Toon posts:

welke etiketten software?

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar software om adressen uit te printen op etiketten. Ik doe dit normaal met de Herma-assistent, daar de etiketten ook van Herma zijn. Deze plugin voor MS-Word zorgt ervoor dat een database- of excel-adressenlijst in word geintergreerd kan worden. Echter dit geeft bij mij nogal wat problemen met het naderhand goedzetten van de etiketten in MS-Word, daar deze niet goed gepositioneerd worden. Weet iemand een (simpel) adressen programma dat etiketten kan printen?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een Dymo labelwriter icm de software? Werkt geweldig en is niet eens zo duur. De etiketten zijn te gebruiken voor verschillende doelen en nieuwe rollen zijn eenvoudig te krijgen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Zit standaard ingebakken in Microsoft Word. Helemaal geen plugins voor nodig.
Optie EXTRA, AFDRUK SAMENVOEGEN dan volgt er een Wizard waar je de indeling van de etiketvellen kan opgeven, een gegevensbestand koppelen met verschillende typen databases. enzovoort.
Gebruik deze mogelijkheid al jaren om mailings van een vereniging rond te zenden.

[ Voor 17% gewijzigd door PokkeNoise op 19-12-2004 19:28 ]

? weet jij wat.

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Wat voor printer gebruik je? Vellen? rollen? ketting? Enkel- of meerbaans?

Specs

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:18:
Ik doe dit normaal met de Herma-assistent, daar de etiketten ook van Herma zijn. Deze plugin voor MS-Word zorgt ervoor dat een database- of excel-adressenlijst in word geintergreerd kan worden.
Dat is standaard functionaliteit van Word icm Excel. Heb je die hele plugin niet voor nodig.
Echter dit geeft bij mij nogal wat problemen met het naderhand goedzetten van de etiketten in MS-Word, daar deze niet goed gepositioneerd worden.
En als je het eens zonder die Herma functionaliteit doet ?
Het is een kwestie van je etiketten goed definiëren, dan gaat het bijna altijd goed.

Of, zoals AtleX al zei, pak zo'n Dyma labelwriter. Werkt erg handig.

[ Voor 1% gewijzigd door aZuL2001 op 19-12-2004 19:31 . Reden: Typecursus gezocht, ik haal te weinig aanslagen ;) ]

Abort, Retry, Quake ???

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
LaTeX kan dit ook. Moet je alleen wel de beschikking hebben over zo'n A4 met allemaal adresstickers op :)

Even voorbeeldje opgezocht:

code:
1
2
3
4
5
6
7
\documentstyle[11pt,stickers]{article}
\begin{document}
\SetSticker{3}{8}{70}{35}{160}