[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.954 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95352

Ik heb het moederbord besteld zo begin december en hij zou deze week binnen gekomen zijn. Krijg ik te horen dat ze niet genoeg hadden en dat ze begin januari weer een nieuwe batch krijgen. :(

1 voordeel: Ik krijg dus wel een recente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125150

Ik heb de Kingston KHX3200A/512 besteld, dat zal toch geen probleem zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 10:34
..Appelsap schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:25:Het enige waar ik nog mee zit is dat mijn nVidia SATA raid als hot-swappable wordt aangemerkt, en in de system tray een icon actief blijft om mij aan te bieden mijn SATA drives te disconnecten. Dat was ik nou niet van plan, maar dat icon krijg ik niet weg... Suggesties zijn welkom.
Rechtermuisknop op je systemtray, meldingen aanpassen kiezen en bij het desbetreffende icoontje 'altijd verbergen' instellen.
Anoniem: 125150 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:35:
Ik heb de Kingston KHX3200A/512 besteld, dat zal toch geen probleem zijn ?
Als het met AMD samenwerkt is er niet echt een reden om je zorgen te maken. Het enige geheugen wat hiermee problemen heeft is TwinMOS met TwinMOS chippies.

[ Voor 26% gewijzigd door jprommen op 24-12-2004 10:37 ]

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er toch nog niet zeker van, maar heb het wel besteld :)

Gelukkig geen Twinmos besteld dan, want dat wou ik wel te doen.

HyperX lijkt me toch beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-05 12:01
Hallo tweakers,

Ik had gisteren een probleem. Mijn tagan 480 is geploft......? er was een steekvlam en einde verhaal.

Vandaag terug gegaan naar informatique om mijn mobo ect te laten testen of dit nog werkt.
Gelukkig bleek deze nog te voldoen.

Ik heb nu een nieuw tagan 480 maar ben toch huiverig geworden met aanlsuiten. Vandaar mijn vraag.

Volgens bijgevoegde foto's moet deze stekker (ATX stekker) op het moederbord aangesloten worden. Deze bestaat uit 2 delen. Een groot deel van 20 pinnen en een klein blokje van 4 pinnen. Volgens mij moeten deze beide (aan elkaar) in ATX Power van de het moederbord. (zie foto) Afbeeldingslocatie: http://www.bhoff.cistron.nl/IMG_0453.JPG

Vervolgens (zie foto) moet een van 2 groene/blauwe stekker op het ATX 12v analsuiting (blokje van 4 pins) links boven op het moederbord. (zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://www.bhoff.cistron.nl/IMG_0455.jpg

Kan iemand dit bevestigen ?.,

Bijvoorbaat dank voor jullie hulp.

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50789

Hallo,

Ik ben eigenlijk benieuwd of er al iemand is die de Zalman CNPS7700 series op dit bordje heeft geprikt. Of is er misschien iemand die zou willen meten? :p 68mm vanuit het hart van je cpu moet hij vrij hebben.

Het is trouwens toch gelukt tussen kerst en nieuwjaar krijg ik alles binnen, moest er wel de upgradeset voor bestellen bij Alternate a8n-sli + 2x Leadtek winfast 6600 GT. Ook niet verkeerd z'n setje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
[quote]Anoniem: 50789 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:35:
Hallo,

> Ik ben eigenlijk benieuwd of er al iemand is die de Zalman CNPS7700 series op dit bordje heeft > geprikt. Of is er misschien iemand die zou willen meten? :p 68mm vanuit het hart van je cpu moet > > hij vrij hebben.

Hoi,

Zie f1e foto hierboven. Hier hangt de Zalman CNPS7700. Hij past vrij goed. Was enkelt lastig om 2 reepjes gehugen te plaatsen. Slot A1 ging ietwat moeizaam maar lukt wel. Daarna zou jij geen probleem moeten hebben. Ik denk dat je beter errst het geheugen kan plaatsen en dan de Cooler.

Ik zit zelf nog ff te rotzooien met hoe de voeding er op aan te sluiten. Kom er ff niet uit welke kabels waar horen. Zodra dit werkt laat ik je wel weten wat mijn verder bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132280

ff snel een vraagje: moet je bij installatie van dit moederbord jumpers en voltages instellen(zoals met die oudere mobos) of is dat niet meer nodig bij de nieuwe generatie moederbords ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
Zie hier foto's met de Zalman CNPS7700 CU.

Afbeeldingslocatie: http://www.bhoff.cistron.nl/IMG_0459.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.bhoff.cistron.nl/IMG_0460.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.bhoff.cistron.nl/IMG_0461.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.bhoff.cistron.nl/IMG_0461.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.bhoff.cistron.nl/IMG_0462.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 18:52
Woei 8)
Op de koeler na ziet het er bijna compleet hetzelfde uit als bij mij
Wat doet dat kingston geheugen bij jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55

Animal_X

Rodin

Jezus... Dat is toch geen koeler meer.... Je moet je kast zeker aan je bureau vast binden, anders stijgt hij op!

Wat weegt dat kreng wel niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Animal_X op 24-12-2004 13:50 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
kerel, hoever steekt die 7700CU boven je mobo uit?
zit namelijk even te kijken (heb zelf een H700B) ook met een mobobackplate die je er uit kan halen, maar ik weet niet of ik hem er uitkrijg als die koeler er op zit (en of ie uberhaupt wel past )
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
is de geluidsproductie erg omlaag gegaan met die zalman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:16
Mooi dat die past.

Ik ben nou bezig met windows installen op een losse schijf (moet eerst mijn oude back-uppen)
Had gister windows al geinstalleerd maar teon was ik even gaan OCén en nouw is de windows beschadigd en moet ik het opnieuw doen. Wnat mijn beeld stond allemaal te knipperen

Ben nou waarschijlijk al mijn data kwijt :@

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrus The Virus op 24-12-2004 15:11 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B) Grote koeler

Maar mijn vraagje, ik zie dat je de HyperX erin hebt zitten.
Is dat een KHX3200A/512 ? (heb ik namelijk besteld).

En wat zijn je ervaringen ermee in dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32539

Ik heb juist ook mijn moederbordje aangekregen. Elke keer een fout als ik windows wil installeren. Even naar een oplossing gezocht en nu blijkt het dan hij WEL op een western digital wil installeren. Maar NIET op een Diamondmax 10 200 Gb 8 Mb sata.

Werkt er bij iemand de combinatie Asus A8N-SLI deluxe en maxtor diamondmax 10?

