios setting op normal te zetten. Je kunt de setting het best gewoon op auto laten staan, hij gebruikt dan de instelling van je SLI selector kaart.Phusebox schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:50:
[...]
omdat ik wil weten of die van mij op 16x of 8x draait
zie namelijk hierboven iemand die ook de bios op normal heeft staan en 1 kaart gebruikt waarbij de snelheid 8x is ipv 16x
Even Tweakers checken...
Verwijderd
Ik heb het nog een keer getest en nu krijg ik bergen errorsCyrus The Virus schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:45:
[...]
Ik denk dat het misschien aan je ram ligt maar als je ram okee is dan werkt het ook op dit mobo
Have a wheelie good weekend!
Ik denk dat je mem stuk is of het is gewoon je memory controller kun je het eens testen in een ander systeemVerwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:20:
[...]
Ik heb het nog een keer getest en nu krijg ik bergen errors(
waarom niet de eerste keer?). Ik heb net een mailtje gestuurd naar OCZ over wat ik nu moet doen, hopen dat ik de zaken vergoed krijg.
Azerty heeft de Asus SLI Deluxe op voorraad voor €150.FragDaddy schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:33:
Wie weet er nog een winkel die twee van deze borden op voorraad heeft? en het liefst ook twee 6800GT kaarten?
[ Voor 19% gewijzigd door jprommen op 30-12-2004 11:03 ]
Even Tweakers checken...
Verwijderd
Helaas, dat zal niet gaan. Ik heb hier maar 1 DDR systeem en ken niemand anders waar ik zo snel even een paar reepjes RAM kan testen(De mensen die wel een DDR systeem hebben vallen al flauw als ik de windows instellingen wil veranderen).Cyrus The Virus schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:41:
[...]
Ik denk dat je mem stuk is of het is gewoon je memory controller kun je het eens testen in een ander systeem
Als ze stuk zijn krijg je gewoon nieuweVerwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:03:
[...]
Helaas, dat zal niet gaan. Ik heb hier maar 1 DDR systeem en ken niemand anders waar ik zo snel even een paar reepjes RAM kan testen(De mensen die wel een DDR systeem hebben vallen al flauw als ik de windows instellingen wil veranderen).
Ik hoop dat ik dus wel een vervanger van OCZ krijg, goedkoop waren die reepjes niet ofzo.
[ Voor 17% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 30-12-2004 11:42 ]
Turn it off and on again.
[ Voor 28% gewijzigd door lvh op 30-12-2004 11:48 ]
Jongens let aub op HET RAM moet snel de HTT boeit me geen dr*lracoontje schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:46:
Ik krijg hem wel geOC'd (310x8.5) maar heb een SATA probleem... De Sil controler werkt prima, maar de nForce4...
1e drive in alle slots: prima
2e drive in alle slots: prima
beide: eerst maakt hij boot niet af, reboot, detecteert maar een :-|
Ik wil trouwens die #$#@$ RAID controller afzetten... Je bent een IDE controller, gedraag je als een GVD, als ik hardware raid wil dan koop ik wel een Arima-kaartje
[ Voor 23% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 30-12-2004 11:58 ]
Hoe zeker is dit? Want die NV5 maakt toch nog wel iets meer geluid dan de rest van mijn systeem.Cyrus The Virus schreef op zondag 19 december 2004 @ 20:21:Zalman VF700 past niet in SLI mode
Even Tweakers checken...
Verwijderd
Quote is al van een tijdje terugCyrus The Virus schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:15:
[...]
XL kan voor zo ver ik weet beter timings aan dan de C2 en is iets beter overklokbaar en duurder
Dit is RAM niet HTT (ingesteld via CPU -> DIMM setup)SmokeyTheBandit schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:52:
[...]
Jongens let aub op HET RAM moet snel de HTT boeit me geen dr*l
Alle tips zijn welkom !
Aan de cpu/ram ligt het niet die komen rechtstreeks van een 9nda3+ welke 292 (1:1 divider ram=HTT) deed zonder probs het probleem zit hem echt in het mobo!
