Toon posts:

2 huize ,2 pc's 40 meter. Kan er lan onstaan topic

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
We kwamen net op het idee dat dit wel is zouw kunnen werken ??
Weet iemand van jullie of dit mogelijk is, zo ja hoe en welke spullen hebben we er voor nodig.

waarvoor: word gebruikt om beetje te lannen ofzow, en file sharen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 20:04 ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tuurlijk kan dat! Oftewel met een lange FTP kabel of draadloos
www.google.nl ;) voor de rest

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Natuurlijk kan je hier een lan van maken.
Je hebt nodig:
Wifi Kaarten
Acces Point
Adapter
U heeft minimaal een wireless accesspoint en een wireless pcmcia kaartje (voor een laptop/notebook) nodig. Het accesspoint sluit u aan op de modem en het pcmcia kaartje gaat in uw laptop.
http://www.wifishop.nl
Boven is het een voorbeeld, je hoeft geen pcmcia kaartje te gebruiken voor in een computer

Verder is het wel een erg brakke startpost :) Ik hoop dat je wat meer uitleg kan geven.
Want is het voor altijd, of voor eventjes :?

Verder kan je het ook oldskool doen.
Je pakt gewoon een netwerkkabel, en gooit die in de netwerkkaarten :) Misschien met een switch ertussen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Outerspace op 19-12-2004 20:02 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:57:
We kwamen net op het idee dat dit wel is zouw kunnen werken ??
Weet iemand van jullie of dit mogelijk is, zo ja hoe en welke spullen hebben we er voor nodig.
Hele lange cross kabel om de pc's te verbinden. Of: router bij jouw thuis, en dan 40 meter straight kabel naar persoon B's huis :)

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Koop 2 access points, zet ze in bridge modus, en voila?

Eventueel met richtantennes voor een beter signaal.

• gakkethijs
  • Laatst online: 07-05 10:04

gakkethijs

niks

utp kan volgens zonder versterkers tot 100 meter dus moet kunnen. wifi ook een oplossing moet lukken.

Verwijderd

King_Louie schreef op zondag 19 december 2004 @ 20:00:
Koop 2 access points, zet ze in bridge modus, en voila?

Eventueel met richtantennes voor een beter signaal.
ik ben huis 2, maar je hebt dus alleen maar 2 wifi kaartjes nodig en dan moet het lukken?

• Sjoerd
  • Niet online
Met een beetje kwalitei kaartjes zou het haalbaar moeten zijn als er niet te veel opstakels tussen zitten (ook geen bomen want hier zit water in :7 )

Verwijderd

langezwieper schreef op zondag 19 december 2004 @ 20:19:
Met een beetje kwalitei kaartjes zou het haalbaar moeten zijn als er niet te veel opstakels tussen zitten (ook geen bomen want hier zit water in :7 )
dat is mooi, de 2 rijdjes huizen zitten met de achterkant van de tuinen zonder bomen aan het zelfde pleintje zonder bomen

• Sjoerd
  • Niet online
Ik kan met mijn laptop vanvoor op onze oprijlaan gaan staan en heb dan nog bereik en kan internetten (oprijlaan is 75meter ;) ) moet er wel rekening mee houden dat je nooit de hoogste snelheid zal halen (108 of 54) maar minder waarschijnlijk 11 of iets dergelijks maar dit ligt aan de kaartjes en antennes maar dan nog moet het goed mogelijk zijn suc6!

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03-2025

Mark Lor

...

Ik zou iig voor kabel gaan, ik heb het ook een lan aangelegd naar een vriend van mij de kabel is ong 120m (ok 80m tot andere switch). Het voordeel is dat het snel is (halen gewoon 100mbit). Ook is het wel goedkoop mogelijk gewoon een rol utp kabel halen een kabel leggen ( hoeft niet moeilijk te zijn, hier ligt hij 10cm onder de grond ivm buurman die het niet fijn vond dat we kabel gingen graven. Het ligt hier nou al een half jaar oid dus dat zal het probleem ook niet zijn. (en anders leg je er gewoon een nieuwe.)

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 20:21:
[...]

dat is mooi, de 2 rijdjes huizen zitten met de achterkant van de tuinen zonder bomen aan het zelfde pleintje zonder bomen
Zou je misschien (in Visio oid) een plattegrondje kunnen maken van wat er allemaal tussen beide huizen zit. Op basis daarvan valt er beter te oordelen of kabel haalbaar is, en of WiFi gaat werken.

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Volgens mij bedoel je UTP kabel. ;)

(Of is dit weer iets van de klok en de klepel voor jou.)

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FTP is een speciale, beter afgeschermde UTP kabel. Iets als STP.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zo iets gedaan met mijn buurman. Ongeveer 60meter en 2 dikke muren met linksys spul. De verbinding is meestal zeer goed 36 - 54mbit maar haal maximaal zo'n 800k/sec.

Verwijderd

Topicstarter
We houden het denk toch op wireless hoor :+ geen zin om al die tegels om hoog te halen om die utp kabel daar te krijgen :>
Als we allebij een wireless pci of usb kaartje hebben kan je tochverbinden ?
Dat moet toch kunnen gewoon soort zelfde principe als crosskabel er zal geen 3de bij kunnen maar dat hebben waren we toch niet van plan :)

Dus stel ik steek me wireless kaartje thuis in me pc en huis 2 ook 8) vinden wij elkaar dan ?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 10:06 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:02:
We houden het denk toch op wireless hoor :+ geen zin om al die tegels om hoog te halen om die utp kabel daar te krijgen :>
Dat moet toch kunnen gewoon soort zelfde principe als crosskabel er zal geen 3de bij kunnen maar dat hebben waren we toch niet van plan :)

Dus stel ik steek me wireless kaartje thuis in me pc en huis 2 ook 8) vinden wij elkaar dan ?
Theoretisch gezien kan het, dat noemen ze adhoc modus. De vraag is alleen om de verbinding goed genoeg is daarvoor omdat een accespiont een hoger vermogen heeft.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:27

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:02:

OK nu dus niet meer denken DOEN.... koop 2 wireless access kaartjes (heb zelf de beste ervaring met pci kaartjes met losse antenne) een een WAP met dhcp server, en draaien maar.
Wel nog even de beveiliging instellen, maar dat staat in de manual van de WAP.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Mja, ga eens lekker zelf wat dingen uitzoeken over WLAN op lange afstanden. Zo'n topic is op dit forum totaal niet de bedoeling.

Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy - Network Troubleshooting eens aandachtig door hierover.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.