OPLOSSING: Ik had eerst de maxtor schijf op een msi k8n neo2 aangesloten(backup van bestanden) En hier moet iets mis zijn gegaan. Gewoon de partities verwijderd met DELPART(van windows baate niet) en nu kan hij ineens wel booten ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 32539 op 24-12-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

als ik die plaatjes bekijk in de eerste post van dit mobo dan zie ik daar een klein koelertje.

ik was van plan een gigabyte k8nxp-9 te kopen. die heeft ook een active cooler. in een review las ik dat dit best herrie maakt. is dit hier ook het geval.

zo ja, is het te vervangen door iets wat geen of minder herrie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Anoniem: 53218 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:28:
als ik die plaatjes bekijk in de eerste post van dit mobo dan zie ik daar een klein koelertje.

ik was van plan een gigabyte k8nxp-9 te kopen. die heeft ook een active cooler. in een review las ik dat dit best herrie maakt. is dit hier ook het geval.

zo ja, is het te vervangen door iets wat geen of minder herrie maakt.
Dat is bij elk NF4 mobo omdat de nForce4 chipset vrij warm wordt en daardoor niet passief gekoelt kan worden althans nog niet. op dit moederbord draait hij op 8000 a 9000 rpm

Ik kwam ook nog wat problemen tegen, zodra ik de Sil3114 sata controller uitzette kon ik niet meer opstarten, en als ik Qfan aanzette ook niet (maar zal wel aan de fan liggen)

[ Voor 13% gewijzigd door Cyrus The Virus op 24-12-2004 15:38 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een Asus A8n-sli deluxe moederbord aangeschaff. En ik heb hierop 2x512Mb Corsair DDR400 valueselect geheugen opzitten. Toch werkt het in dual channel, ook al staat op de site van asus dat het niet in dual channel werkt.

Het gaat op dit geheugen: Corsair vs512mb400 - vs32m8-5
Dat mag je dus bij het lijsje zetten bij de beginpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
Mede Tweakers,

Ik zie aardig wat reacties naar aanleiding van mijn foto's inzake de cooler van Zalman 7700.
Ik kan hier verder geen bevindingen terug koppelen, zelfde geld voor geheugen Kingston, de reden staat hieronder.

Ben vandaag voor de 2E keer terug geweest, nadat mijn geplofte TAGAN 480 de geest had gegeven.
Ook met een nieu8we tagan werkt het niet, ik kreeg geen beeld op mijn monitor.

Terug bij Informatique hebben ze de pc verder onderzocht. Men gaf aan dat het bij hun wel werkte (op een chieftech). Zij gaven aan dat in combinarie met de Tagan 480 mijn pc waarschijnlijk niet goed werkt ?? (een preciese oorzaak is niet bekend).

IK heb er door hun een enermax 480 wat in laten zetten en gelijk getest.
Het werkt nu wel.

Ik ben de pc dus aan het opbouwen en zodra deze gereed is zal ik mijn bevingen hier melden.
Dit geintje koste me dus al 1 dag...en wat stresssss... :(

Gegroet.

PS: Kingston geheugen = Hyper X DIMM 512 MB DDR PC4300 533 Mhz (KHX4300/512)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
rjbenning schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:26:
Mede Tweakers,

Ik zie aardig wat reacties naar aanleiding van mijn foto's inzake de cooler van Zalman 7700.
Ik kan hier verder geen bevindingen terug koppelen, zelfde geld voor geheugen Kingston, de reden staat hieronder.

Ben vandaag voor de 2E keer terug geweest, nadat mijn geplofte TAGAN 480 de geest had gegeven.

Terug bij Informatique hebben ze de pc verder onderzocht. Men gaf aan dat het bij hun wel werkte (op een chieftech). Zij gaven aan dat in combinarie met de Tagan 480 mijn pc waarschijnlijk niet goed werkt ?? (een preciese oorzaak is niet bekend).

Het werkt nu wel.

Ik ben de pc dus aan het opbouwen en zodra deze gereed is zal ik mijn bevingen hier melden.

Gegroet.

owjee, dadelijk weer een ander probleem :+
compatible PSU's :o
(wil ook net een tagan480 voor mn systeem aanschaffen... iemand nog meer ervaringen hier mee :?)

maar hoever steekt je 7700CU uit aan ed bovenkant van je mobo (krijgt ie geen ruzie met je PSU?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132280

hmm niemand weet de antwoord op me vraag ? jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
ixl85 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:42:
[...]

owjee, dadelijk weer een ander probleem :+
compatible PSU's :o
(wil ook net een tagan480 voor mn systeem aanschaffen... iemand nog meer ervaringen hier mee :?)

maar hoever steekt je 7700CU uit aan ed bovenkant van je mobo (krijgt ie geen ruzie met je PSU?)
Ik hou nog iets van 3 'a 4 cm over. Uiteraard in een Coolermaster CM Stacker kast.
Zie foto

Afbeeldingslocatie: http://www.bhoff.cistron.nl/IMG_0464.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Anoniem: 132280 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:50:
hmm niemand weet de antwoord op me vraag ? jammer :'(
Volgens mij hoef je dat soort dingen niet per se hardware-matig in te stellen, maar kan het wel deels met jumpers als je dat wil-tebayo
;)
Ik heb ieg al in geen jaren een bord gehad waar ik alles hardware-matig in moest stellen. Soms wel 1 of 2 dingetjes, maar het meeste kan via je bios :)

Ik ben vooral geinteresseerd naar de hoeveelheid herrie van die NB-fan. 9000rpm lijkt me flink wat :X

[ Voor 19% gewijzigd door Okyah op 24-12-2004 16:58 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
nu staat er in het begin van deze topic dit gedeelte over de voeding die je nodig zal hebben:

Configuration Heavy Load
AMD K8 939 CPU Type - FX-55
PCIe x16 Video Cards - 6800Ultra x2
DDR DIMM Modules - 4
HDD(IDE or SATA) - 4
CD/DVD (IDE or SATA) - 2
PCIe x1 Cards - 1
PCI Cards - 3
1394 Devices - 1
USB Devices - 6
Requied + 12V current > - (25A) >
Required wattage - >= 500W

Maar dit zal toch echt geen >=500w worden ofwel? Mijn configuratie zal er zo uitzien:

Configuration CUSTOM
DDR DIMM Modules - 4
HDD(IDE or SATA) - 2
CD/DVD (IDE or SATA) - 2
PCIe x1 Cards - 0
PCI Cards - 2
1394 Devices - 0
USB Devices - 4
Requied + 12V current > ?????
Required wattage - >= ??????