Ik draai 2x 250 GB S-Atas @ raid0 op de nvraid controller werkt perfect !
Verwijderd
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Verwijderd
Ik heb op dit moment de mobo en die NB koeler van zalman thuus liggen. Moet alleen wachten tot maandag zodat PCmegastore eindelijk eens de rest van mijn bestelling verzendt. Als ik hem er op heb staan, zal ik de resultaten posten...Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:54:
Heeft iemand de Zalman ZM-NB47J al op z'n NB zitten??http://www.zalman.co.kr/eng/product/view_slide.asp?idx=71&idm=4
Ik zit er serieus over te denken om die te gaan halen.
Voor zover ik gisteren kon nagaan met de originele fan uit (stekker ff losgetrokken), wordt de NB niet echt warm. Aux = NB temperatuur sensor.
Verwijderd
ik dacht dat dat op anandtech was opgelost door een systeemherstel te doen naar een eerder gesaved puntVerwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:08:
heeft iemand ook last met de nvfirewall...krijg dat ding niet aan de gang met de nieuwe
nforce drivers..
[ Voor 23% gewijzigd door Elp op 30-12-2004 15:33 ]
Nice, volgens mij ben je de eerste... Ik was eerst ook van plan de normale versie te nemen, maar had mijn mobo laten wijzigen naar de deluxe, ik had geen zin meer om te wachtenElp schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:29:
Heeft iemand eigenlijk al een non-deluxe versie ergens op voorraad gezien/ in handen gekregen? Ik heb um al besteld bij informatique, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe lang het gaat duren voordat ie op voorraad is/verzonden wordt.
edit:
HA! Ik krijg net een email dat me hele bestelling op voorraad is (dus ook de A8N SLI) en dat ie vrijdag bezorgt wordt
Even Tweakers checken...
Verwijderd
Ik heb mijn normale versie al sinds begin december in de bestelling staan maar nog niets gezien.jprommen2 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:08:
[...]
Nice, volgens mij ben je de eerste... Ik was eerst ook van plan de normale versie te nemen, maar had mijn mobo laten wijzigen naar de deluxe, ik had geen zin meer om te wachten
Is het nog gelukt of niet ?racoontje schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:44:
[...]
Dit is RAM niet HTT (ingesteld via CPU -> DIMM setup)
Heb namelijk ook 1:1
Maar ik WIL GVD DIE RAID CONTROLLER NIET
Ik wil gewone IDE
Misschien ligt het aan de bios ik wil zelf ook dat geheugen kopenSmokeyTheBandit schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:21:
Nou het ram is drama op dit mobo zoals ik al gezegd had ik zet een MSI diamond in backorder want dit is drama ....
[ Voor 8% gewijzigd door Cyrus The Virus op 30-12-2004 20:57 ]
[ Voor 17% gewijzigd door STIMPPYYY op 30-12-2004 21:24 ]
NEE dit hoeft niet bij iedereen te zijn ik ga zelf ook G.Skill bestellen en waarschijlijk ligt het aan de bios anders zou geen elkel TCCD memory werkenSTIMPPYYY schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:23:
Dus G-Skill werkt niet goed op dit mobo heb het trouwens hier nog gevraagd. Lekker dan heb ik hem net besteld. Wordt dus maar ff annuleren.
[ Voor 13% gewijzigd door Cyrus The Virus op 30-12-2004 21:43 ]
Even Tweakers checken...
Niet werken is iets heel anders als niet boven de 250 krijgen...STIMPPYYY schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:23:
Dus G-Skill werkt niet goed op dit mobo heb het trouwens hier nog gevraagd. Lekker dan heb ik hem net besteld. Wordt dus maar ff annuleren.
Even Tweakers checken...
De reepjes zijn PC 4400 dus 275 FSB @ 2.5-3-3-7 ze zijn dus niet op specs te draaien.jprommen2 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:27:
[...]
