Aangezien je tegenwoordig geen sites meer "mag" maken dmv. tables, wil ik een nieuwe site gaan ontwerpen waarbij ik gebruik wil maken van DIVs...
Maar goed, na 300 ideeën uitgewerkt te hebben krijg ik een leuke layout nogsteeds niet voor elkaar zonder de table opmaak... Call me stupid, maar het lukt me gewoon niet
Nu heb ik het volgende idee, wat ik probeer uit te werken (v. 0.1 zeg maar
)

*click*
(is een IFrame verstandig, of zal dit ook een DIV moeten worden?)
Als ik dit probeer uit te werken krijg ik dit:
Internet Explorer:

*click*
FireFox:

*click*
Ok, nu ben ik best bereid er wat voor te doen, maar ik wordt gek van alle verschillende CSS voorbeelden die ik via google gevonden heb
De één werkt wél onder IE maar niet onder FF en omgekeerd... Ik zie door de bomen het bos niet meer..
Nu is mijn vraag, hoe krijg ik in ****naam mijn DIVs op de goede plaats?
Ik heb alles even een beetje terug gebracht naar zo min mogelijk onzinnige code waarvan ik weet dat het niet werkt... (heb zelf lopen klote met position ed.)
Ik hoop écht dat jullie mij kunnen helpen, anders ben ik bang dat ik weer terug moet gaan naar tables en dat doe ik liever niet... Ik leer liever een nieuwe "goede" methode die voorbereid is op de toekomst.
Maar goed, na 300 ideeën uitgewerkt te hebben krijg ik een leuke layout nogsteeds niet voor elkaar zonder de table opmaak... Call me stupid, maar het lukt me gewoon niet
Nu heb ik het volgende idee, wat ik probeer uit te werken (v. 0.1 zeg maar

*click*
(is een IFrame verstandig, of zal dit ook een DIV moeten worden?)
Als ik dit probeer uit te werken krijg ik dit:
Internet Explorer:

*click*
FireFox:

*click*
Ok, nu ben ik best bereid er wat voor te doen, maar ik wordt gek van alle verschillende CSS voorbeelden die ik via google gevonden heb
Nu is mijn vraag, hoe krijg ik in ****naam mijn DIVs op de goede plaats?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <title>./Neejoh</title> <link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" /> </head> <body> <div id="back_top" /> <div id="main">Bla bla bla, yada yada yada (:</div> </body> </html> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| html, body { margin: 0px 0px 0px 0px; background-color: #000; background-image: url(grafix/back_main.jpg); background-position: center; background-repeat: repeat-y; text-align: center; } #back_top { background-image: url(grafix/back_top.jpg); background-position: center; background-repeat: no-repeat; height: 87px; } #main { text-align: left; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; color: #FFF; width: 250px; border: 1px solid #899C9C; background-color: #0B0B0B; } |
Ik heb alles even een beetje terug gebracht naar zo min mogelijk onzinnige code waarvan ik weet dat het niet werkt... (heb zelf lopen klote met position ed.)
Ik hoop écht dat jullie mij kunnen helpen, anders ben ik bang dat ik weer terug moet gaan naar tables en dat doe ik liever niet... Ik leer liever een nieuwe "goede" methode die voorbereid is op de toekomst.
[ Voor 7% gewijzigd door Neejoh op 19-12-2004 17:49 ]