Ik ga wel een Antec Neopower 480 halen!
Moet toch met deze configuratie te doen zijn niet????

Pc: Geen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

Cyrus The Virus schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:31:
[...]

Dat is bij elk NF4 mobo omdat de nForce4 chipset vrij warm wordt en daardoor niet passief gekoelt kan worden althans nog niet. op dit moederbord draait hij op 8000 a 9000 rpm

Ik kwam ook nog wat problemen tegen, zodra ik de Sil3114 sata controller uitzette kon ik niet meer opstarten, en als ik Qfan aanzette ook niet (maar zal wel aan de fan liggen)
hoe zit het met de geluidsproductie van die cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Rudy_X schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:49:
nu staat er in het begin van deze topic dit gedeelte over de voeding die je nodig zal hebben:

Configuration Heavy Load
DDR DIMM Modules - 4
HDD(IDE or SATA) - 4
CD/DVD (IDE or SATA) - 2
PCIe x1 Cards - 1
PCI Cards - 3
1394 Devices - 1
USB Devices - 6
Requied + 12V current > - (25A) >
Required wattage - >= 500W

Maar dit zal toch echt geen >=500w worden ofwel? Mijn configuratie zal er zo uitzien:

Configuration CUSTOM
DDR DIMM Modules - 4
HDD(IDE or SATA) - 2
CD/DVD (IDE or SATA) - 2
PCIe x1 Cards - 0
PCI Cards - 2
1394 Devices - 0
USB Devices - 4
Requied + 12V current > ?????
Required wattage - >= ??????

Ik ga wel een Antec Neopower 480 halen!
Moet toch met deze configuratie te doen zijn niet????
Zou moeten gaan maar ik zou toch een voeding kiezen met wat meer vermogen

En wat betreft de NB cooler hij maakt wel iets meer lawaai dan standaard NB fantjes maar echt hard niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:15:
[...]

Zou moeten gaan maar ik zou toch een voeding kiezen met wat meer vermogen
Zijn er eigenlijk zwaardere voedingen met dat concept dat je kabeltjes kunt toevoegen?? zo ja welk merk? (en zijn er dan ook voedingen met 24-pins?)

Pc: Geen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Rudy_X schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:17:
[...]

Zijn er eigenlijk zwaardere voedingen met dat concept dat je kabeltjes kunt toevoegen?? zo ja welk merk? (en zijn er dan ook voedingen met 24-pins?)
Enermax heeft volgens mij een speciale SLI voeding en OCZ heeft ook goeie voedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Het kleine koelertje op de SB maakt een verloosbare hoeveelheid lawaai, echt niks dus!

Ik heb een Levicom voeding en geen problemen. Verloopje van 20 > 24 pins aanwezig!

Ook heb ik weer een nieuwe update:

Installeren van de 71.20 drivers levert ook al geen beter resultaat op.

Morgen ff een reinstall proberen anders gaat de plank RMA. Mailtjes naar Asus wordt na 2 dagen niet op gereageerd. Ik zou alleen nog Club3D kunnen proberen, maar ik denk dat het niet aan de graka's ligt aangezien het gewoon nVidia reference design is en de kaarten allebei goed werken en individueel dezelfde prestaties neerzetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Stinger666 op 24-12-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 10:36
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:22:
[...]

Enermax heeft volgens mij een speciale SLI voeding en OCZ heeft ook goeie voedingen
Ik heb nu een Enermax 470W met een 24 pin aansluiting maar ik heb nou z'n verlengkabeltje naar 20 pins.
Hoef ik ook nie meer z'n speciaal kabeltje te halen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:59
rjbenning schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:26:
Mede Tweakers,

Het werkt nu wel.

Gegroet.

Ben ook van plan die Tagan te kopen zit hem nu alleen wel te knijpen, nog meer mensen problemen met Tagan voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
..Appelsap schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:30:
[...]

Dat doet volgens mij weer wat anders, want Cool & Quiet zorgt voor een lagere clock en lager Voltage. Maar ik heb het gevonden, in de handleiding, je moet in het power-saving menu minimal power saving aanzetten. Het werkt.
bij mij werkt het dus niet op geen enkele mogelijke manier

sterker nog: ik krijg echt de schijt van mijn moederbord: als ik de pc uitzet en weg ben geweest, en ik zet em dan weer aan krijg ik 9 van de 10 keer:
boot failed of last boot failed of post boot interrupted: press del to enter setup or f1 to continue

k*%bord

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh als deze gewoon stabiel werkt bij jouw, dan zal de KHX3200A/512 geen probleem zijn.

Ik wacht touwens nog alleen op mn CPU en geheugen, dan kan ik ook aan de slag!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 125150 op 24-12-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Stinger666 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:23:

Morgen ff een reinstall proberen anders gaat de plank RMA. Mailtjes naar Asus wordt na 2 dagen niet op gereageerd. Ik zou alleen nog Club3D kunnen proberen, maar ik denk dat het niet aan de graka's ligt aangezien het gewoon nVidia reference design is en de kaarten allebei goed werken en individueel dezelfde prestaties neerzetten.
Doe geen moeite meer ..... Asus is DRAMA op email beantwoorden.
Ik wacht al 3 maaden op een reactie van hun kant inzake een asus k8ne kwestie.

Club3D is echter nog VEEL erger die reageren helemaal niet op emails.
Via het contact formulier een maandje of 8 geleden wat gevraagd nu nog geen reactie..... :Z
Ditzelfde bericht hoor ik van veel meer mensen.

Dit is heel erg jammer van deze grote bedrijven ......

Asus is alleen te benaderen via de telefoon wat wat mij betreft nog steeds veruit de beste manier is om mensen te bereiken en om zo snel mogelijk hulp te krijgen bij problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 24-12-2004 19:18 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

Anoniem: 124681 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 08:40:
Heb mij bij de klantenservice van Alternate laten vertellen dat een 20 -> 24 pins converter geen zin heeft. Als je dus een 20 pins aansluiting aan je voeding hebt hangen, moet je die er gewoon inpluggen, heb ik ook gedaan. Even goed kijken, hij past er als t goed is maar op één manier in. Mijn systeem is trouwens gewoon stabiel, dus die verhalen over mogelijke instabiliteit geloof ik ook niet zo.
Zijn er meer mensen die dit zo werkend hebben met een 20-pins aansluiting?