Niet werken is iets heel anders als niet boven de 250 krijgen...
[ Voor 59% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 30-12-2004 22:44 ]
Das niet zo moeilijk, zoek er eentje die al een jaartje of twee bestaat, daar zijn de meeste bugs wel uit.STIMPPYYY schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:36:
Ow zo. Ik dacht dat het helemaal niet werkte. Maar jullie denken dat het aan het bios ligt? daar heb ik dan nog niet heel veel aan. Ik wil nu eens een keer een moederbord hebben dat meteen goed werkt.
Even Tweakers checken...
Zag net iemand op XS.org met Neo4 ultra en OCZ VX en hij kwam ook niet boven de 270 (het was OPPainter)SmokeyTheBandit schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:37:
Nou ik heb sterke twijfels aangezien alle screenies die ik op verschillende foras gelezen heb het mem niet boven de 250 uitkomt.
Het lijkt dus een veel voorkoment probleem te zijn ....
[...]
De reepjes zijn PC 4400 dus 275 FSB @ 2.5-3-3-7 ze zijn dus niet op specs te draaien.
Ze zijn gebaseerd op Samsung TCCD chips.
Deze chipjes komen veel voor op hedendaags geheugen is er niemand die ook TCCD + A8N heeft .... lijkt me toch erg sterk.
Verwijderd
Hij draait op 3.7 Vdimm + en dat ram kan harder maar niet meer op 2-2-2-5 timingsCyrus The Virus schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:12:
[...]
Zag net iemand op XS.org met Neo4 ultra en OCZ VX en hij kwam ook niet boven de 270 (het was OPPainter)
http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg
Arutha schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:16:
Weet iemand of ik een 6600 GT in combinatie met de Zalman VF700 (VGA cooler) en Zalman ZM-NB47J (NB cooler) kan installeren op dit moederbord ?
die VGA cooler wel maar en en weet ik niet
Verwijderd
Waarom post je dat hier (lees, spam je de boel hier vol)? Plaats het in de videokaarten topic over nvidia of wat dan ook.
Omdat hij wil weten of de chipset op het moederbord hiervoor in de weg zit. Dan lijkt me dit toch het juiste topic.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 05:45:
[...]
Waarom post je dat hier (lees, spam je de boel hier vol)? Plaats het in de videokaarten topic over nvidia of wat dan ook.
Even Tweakers checken...
Verwijderd
Verwijderd
Zelfde probleem heb ik ook gehad. Tijdens installatie XP wilde MS de RAID drivers niet goed ophalen. Tijdens eerste boot bleef xp hangen. Heb de drivers toen ten einde raad geslipstreamed op een XP-installatie cd gezet (volgens deze handleiding). Vervolgens zonder problemen OS geinstalleerd :-)racoontje schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:43:
Ben ik de enige die niet kan booten vanaf de onboard Silicon Image controller?
Verwijderd
Ik vind het alleen maar zonde van je geld tbh. Waarom koop je nu al SLI, wacht toch liever een jaartje met SLI hejje een 6800GT veeeeel goedkoper. En een enkel 6800gt draait alle spellen op dit moment wel perfect op hoge reoluties.SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:30:
Nou ik heb ook mazzel denk ik ik heb een 2e Leadtek 6800 GT PCI kunnen regelen dus GTs @ SLI![]()
![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 14:36 ]
Nou laten we zeggen dat ik er nog eentje voor een vriendenprijsie kan overnemen zodoende dat ik het nu doe.Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:35:
[...]
Ik vind het alleen maar zonde van je geld tbh. Waarom koop je nu al SLI, wacht toch liever een jaartje met SLI hejje een 6800GT veeeeel goedkoper. En een enkel 6800gt draait alle spellen op dit moment wel perfect op hoge reoluties.
