[XP home] mist NTLDR.exe

Pagina: 1
Acties:

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-04 11:32
ik was vandaag de hele dag bezig geweest om een laptop te configureren met alle software erop . nadat ik klaar was en rebootte , kreeg ik de melding NTLDR ontbreekt. ik heb toen op GoT gezocht maar daar worden alleen oplossingen gegeven met een bootdisk maar op de betreffende laptop is er alleen een dvd brander .... wat moet ik nu doen?

formatteren is geen optie . en ik kan zelf op mijn eigen computer ook geen NTLDR vinden?

[ Voor 14% gewijzigd door k5052 op 19-12-2004 18:20 ]

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Het is geen NTLDR.exe, maar gewoon ntldr zonder extensie. Het is een verborgen systeembestand in de root van de opstartschijf. (waar ook de boot.ini en zo zitten)

En je kan het bestand gewoon van een andere XP (Home) installatie plukken, en het in de root van je opstartschijf pleuren.

[ Voor 24% gewijzigd door Aghilas op 19-12-2004 18:09 ]

• k5052
ik heb hem nu gevonden , 2x maarliefst ,
hij staat in servicepackfiles\i386 en een keer in $ntservicepackuninstall$
welke moet ik nemen en hoe meot ik hem weer op mijn laptop zetten?
moet ik een bootable cdrom maken?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:18
Je kunt ook doodgewoon een windows XP CD booten en FIXBOOT draaien, is op google genoeg over te vinden lijkt mij.

• k5052
probleem is dat ik nu alleen een xp pro cd origneel heb liggen..
lukt het daar ook mee?

balen... kheb het admin wachtwoord niet :|

[ Voor 21% gewijzigd door k5052 op 19-12-2004 18:52 ]

Verwijderd

kenny89 schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:50:
probleem is dat ik nu alleen een xp pro cd origneel heb liggen..
lukt het daar ook mee?

balen... kheb het admin wachtwoord niet :|
Je kunt met de WinXP CD (dus ook origineel...) gewoon via de herstelfunctie de MBR (waaronder NTLDR) repareren.

• k5052
nou , ik ben in recovery console beland maar heb geen password dus heb wil ik nu gewoon xp pro erop zetten maar hoe moet ik eerst xp home eraf gooien ? gewoon installatie van pro starten en daar vraagt hij of ik C: wil formatteren?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:06
kenny89 schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:44:
nou , ik ben in recovery console beland maar heb geen password dus heb wil ik nu gewoon xp pro erop zetten maar hoe moet ik eerst xp home eraf gooien ? gewoon installatie van pro starten en daar vraagt hij of ik C: wil formatteren?
ja... Ik dacht alleen dat je in je TS zei dat formatteren geen optie was?

Leg me trouwens eens uit hoe je een laptop kunt installeren & configureren zonder dat je het admin password hebt? Heb je toch ooit zelf moeten instellen lijkt me?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kenny89 schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:44:
Als je je data belangrijk vind formatteer je dus NIET maar installeer je gewoon je windows.

• k5052
weet ik maar aangezien ik geen pass had dan moet het maar he :)
staat eigenlijk niks belangrijks op , nu heb ik bijv. de setup van xp voor me maar er staat geen optie om partitie C ( enige partitie) te formatteren en daarna daarop xp erop te zetten ? ( ik dacht dat dit gewoon kon , had ik vorig jaar ook gedaan ) nu heb ik alleen de keuze om de partitie te verwijderen ...

edit : bootdiskkette is geen optie en de hdd hangen aan een andere laptop is ook geen optie .
dus format c: kan dus niet....

[ Voor 15% gewijzigd door k5052 op 19-12-2004 19:56 ]

• Xander
kenny89 schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:55:
edit : bootdiskkette is geen optie en de hdd hangen aan een andere laptop is ook geen optie .
dus format c: kan dus niet....
Bootable cd?

Er zijn echt tienduizenden opties om die partitie te formatteren hoor, dat hoeft echt niet met een windows opstartfloppy ofzo? (sterker nog, dat gaat je niet lukken met NTFS).

Maar je kun in de windows setup de partitie ook gewoon verwijderen, en een nieuwe aanmaken en daar op installeren... al moet het volgens mij mogelijk zijn om gewoon op de huidige partitie te installeren, maargoed ik zal maar ff van je aannemen dat dat er niet als optie bijstaat... :P

Waarom heb je eigenlijk geen pass? :? Het is toch je eigen laptop?

• k5052
tis de laptop van me tante ,
ja ik kan windows erover heen installeren maar dan installeer ik het ernaast dus dan krijg ik een dual os op 1 partitie >:)

laat maar , niet duidelijk gelezen , ben nu xp pro aan het installen :r

[ Voor 23% gewijzigd door k5052 op 19-12-2004 20:08 ]

• Xander
Dan bel je op en vraag je het wachtwoord, dit lijkt me niet zo moeilijk eerlijk gezegd.
ja ik kan windows erover heen installeren maar dan installeer ik het ernaast dus dan krijg ik een dual os op 1 partitie >:)
Nee... wat ik bedoel, als je de partie waar je op wilt installeren kiest moet je ook kunnen kiezen om hem te formatteren... dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.windowsreinstall.com/winxppro/images/Image10.gif
kenny89 schreef op zondag 19 december 2004 @ 20:07:
laat maar , niet duidelijk gelezen , ben nu xp pro aan het installen :r
Ja.... daar zou ik ook echt spontaan kotsneigingen van krijgen 8)7 :|

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 19-12-2004 20:10 ]

• k5052
kickje ,
mijn zusje heeft op 1 of andere manier voor elkaar gekregen om dit weer weg te gooien :(
deze keer heb ik wel een bootable windows xp pro ( xp pro setup) maar ik kan hem niet booten ?
als ik de cd erin doe dan herkent hij nix ? ik heb ff in de bios gekeken maar alles staat goed?

laat maar , windows heeft het opeens voor elkaar gekregen na 3x te rebootten toch het windows logo te laten zien en op te starten .

[ Voor 20% gewijzigd door k5052 op 12-02-2005 18:55 ]

Pagina: 1