Heb namelijk zelf ook geen 24-pins aansluiting, maar zou het wel werkend willen hebben het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66537

Ik heb dus ook zo'n Tagan 480 Watt voeding (U01) maar nog niet aangesloten net zoals mijn andere onderdelen die nog netjes verpakt onder de kerstboom liggen, beetje christmas spirit he :+

Ik heb wel alvast eens een mailtje gestuurd naar Tagan met de vraag of de voeding wel compatible is met het mobo maar volgens mij moet je gewoon de juiste aansluitingen maken.
Het lijkt me namelijk stug dat de voeding niet werkt met het mobo! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132334

zit er bij de Tagan 480 Watt voeding (U01) dan geen gebruiksaanwijzing ofzo :/ of leest niemand die :7 ik wil namelijk zelf ook deze voeding kopen... maar omdat ie bij rjbenning al 2 keer is geploft vraag ik me af of dit een goed keus is... ervaringen plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 132334 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:10:
zit er bij de Tagan 480 Watt voeding (U01) dan geen gebruiksaanwijzing ofzo :/ of leest niemand die :7 ik wil namelijk zelf ook deze voeding kopen... maar omdat ie bij rjbenning al 2 keer is geploft vraag ik me af of dit een goed keus is... ervaringen plz :)
Same here...
eigelijk wel maf dat iedereen nu bang word voor een bepaalde voeding op een mobo...
nog nooit gezien zoiets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga het met de inbegrepen 400Watt voeding van mij Mtek Q8 doen.
Gebruik trouwens maar 1 6600gt dus het zal wel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132334

ixl85 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:27:
[...]

Same here...
eigelijk wel maf dat iedereen nu bang word voor een bepaalde voeding op een mobo...
nog nooit gezien zoiets :D
haha eigenlijk wel maf ja... maar heb geen zin dat me nieuwe voeding in me nieuwe computer ploft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
Anoniem: 132334 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:15:
[...]

haha eigenlijk wel maf ja... maar heb geen zin dat me nieuwe voeding in me nieuwe computer ploft :P
Mensen,

Ik zie nu allemaal opmerkingen verschijnen of de Tagan 480 wel goed is in combinatie met dit Asus boord.

LET wel !: Ik wil niemand bang maken, maar heb enkelt mijn bevindingen gepost omdat ik vanaf dag 1 al problemen had en advies nodig had. Van het een kwam ik vervolgens in het ander terecht.

Het is goed mogelijk dat dit bij mij niet werkte in combinatie met verschillende hardware componenten waardoor deze situatie ontstond. Het kan dus zijn dat dit een opzich zelf staand geval is.

Tenslotte ben ik er ook door niemand van weerhouden om de Tagan 480 in combinatie met dit boord te kopen.

Ik wens jullie in ieder geval succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb zelf waarschijnlijk een half werkent mobo, de PCI lock namelijk werkt niet goed krijg bij nTune de foutmelding

Warning: Your PCI clock is currently set to track the HT bus. If you adjust the clock for the HT bus, the PCI clock will change as well. Please consult you motherboard manual how to disable this behavoir before proceeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:30:
Ik heb zelf waarschijnlijk een half werkent mobo, de PCI lock namelijk werkt niet goed krijg bij nTune de foutmelding

Warning: Your PCI clock is currently set to track the HT bus. If you adjust the clock for the HT bus, the PCI clock will change as well. Please consult you motherboard manual how to disable this behavoir before proceeding
draai nu op 266 x 4 HTT dus bus draaid hoger als 1000 MHz
Ik krijg op dit moment die foutmelding nie meer :? eerste paar keer wel....
Maar sinds ik in de bios overklokt heb zie ik het nie meer.... bij het starten van ntune.
Zou die pci lock zoiezo in een bios update erin kunnen zitten ? draai nu de laatste beta bios maar nog steeds is het nerges te vinden die pci lock. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
T-Blizzard schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:42:
[...]

draai nu op 266 x 4 HTT dus bus draaid hoger als 1000 MHz
Ik krijg op dit moment die foutmelding nie meer :? eerste paar keer wel....
Maar sinds ik in de bios overklokt heb zie ik het nie meer.... bij het starten van ntune.
Zou die pci lock zoiezo in een bios update erin kunnen zitten ? draai nu de laatste beta bios maar nog steeds is het nerges te vinden die pci lock. :|
ik heb de HTT nog op auto staan. welke kan ik deze het beste zetten. om zonder dat de CPU sneller word op systeem bus ??

Zijn er nog meer mensen met dit probleem

[ Voor 5% gewijzigd door Cyrus The Virus op 24-12-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 09:28

Archimond

Lopende Helpdesk

Voor de "Bangerikken" :)
Anoniem: 66537 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 00:28:
Heb dinsdag mijn SLI Deluxe uit Engeland gekregen (overclockers.co.uk) en ff snel bekeken of de XP-120 koeler van Thermalright erop past.......NO PROBLEM! ;)
Ik moet hem wel nog ff vast monteren maar dat doe ik wel na de kerst aangezien ik mijn 3500 Winchester CPU nog niet binnen heb (die hopelijk morgen aankomt vanuit Duitsland).

Dan wordt het hele systeempje in elkaar gebouw....het zou er dan als volgt moeten uitzien:

AMD64 3500+ CPU (Winchester core)
Thermalright XP-120 CPU Cooler met 120mm YS-Tech FD121238HS fan
Asus A8N SLI-Deluxe
Asus Radeon X800 XT PE 256MB Extreme
2x Hitachi Deskstar 7K250 160 GB SATA (RAID 0 config)
1024 MB (2x512) Corsair 3200XL
Creative Audigy 2 ZS
Logitech Z-680
Tagan TG480-U01 480 Watt

Wie misschien iemand of de orginele Asus NB koeler kan vervangen worden door de Thermalright NB-1 koeler? (aangezien die als één van de beste actieve NB koeler uit de bus komt)
Een beetje geruststelling, hij heeft wel een ATI Videokaart, maar ik denk Rjbenning iets niet goed heeft aangesloten of misschien geen molex kabel in de videokaart.

De Zalman 7700 en 7000 Gaat in ieder geval niet passen in de Gaming bomb: http://www.xbitlabs.com/a...er/display/chenbro_5.html of een andere kast zonder 1-2cm ruimte boven de moederbord (in de Thermaltake Shark zal het denk ik wel passen).

[b]@Rudy_X voeding vraag[b/]
Je moet niet teveel op het aantal Watt letten, als jouw voeding maar een beetje ruim de Ampere behaald op de voltlijnen.
Die Antec neopower gaat het wel redden denk ik, die heeft 2 aparte +12V lijnen
Alternatief: de Enermax 480W noisetaker is ook goed, wel wat goedkoper.