Maarja sommige mensen hebben blijkbaar kruiwagens met geld
Verwijderd
Gebruik je wel SLI drivers dit zijn niet alle Forceware drivers namelijk ?Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:14:
Grote teleurstelling,
Asus A8N-SLI dlx
3000 winnie
2 x 512 OCZ 3200EL
2 x 6600GT club3d
tagan 480
2 x 36Gig raptor
Ik krijg in windows een popup dat SLI enabled is en haal een 3000 punten in 3DMark 05, best wel weinig voor zo'n setup![]()
Ach ja RMA dan maar.
[ Voor 9% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 31-12-2004 15:44 ]
Verwijderd
Beste, mijn job is werken in een computershop dus ja die dingen staan allen correct.SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:42:
[...]
Gebruik je wel SLI drivers dit zijn niet alle Forceware drivers namelijk ?
Als bovenstaande wel het geval is, heb je dan wel in de drivers ingesteld dat hij op SLI moet draaien dit moet ook aangezet worden namelijk.
Heb je op het moederbord de "kaart" wel op SLI staan itt enkel video.
Het is wel HEEL toevallig dat ook Stinger met 2x Club3d 6600 Gts hetzelfde probleem heeft .....![]()
Dat kan ik toch ook niet ruiken, ik ga altijd van het ergste uitVerwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:52:
[...]
Beste, mijn job is werken in een computershop dus ja die dingen staan allen correct.![]()
Ik heb alle laatste nieuwe drivers al geprobeerd zowel voor het moederbord als voor de grafische kaart, ik krijg zelfs de vermelding in de taskbar (geel bord met een uitroepteken) dat SLI enabled is.
Dus ben ik er vrij zeker van dat het probleem bij het moederbord ligt en niet bij mij.
[ Voor 5% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 31-12-2004 16:12 ]
Het OS installeren is het probleem niet. Mijn Gentoo Linux CD kent de Silicon Image en de nForce SATA perfect: het probleem is dat mijn BIOS (welke aan de Silicon Image hangen aangezien de nForce hier niet degelijk werkt) weigert te booten van drives die aan de Silicon hangen. Maw, de SATA hangt aan de rooie plugjes, en dan krijg ik een error a la: "PLEASE INSERT SYSTEM DISK". Dit probleem heeft de nForce niet, maar daar verdwijnen dan weer spontaan mijn drivesVerwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:26:
[...]
Zelfde probleem heb ik ook gehad. Tijdens installatie XP wilde MS de RAID drivers niet goed ophalen. Tijdens eerste boot bleef xp hangen. Heb de drivers toen ten einde raad geslipstreamed op een XP-installatie cd gezet (volgens deze handleiding). Vervolgens zonder problemen OS geinstalleerd :-)
computer voor alle werkzaamheden
Verwijderd
Op http://computertotaal.nl/ hebben ze dezelfde setup gebruikt (Asus A8N-SLI & 2 x 6600GT Club3d) en zij hebben blijkbaar geen enkel probleem om SLI te draaien.SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:10:
[...]
Dat kan ik toch ook niet ruiken, ik ga altijd van het ergste uit![]()
![]()
Het begint nu wel heel vreemd te worden dat stinger met dezelfde kaarten en mobo dezelfde problemen heeft.
Verwijderd
Bedankt voor het melden had vanmorgen nog gekeken maar zag niksVerwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:53:
Er is sinds gisteren een nieuwe Beta Bios verschenen op de Asus site:
Versie 1003-005![]()
Linkje:
http://www.asus.com.tw/su...-SLI%20Deluxe&Type=Latest
Heeft iemand deze al getest?
[ Voor 11% gewijzigd door Cyrus The Virus op 31-12-2004 18:06 ]
Verwijderd
ik heb de oude bios weer naar een paar reboot kwam ik niet meer in windowsSmokeyTheBandit schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:48:
Nou jongens met deze nieuwe bios draait G-Skill 10x beter op dit boardje dit geld waarschijnlijk niet alleen voor g-skill maar voor alle reepjes met TCCD.
