Toon posts:

Amd64 3200+ mobile

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier over een amd64 3200+ clawhammer mobile
(2ghz, 800fsb, 1024kb cache, 85watt)

ik heb nu een amd64 3200+ newcastle
(2.2 ghz, 800fsb, 512kb cache)

nu heb ik de kans om deze in te ruilen tegen die mobile met een beetje bijbetaling, ga ik hierop vooruit kwa overclock? nu doe ik 250x10 op 1.7 volt
mijn verdere specs:
DFI Lanparty ut Nforce 250GB
XFX 6800LE @ 12x1.6vp en 350/800
coolermaster truepower 420 watt voeding
appacer 256 pc2100 cas2
inbestelling:
gskill pc4400 @ 2.5-3-3-7
coolermaster hyper6

alvast bedankt

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 15:17
dat is zonde van je geld een mobile athlon 64 heeft volgens mij hetzelfde stroomverbruik en er zit al cool en quiert op allebei en de newcastle core overclokckt ook beter

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Rctworld schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:28:
dat is zonde van je geld een mobile athlon 64 heeft volgens mij hetzelfde stroomverbruik en er zit al cool en quiert op allebei en de newcastle core overclokckt ook beter
Clawhammers klokken volgens mij beter. Ook heeft de mobile standaard geen heatspreader, dus blijft hij koeler. Het verbruik is ook iets lager. En de core's zijn van hogere kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
pleasure schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:29:
[...]

Clawhammers klokken volgens mij beter. Ook heeft de mobile standaard geen heatspreader, dus blijft hij koeler. Het verbruik is ook iets lager. En de core's zijn van hogere kwaliteit.
hmm klinkt goed, heb je met een mobile ook niet minder volt nodig om het zelfde te berijken? (minder volt = minder warmte)

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog ervaring of info?

Verwijderd

De mobile heeft de helft van de cache, mobile gaat mss wel meer mhz halen, maar de 1024kb cache gaat toch echt wel de mobile over rulen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:51:
De mobile heeft de helft van de cache, mobile gaat mss wel meer mhz halen, maar de 1024kb cache gaat toch echt wel de mobile over rulen
de mobile (clawhammer) heeft 1024kb cache en de niet mobile (newcastle) heeft maar 512kb cache

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 18:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:53:
[...]

de mobile (clawhammer) heeft 1024kb cache en de niet mobile (newcastle) heeft maar 512kb cache
Ja ik zie het, srry, ik bedoel maar dat ik al paar benchmarks hebs gezien tss de 3200+ clawhammer en dan nog de andere (niet de mobile) en de ene was 2.0ghz en 1024kb cache, en de andere was 2.2ghz en 512kb cache, en die op 2.0ghz won toch overal

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:56:
[...]

Ja ik zie het, srry, ik bedoel maar dat ik al paar benchmarks hebs gezien tss de 3200+ clawhammer en dan nog de andere (niet de mobile) en de ene was 2.0ghz en 1024kb cache, en de andere was 2.2ghz en 512kb cache, en die op 2.0ghz won toch overal
das mooi want een mobile is ook een clawhammer (2ghz 1024kb cache) maar dan zonder heatspreader en een betere cpu uit een serie, dus hogere kwaliteit

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog wat ervaring/info??

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
offtopic:
Ik zie dat je nieuw bent op GOT, welkom nog :) .
Het is niet de bedoeling dat je topics binnen 24 uur omhoog schopt. En zeker niet 3 keer binnen een uur :( . Dat is echt _not_ done. :(

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat voor info wil je hebben? Ik verwacht dat hij een stuk beter zal klokken dan de processor die je nu hebt. Ik heb wel resultaten van 10 x 270 - 280 gezien. Helemaal met je 1Mb cache heb je dan een zeer snelle processor.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Een mobile heeft 1mb L2 cache waardoor je in 3d veel en voor de rest sneller bent op dezelfde Mhz'en. Ook heeft een mobile standaard al geen spreader waardoor ie koeler blijf en als je een beetje een nieuwe hebt klokt ook nog eens goed :)

offtopic:
pleasure contact me plz

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

en zeg anders maar dat ik hem wel wil hebben :P

ff zonder gekheid, ik zou het doen.. lijktmij een goeie ruil toch? clawhammers zijn zo wie zo al sneller, + al het bovengenoemde

Verwijderd

Topicstarter
pyro83 schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:40:
offtopic:
Ik zie dat je nieuw bent op GOT, welkom nog :) .
Het is niet de bedoeling dat je topics binnen 24 uur omhoog schopt. En zeker niet 3 keer binnen een uur :( . Dat is echt _not_ done. :(
ok begrepen

Verwijderd

Topicstarter
that makes me happy... ik doe het! :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Allereerst welkom hier op GoT..

De vragen die je stelt zijn allemaal toch wel vrij standaard. Omdat dit standaard vragen zijn hebben we ze opgenomen in de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Probeer die faq eens op je gemak door te lezen, en probeer ook te begrijpen wat erin staat. Op die manier zul je snappen waar je mee bezig bent.
Je zult dan ook snappen dat er niet echt garanties voor het overclocken bestaan, en dus de vraag hoe hoog je kunt komen ook niet beantwoord kan worden. Dat hangt immers af van de kwaliteit van de gebruikte componenenten (zoals processor, moederbord maar ook bijv. geheugen).
We zullen dus ook nooit van tevoren kunnen zeggen welke processor beter is.

Overclocken is altijd een kwestie van proberen.

Je bent er al op gewezen, maar toch wil ik het ook nog een keer doen, hier op GoT hebben we een regel dat een topic niet binnen 24 uur gekicked mag worden, dit doen we omdat we nu eenmaal ook mensen zijn en niet 24 uur per dag een helpdesk ;)

Succes.

[ Voor 14% gewijzigd door Apen-nootjes op 19-12-2004 19:56 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.