[b]@Iedereen met vraag over alternatieve northbridge koeler[b/]
Ik heb diverse winkels al gemaild, maar alleen 4launch kan na de kerstdagen tijdvinden om in hun systeem te kijken welke erop zal passen.
Zalman geeft deze reply:
"From the looks of the motherboard picture, the CNPS7700 should be able
to fit the ASUS A8N SLI. However, the VF700 will not fit SLI Video Cards
because there is not enough space between two cards."

Op de andere vragen over waterkoeling en northbridge gaan ze niet in :?

p.s. RJbenning jij bent nieuw hier, maar graag ff jouw systeem specificaties in je profiel zetten, is wat handiger voor ons om probleem te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb de PCI lock gevonden tot zo ver het heet PEG link
http://www.asus.com.tw/su...chref/peg_link/index.aspx

Ik heb nu PEG link op
1e Normal
2e Disable
3e Auto

staan cpu op 10x220 en de PCI-e bus loopt op 2,5 GHZ PCI op 33 MHZ volgens nTune en ook geen foutmeldingen meer

Maar zodra ik hem op 10x240 zet klapt windows eruit en kan ik hem opnieuw installeren

[ Voor 18% gewijzigd door Cyrus The Virus op 25-12-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Mij settings waarmee mijn pci-e en pci bus op de normale snelheden lopen

pci 33.000 MHz
pci-e 2500.000 MHz

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~starr190/bios/bios1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~starr190/bios/bios2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~starr190/bios/bios3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~starr190/bios/bios4.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door T-Blizzard op 25-12-2004 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
http://forums.anandtech.c...did=1470835&enterthread=y

Interressant topic.... Op bladzijde XII staat idd dat er een pci express/pci/sata lock op zit.

En aan gezien ik mijn HTT heb staan op 4x 266 blijf ik hangen rond de 1 gieg van de HTT bus waardoor het waarschijnlijk werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
T-Blizzard schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:42:
http://forums.anandtech.c...did=1470835&enterthread=y

Interressant topic.... Op bladzijde XII staat idd dat er een pci express/pci/sata lock op zit.

En aan gezien ik mijn HTT heb staan op 4x 266 blijf ik hangen rond de 1 gieg van de HTT bus waardoor het waarschijnlijk werkt :)
ik heb alles nou op auto staan en krijg de foutmelding van nTune en hij zegt dat PCI op 19 MHZ loopt en PCI-e op 2,5 GHZ echt vreemd allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heegie612
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 11:43
Het is iid ongelofelijk, ik blijf ook maar dat gezeik krijgen met ntune, wachten op een update? Als ntune bijna klaar is, loopt mijn comp vast. Dan de power eraf en dan pas kan ik weer opstarten, niet met reset.

[ Voor 38% gewijzigd door heegie612 op 25-12-2004 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
T-Blizzard schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:31:
Mij settings waarmee mijn pci-e en pci bus op de normale snelheden lopen

pci 33.000 MHz
pci-e 2500.000 MHz

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hoe doe je dat dan, want zodra ik een DDR max speed instel, schakelt hij mijn Manual overclock zelf om naar Auto.
Zet ik die weer op Manual, dan zet hij zelf mijn DDR weer op Auto

dus het is gewoon onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 10:34
Aan diegene die een Tagan voeding willen kopen, lees eens op Toms Hardware de update over de uptime van AMD vs Intel. Ze hebben daar het afgelopen jaar al 5 opgeblazen voedingen gehad van Tagan, ze gaan nu over op Enermax...

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132550

'k heb mij de woensdag ook het bordje besteld en ze zeiden dat hij binnen de week leverbaar zou moeten zijn, ik had ook meteen een FX-55 besteld maar die zou pas na 2 a 3 weken leverbaar zijn dus heeft da bordje wel nog even tijd moest het dinsdag nog ni binnen zijn. ik hoop echter wel da alles voor nieuw binnnen is.

Wat ik besteld heb:

ASUS A8N-SLI DELUXE
AMD Athlon FX55
Zalman CNPS7700Cu
1 GB OCZ Dual Channel Kit / OCZ4001024ELDCPER2-K
Western Digital Caviar Serial ATA 200 Gb
Western Digital Raptor 10000rpm 36.70 Gb
Coolermaster CMSTACKER STC-T01 (black)
RS-450-ACLY Power Supply 450W Active PFC Coolermaster
NX6800GT-T2D256E Pe16 GeForce 6800GT DDR256 256bit TV/Out 2DVI 2VGA Games MSI

Ik hoop da da geheugen in orde is na alles wat ik hier gelezen heb over al die geheugens(niet dat ik er iets van begreep wat julie daar allemaal aan het zeggen waren maar ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

Anoniem: 132550 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:12:
'k heb mij de woensdag ook het bordje besteld en ze zeiden dat hij binnen de week leverbaar zou moeten zijn, ik had ook meteen een FX-55 besteld maar die zou pas na 2 a 3 weken leverbaar zijn dus heeft da bordje wel nog even tijd moest het dinsdag nog ni binnen zijn. ik hoop echter wel da alles voor nieuw binnnen is.

Wat ik besteld heb:

ASUS A8N-SLI DELUXE
AMD Athlon FX55
Zalman CNPS7700Cu
1 GB OCZ Dual Channel Kit / OCZ4001024ELDCPER2-K
Western Digital Caviar Serial ATA 200 Gb
Western Digital Raptor 10000rpm 36.70 Gb
Coolermaster CMSTACKER STC-T01 (black)
RS-450-ACLY Power Supply 450W Active PFC Coolermaster
NX6800GT-T2D256E Pe16 GeForce 6800GT DDR256 256bit TV/Out 2DVI 2VGA Games MSI

Ik hoop da da geheugen in orde is na alles wat ik hier gelezen heb over al die geheugens(niet dat ik er iets van begreep wat julie daar allemaal aan het zeggen waren maar ja)
Mijn god weer iemand met teveel geld die niet weet wat ie doet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mochten er nog mensen opzoek zijn naar een Asus A8N-SLI Deluxe mainboard en toevallig 2 6600GT kaartjes erbij willen hebben...

Bij Alternate verkopen ze deze set als upgrade set, gisteren hadden ze er nog 6 sets liggen - die van mij is 5.

1x Asus A8N-SLI Deluxe
2x 6600GT Leadtek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Ja ik zie het op de Altrernate site. Vreemd dat ze het mobo los niet op voorraad hebben...