Ik kan nu perfect pifasten/benchen op 10x270 zal zo eens 9x300 proberen![]()
Zet in Dram gedeelte even de bovenste optie op DDR333(166 Divider) of DDR400 (1:1 divider).Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 19:17:
PI'en is wel leuk enzo, maar ook met deze nieuwe bios loopt hij op FSB's van over de grofweg 220mhz enorm te snijden in je Memory frequentie. Mijn 3200+ draait op 10 x 275, maar het geheugen draait in deze modus maar op rond de 177Mhz.
Als je dan even snel de bandwidth test in Sandra doet merk je dat het op deze stand rond de 4300 zit. Dit tegenover de 6200MB/s die je haalt als je rond de 220 gaat zitten (daar is het nog 1:1).
Ik vind dit echt vreselijk irritant, ik weet dat het G.Skill mem dat ik heb veel beter kan dan dit. Maarja. wie weet is het met een BIOS patch op te lossen, eerst zien dan geloven
Verwijderd
Das echt wel kut, kaartjes presteren wel goed afzonderlijk.dominator schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 21:00:
Stinger666 had het zelf nog niet gepost denk ik maar een nieuw mobo heeft zijn probleem niet opgelost. Waarschijnlijk moet het dus in de videokaarten gezocht worden.....
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 07:48 ]
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Stond er een logo met SLI ready op de doos?Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 07:45:
[...]
Das echt wel kut, kaartjes presteren wel goed afzonderlijk.
Waar the hell moeten we dan gaan zoeken?
Krijg je dan wel een RMA, hey hallo mijn kaarten werken perfect alleen niet in SLI![]()
Zoals ik al zei in een vorige post, computer totaal werkt met dezelfde setup.................
Besteld bij informatique. Op hun site staat niet dat ze um op voorraad hebben, maar blijkbaar hebben/hadden ze dr toch nog een paar.Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 13:15:
Ik wist niet dat die al uit was![]()
Waar heb je hem gekocht ?
Verwijderd
Nou ik had salland gemailt omdat er op hun site niet staat dat deze processor een winchester core heeft. Mijn vraag was dus of de 3200+ 939 een winchester core heeft. kwam als antwoord: De nieuwste versies hebben inderdaad Winchester cores. Wij kunnen niet garanderen dat u die krijgt, aangezien in ons magazijn ook nog veel oudere uitgaven liggen. Wij kunnen niet in het magazijn elke processor openen om te kijken welke core deze heeft. (Gekke is dat op de site staat dat ze er geen meer op vooraad hebben in het magazijn en dat de levertijd onbekend is)Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:03:
[...]
Die 3200+ 939 is er alleen maar met een winchester core
Verwijderd
Ik heb het goedVerwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:13:
[...]
Nou ik had salland gemailt omdat er op hun site niet staat dat deze processor een winchester core heeft. Mijn vraag was dus of de 3200+ 939 een winchester core heeft. kwam als antwoord: De nieuwste versies hebben inderdaad Winchester cores. Wij kunnen niet garanderen dat u die krijgt, aangezien in ons magazijn ook nog veel oudere uitgaven liggen. Wij kunnen niet in het magazijn elke processor openen om te kijken welke core deze heeft. (Gekke is dat op de site staat dat ze er geen meer op vooraad hebben in het magazijn en dat de levertijd onbekend is)
Heeft Ferry82 het nou fout of salland? want heb gehoord dat je het beste een 3200+ 939 met winchester core kan hebben
We've got that ring of confidence
[ Voor 40% gewijzigd door Yukkie op 01-01-2005 21:21 ]
We've got that ring of confidence
Verwijderd
In bovenstaande post zei ik dat aux (in AIDA32) de NB is. Dat is NIET zo. Excuses.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:54:
Heeft iemand de Zalman ZM-NB47J al op z'n NB zitten??http://www.zalman.co.kr/eng/product/view_slide.asp?idx=71&idm=4
Ik zit er serieus over te denken om die te gaan halen.
Voor zover ik gisteren kon nagaan met de originele fan uit (stekker ff losgetrokken), wordt de NB niet echt warm. Aux = NB temperatuur sensor.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq