Ok ik zal proberen mijn probleem zo goed mogelijk te omschrijven. Ik ben een website aan het maken in Frontpage en werk met meerdere frames. In het bovenste frame staat t hoofdmenu, in het linker frame de deelonderwerpen en in het rechterframe dan de tekst. Hoe kan ik t nu zo maken dat ik een onderwerp selecteer uit het hoofdmenu (bovenste frame) en dat er dan het submenu in het linkerframe komt maar meteen ook de eerste pagina hiervan in het rechterframe????
Met Javascript. Nadat je op je link geklikt hebt eerste het ene, en daarna het andere frame updaten (functie maken die dat doet, en die functie aanroepen in onClick eigenschap van je link). Of eerst het ene frame updaten (gewoon met een a href, met een target), en dan vanuit dat frame het derde frame updaten (middels javascript).
(Of geen frames gebruiken... stuk makkelijker in vrijwel alle gevallen...)
(Of geen frames gebruiken... stuk makkelijker in vrijwel alle gevallen...)
"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"
Dat kun je wel met wat javascript doen, maar net zo handig is om gewoon het menu en de rechterframe samen te voegen tot 1 pagina.
Met javascript kan het zo:
[edit]
interessante post history, trouwens...
Met javascript kan het zo:
code:
1
| <a href="javascript:void(null)" onclick="window.frames['linkerframe'].location = 'menu.html'; window.frames['rechterframe'].location = 'pagina.html';"> Linktekst </a> |
[edit]
interessante post history, trouwens...
[ Voor 26% gewijzigd door Not Pingu op 19-12-2004 18:25 ]
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
<A HREF="link1.html" TARGET="main" onClick="parent.submenu.location='link2.html';">
Waarbij je de framenaam voor 't 3de frame submenu noemt in je framesettings
edit : sjesus wat kunnen jullie snel typen....
Waarbij je de framenaam voor 't 3de frame submenu noemt in je framesettings
edit : sjesus wat kunnen jullie snel typen....
[ Voor 29% gewijzigd door bgrr op 19-12-2004 18:23 ]
Dit is eigenlijk de meest Frequently Asked Question van W&G, en dus ook via Google in 2 seconden te vinden, ieder basisboek legt het uit etc. Iig geen discussievoer voor in W&G dus
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()