[edit] haha, geheugen is niet "n.v.t."

[ Voor 19% gewijzigd door Beun_de_Haas op 25-12-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Phusebox schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:14:
[...]

hoe doe je dat dan, want zodra ik een DDR max speed instel, schakelt hij mijn Manual overclock zelf om naar Auto.
Zet ik die weer op Manual, dan zet hij zelf mijn DDR weer op Auto

dus het is gewoon onmogelijk
Misschien bios ?? (Beta BIOS 1003.002) In dit geval bij mij...
Dit werkt zo bij mij :? voor de rest geen rare dingen ingesteld...
En ik heb eerlijk gezegd voor de rest nog niet eens verder geprobeerd dan dit wilde 2,4 GHz halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
T-Blizzard schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:44:
[...]

Misschien bios ?? (Beta BIOS 1003.002) In dit geval bij mij...
Dit werkt zo bij mij :? voor de rest geen rare dingen ingesteld...
En ik heb eerlijk gezegd voor de rest nog niet eens verder geprobeerd dan dit wilde 2,4 GHz halen
Ik heb het als ik hem op DDR333 of DDR400 instel niet boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Anoniem: 81359 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:07:
Mochten er nog mensen opzoek zijn naar een Asus A8N-SLI Deluxe mainboard en toevallig 2 6600GT kaartjes erbij willen hebben...

Bij Alternate verkopen ze deze set als upgrade set, gisteren hadden ze er nog 6 sets liggen - die van mij is 5.

1x Asus A8N-SLI Deluxe
2x 6600GT Leadtek
Ik hoop dat SLI werkt voor ze. Ik zal eens contact opnemen met de TD van Alternate. En kijken wat die uit hun benchmarks krijgen.....

Ik heb nog steeds geen resultaten gelezen van GoT users met een SLI plank en twee 6600GT kaarten...

Mijn A8N gaat terug iig want van dat SLI werkt geen reet. Ook een reinstall met alleen WinXP SP1 en DX9 en 66.93 en Chipset drivers levert niks op! 8000 punten in 3DMark2K3. Dat betekend dat er 1 kaart gewoon voor de sier bij hangt :?
Dan maar een gigabyte bestellen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Stinger666 op 25-12-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Stinger666 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:14:
[...]

Ik hoop dat SLI werkt voor ze. Ik zal eens contact opnemen met de TD van Alternate. En kijken wat die uit hun benchmarks krijgen.....

Ik heb nog steeds geen resultaten gelezen van GoT users met een SLI plank en twee 6600GT kaarten...

Mijn A8N gaat terug iig want van dat SLI werkt geen reet. Ook een reinstall met alleen WinXP SP1 en DX9 en 66.93 en Chipset drivers levert niks op! 8000 punten in 3DMark2K3. Dat betekend dat er 1 kaart gewoon voor de sier bij hangt :?
Dan maar een gigabyte bestellen ;)
Je kunt ook gewoon nieuwe bestellen je plank is gewoon kapot (btw welke bios gebruik je) Ik haal met 1kaart meer als 9200 in 2k3. All_star heeft wel 2x6600GT en die haald wel goede scores

[ Voor 4% gewijzigd door Cyrus The Virus op 25-12-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou de 1e mod is gearriveerd voor dit plankje :

Onze jappanse vriend kyosen heeft de vdimm mod ondekt.

Afbeeldingslocatie: http://219.113.251.125/c-board/file/A8N-SLI_Vdimm-mod.jpg

Het goede nieuws is dat hij bezig is met de vcore mod voor deze plank.
Dit is voor de meeste mensen een geschenk uit de hemel want 1.65 is echt veel te weinig om een cpu echt te laten zweten .... beetje jammer asus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
SmokeyTheBandit schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:40:
Nou de 1e mod is gearriveerd voor dit plankje :

Onze jappanse vriend kyosen heeft de vdimm mod ondekt.

[afbeelding]

Het goede nieuws is dat hij bezig is met de vcore mod voor deze plank.
Dit is voor de meeste mensen een geschenk uit de hemel want 1.65 is echt veel te weinig om een cpu echt te laten zweten .... beetje jammer asus !
Zouden ze dat ook nog kunnen wijzigen in de Bios die Vcore ?? ik kan nu niet boven de 1.5 komen echt vreemd. Kan wel 285x9.5 HTTx3 draaien op 1.5V en 270x10 HTTx4 maar 290 lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 12:03
ik heb de mijne inmiddels ook binnen + fx55 ,

nu moet ik alleen nog een shop vinden die de vga's goed op vooraad heeft.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:44:
[...]

Zouden ze dat ook nog kunnen wijzigen in de Bios die Vcore ?? ik kan nu niet boven de 1.5 komen echt vreemd. Kan wel 285x9.5 HTTx3 draaien op 1.5V en 270x10 HTTx4 maar 290 lukt niet
Ik verwacht niet dat ze dat in de bios kunnen maken aangezien elk s939 nf3/nf4 board van wat ik gezien heb 0,1 V ondervolt bij gebruik icm een winchester de newcastles en clawhammers hebben hier GEEN last van.
Gipsy King schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:46:
ik heb de mijne inmiddels ook binnen + fx55 ,

nu moet ik alleen nog een shop vinden die de vga's goed op vooraad heeft.

:)
We wachten op je results m8 hopelijk kan eindelijk een nederlander dit boardje eens laten zweten want tot nu toe worden de plankjes die ik hier gezien heb alleen maar een beetje geirriteerd.
Als ik de mijne van de week heb word het andere koek believe me ;) })

[ Voor 33% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 25-12-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127866

Voor de mensen (uit België (Hier zijn ze bijna nergens op stock)) die niet aan een A8N-Sli Deluxe geraken,
Forcom (Gent of Antwerpen) heeft ze op stock voor €156,82 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 127866 op 25-12-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 12:03
de high end videokaarten voor sli zijn ook nog niet echt goed te verkrijgen ....

hier in nl iig heel slecht.

als iemand nog een shop weet toevallig gelijk melden s.v.p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Gipsy King schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 20:04:
de high end videokaarten voor sli zijn ook nog niet echt goed te verkrijgen ....

Alternate is de enige shop die ze een beetje kan leveren en 4Launch krijgt er bin januari een paar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-06 22:37
Gipsy King schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 20:04:

Ik ben het helaas met je eens, nog nergens een gf6800 ultra pci-e gezien, trouwens ook weinig sli borden,behalve de asus en de msi dan... maar ik wil liever iets als abit of dfi >:)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Anoniem: 127866 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 19:35:
Voor de mensen (uit België (Hier zijn ze bijna nergens op stock)) die niet aan een A8N-Sli Deluxe geraken,
Forcom (Gent of Antwerpen) heeft ze op stock voor €156,82 :)
Ik heb inderdaad al eentje besteld... Tweede kerstdag zijn ze toe, maar 27 december zijn ze al weer volledig open... Ik ga een Winnie 3000+ en een A8N-SLI Deluxe oppikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ik gebruik BIOS 1003-002 Beta. Werkt perfect lijkt het, maar SLI of de PCI-E controller lijkt niet te werken. Dus hij gaat terug. Hoop dat mn leverancier snel een nieuwe kan regelen. P.s. bij mij zat er op mn chipset geen nVidia logo :? Ik zie die op reviews wel.... (Jah hij is nog heel ;) )(Die broze nVidia chips ;) )

De Voltmod was vrij makkelijk te bedenken uiteraard, die is bijna bij alle Asus planken hetzelfde de laatste tijd. De Vcore mod zal aandezelfde chip zitten. LM432 of 342 ofzo :? Die zit namelijk 3 keer op het bord dacht ik, en zit iets lager op de plank voor de Vcore mod. Maar mooi dat tie er is. Die SMD grabbers zijn trouwens wel netjes ;) Hoef je niet te solderen.

Ik vond de 3,00V Vdimm al redelijk voor Asus begrippen. De 1,65V is vrij matig.

Check eens Alternate.de voor je graka's BIO.

P.s. Stiekum wacht ik ook op de DFI

[ Voor 10% gewijzigd door Stinger666 op 25-12-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
weet iemand hoe ik Cool&Quiet aan het werken krijg op mijn A8N SLI deluxe?

heb alles gedaan zoals het hoort:

bios: C&Q aan
windows: power management op minimal

maar de snelheid blijft altijd op 2,2 ghz
in de bios staat verder alles op auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Je moet ff de AMD Athlon CPU Driver installeren ;) Kun je downloaden hier:

http://www.amd.com.hk/us-...e/utilities/cpudriver.EXE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 132550 op 26-12-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:51:
[...]

Mijn god weer iemand met teveel geld die niet weet wat ie doet 8)7
Wat zou ik er dan beter in steken volgens jou?? wat is er echt overdreven als je het beste van het moment wilt of wat kan er nog beter?? (geheugen bijvoorbeeld?)

N.B.: wat is de max geheugen snelheid die je op da mb kan rammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Anoniem: 132550 schreef op zondag 26 december 2004 @ 00:22:
[...]

Wat zou ik er dan beter in steken volgens jou?? wat is er echt overdreven als je het beste van het moment wilt of wat kan er nog beter?? (geheugen bijvoorbeeld?)

N.B.: wat is de max geheugen snelheid die je op da mb kan rammen?
Je moet geen Mem rammen, das niet zo goed voor het bord en de latten :9 , maar de BIOS gaat officieel tot DDR500, maar daar heb je geen baat bij aangezien DDR500 alleen maar hoge latencies heeft. Je kunt beter Low latency DDR400-466 nemen ofzo. Je kunt in princiepe net zover gaan als dat je zelf wilt en tot dat je CPU toestaat de Frequence (HTT) te vehogen ;)

P.S..... buying an FX is a show of money ;) Ik zou gewoon een 3500+ erin leggen tenzij je autocad en zware grafische of cache slurpende progsels erin wilt gaan draaien. Beter een 3500+ en een tweede graka :P En nog beter 2x 74GB Raptor 10K RPM in RAID :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prijs \ Prestatie (oc'ed) vergeleken kunje beter een 3200+ kopen en dan liefst met een Winchester core.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 125150 op 26-12-2004 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Ram: 1GB PQI of 1GB G.Skill PC4400, o.a. verkrijgbaar bij www.icomputers.nl
Processor: FX 53 3500+
Moederbord: Dual CPU Moederbord of DFI Lanparty met SLI
Harde schijven: RAID 0 of 5 met 2 Raptors en opslag harde schijven van 400GB.
Koeling: Waterkoeling of je koelkast even ombouwen :D.

Ook mooi en makkelijk: Koop een Alienware PC, de duurste versie met alle extra opties die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

Anoniem: 125150 schreef op zondag 26 december 2004 @ 01:28:
Prijs \ Prestatie (oc'ed) vergeleken kunje beter een 3200+ kopen en dan liefst met een Winchester core.
Die 3200+ 939 is er alleen maar met een winchester core }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Anoniem: 99584 schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:03:
[...]

Die heb ik ook draait bij mij perfect op 2.7 GHZ op 1.5V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584 schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:03:
[...]

Als ik dat had geweten had ik het voor 6 euro goedkoper kunnen krijgen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Anoniem: 125150 schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:35:
[...]

Als ik dat had geweten had
Als ik de TS van het Athlon64 topic gelezen had, had ik het voor 6 euro goedkoper kunnen krijgen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 10:29
Ik heb dit boord nu een week en draai gigantisch koel, stil en stabiel met de volgende onderdelen

Lian Li PC61
Zalman 400 Watt
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD 64 3500+
Zalman CU-7000B
Zalman Northbrigde cooler (blauw)
2 x 512MB DDR 333 van HP (kingston)
2 x Maxtor Diamond Max 9 120GB (RAID 1 via Silicon Image)
Nec 3500A DVDRW
Sony FDD
Sapphire Radeon 7000 (Passief)

De videokaart moet uiteraard nog worden vervangen.
Maar de kaarten die ik wil zijn er op dit moment nog niet (2 x PNY 6600GT)\

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er al iemand de nforce 5.10 drivers kunnen installeren? Bij mij vliegt de setup er altijd uit :s
De asus driver kan ik wel installeren, maar dat werkt dan weer niet optimaal met media center ;-) maakt een extra windows boot ;-)

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Anoniem: 32539 schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:34:
Heeft er al iemand de nforce 5.10 drivers kunnen installeren? Bij mij vliegt de setup er altijd uit :s
De asus driver kan ik wel installeren, maar dat werkt dan weer niet optimaal met media center ;-) maakt een extra windows boot ;-)

Iemand een oplossing?
Nee volgens mij is er nog geen ondersteuning van Nvidia 5.10 drivers (stata ook op de site van Nvidia.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Nieuwe BETA bios

http://www.asus.com.tw/su...A8N-SLI%20Deluxe&Type=All

1003-003 en 1003-004 ik weet alleen niet wat de verschillen zijn

Ik heb ze getest maar echt stabiel voor OCen zijn ze niet

[ Voor 16% gewijzigd door Cyrus The Virus op 26-12-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Laatst online: 20:21
De .3 en .4 beta bios had iets te maken met wat fixes voor SLI

Greetz en proud to be here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook hier :Y)

maar nog fftjes wachten till my system runs.
Mis nog de Cpu en Mem, ze zijn onderweg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114041

Heb zojuist mijn bordje (ASUS SLI deluxe) bestelt. Zal hem denk ik dinsdag thuus moeten hebben. Andere spul komt ook deze week aan, dus kan denk ik binnenkort beginnen met bouwen. (Btw mobo bestelt via 4launch.nl, ze hebben er (voorlopig) nog wat op voorraad dus ik zou maar ff opschieten :Y))

Ik wou eigenlijk de non-deluxe versie, maar nadat ik zag dat het wel midden januari zou kunnen worden totdat ze hem bij PCmegastore zouden krijgen, toch maar geannuleerd. (wel ongeloofelijk naaien van ze dat ze erbij zetten dat het nog nergens in nederland verkrijgbaar is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Ik ben ook van plan dit bordje te bestellen maar bij veel shops is hij 'uit voorraad" op zeggen ze dat het alleen als pre-order mogelijk is... waar is hij nou echt op voorraad? (voor rond de 130 euro)

[ Voor 14% gewijzigd door hershel op 26-12-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Cyrus The Virus schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:28:
Nieuwe BETA bios

http://www.asus.com.tw/su...A8N-SLI%20Deluxe&Type=All

1003-003 en 1003-004 ik weet alleen niet wat de verschillen zijn

Ik heb ze getest maar echt stabiel voor OCen zijn ze niet
Nou hier wel 8)

Voltage probleem op 1,5 is opgelost

En ik draai nu gewoon 285 x 9 _/-\o_

En mijn mem wil ook gewoon nog steeds mee LoL antiek zooi draaid nu al op 466 met nog steeds de hoogste timings... kweet niet wat er onder die heatspreaders zit, maar voor geheugen van bijna 2 jaar oud gerate op 370 MHz :Y)
Denk ook wel dat we kunnen aannemen dat er een werkend pci lock opzit

screen shotje
http://home.planet.nl/~starr190/2,5%20GHZ.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door T-Blizzard op 26-12-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Ik ga morgen in ieder geval de mijne halen en die beta 004 bios openhalen. Die 1.65 moet naar boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
T-Blizzard schreef op zondag 26 december 2004 @ 21:55:
[...]

Nou hier wel 8)

Voltage probleem op 1,5 is opgelost

En ik draai nu gewoon 285 x 9 _/-\o_

En mijn mem wil ook gewoon nog steeds mee LoL antiek zooi draaid nu al op 466 met nog steeds de hoogste timings... kweet niet wat er onder die heatspreaders zit, maar voor geheugen van bijna 2 jaar oud gerate op 370 MHz :Y)
Denk ook wel dat we kunnen aannemen dat er een werkend pci lock opzit

screen shotje
http://home.planet.nl/~starr190/2,5%20GHZ.JPG
welke heb je nou gebruikt 003 of 004 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Cyrus The Virus schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:16:
[...]

welke heb je nou gebruikt 003 of 004 ??
de laatste 004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Topic inleiding over 't verschil tussen deluxe en non-deluxe is incorrect volgens asus faq:
http://www.asus.com.tw/su...anda.aspx?KB_ID=100091391

Alleen geen extra SATA RAID controller en geen extra NIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

@sjakietrekhakie
Bij Yorcom en 4Launch hebben ze nu nog een paar (kies de goedkoopste),mail/bel hun wel even voor de zekerheid.
Het bord voor mijn klanten wordt pas in januari geleverd bij Azerty :(.
Wordt nogal een gedoe als ik cancel en zij weer alles naar Yorcom moeten overschrijven:Z

@T-Blizzard
Welke instellingen heb jij gedaan om de PCI lock werkend te krijgen?
Ik vertrouw die Beta's niet omdat ze nog niet uitontwikkeld zijn of vindt jij het beter dan de laatste normale release BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Archimond schreef op maandag 27 december 2004 @ 00:20:
@sjakietrekhakie
Bij Yorcom en 4Launch hebben ze nu nog een paar (kies de goedkoopste),mail/bel hun wel even voor de zekerheid.
Het bord voor mijn klanten wordt pas in januari geleverd bij Azerty :(.
Wordt nogal een gedoe als ik cancel en zij weer alles naar Yorcom moeten overschrijven:Z

@T-Blizzard
Welke instellingen heb jij gedaan om de PCI lock werkend te krijgen?
Ik vertrouw die Beta's niet omdat ze nog niet uitontwikkeld zijn of vindt jij het beter dan de laatste normale release BIOS?
Nou eerlijk gezegd bij alles wat ik instell, staat de pci bus en pci-e speeds hetzelfde, met de settings die ik paar pagina's terug heb gepost...
En die laatste beta bios draaid hier stabiel geen rare dingen gezien nog, en probleem van de vcore die op 1,50 bleef staan is nu ook weg dus... Tja en als je rare dingen zou krijgen oude is binnen 30 sec weer terug geflashed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Yorcom is hij uitverkocht... vrijdag nog geweest..

Er staat wel een "B" achter in de prijslijst van Beperkte voorraad maar zij zien dat niet als voorraad voor de verkoop, maar voorraad voor de mensen die hem gereserveerd hadden en voor in systemen die mensen besteld hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
HTT 300x3, 3200 9x300 (2700 MHZ @ 1.55V)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/CyrusTheVirus/ASUS%20A8N-SLI%20Deluxe%20HTT300x3%20CPU9x300%20%201.552.JPG

ASUS A8N-SLI Deluxe Ownt

305 doet hij ook nog (ik kan niet verder omdat ik te weinig Vdimm heb)

[ Voor 28% gewijzigd door Cyrus The Virus op 27-12-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
Cyrus The Virus schreef op maandag 27 december 2004 @ 00:35:
HTT 300x3, 3200 9x300 (2700 MHZ @ 1.55V)

[afbeelding]

ASUS A8N-SLI Deluxe Ownt
Ik moet maar nieuw deksel gaan regelen voor me rbx :D der lijkt geen eind aan te komen met dit bordje :P
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Check het PMG Beleid voor regelementen omtrent Ervaringentopics :)