PC reboot bij 3d screensaver 6800LE

Pagina: 1
Acties:

• Piet_Paulusma
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01-2023
Mijn PC en ook die van een vriend van mij reboot soms spontaan wanneer we een 3D screensaver (toverdoos) draait. Wij hebben beide alles al geprobeerd en vermoeden dat het aan onze kaart ligt. Wij hebben beiden een xfx 6800 LE. Ik heb vs 1.1 en hij 1.0 dus ligt ook niet ad versie.
Verscheidene drivers zijn getest maar geen resultaat.
Ik draai w XP sp1 prof en hij w XP sp2 prof dus daar ligt het ook niet aan.
Wij willen het volgende weten:

Heb jij dit probleem ook? Zoja, met welke kaart/driver?
Weet iemand wat eraan te doen is?

Alleen de computer is wisselvalliger dan het weer

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
Yup en die vriend ben ik. We hebben beiden hetzelfde mobo, een p4p800SE, en in me blauwe schermen krijg ik een infinite loop error, wat veel in de begintijd van Xp voor kwam maar nu vind ik er amper iets op(op Google). Zou met de memory comtroller te maken moeten hebben en hoe Xp ermee omgaat. Mijn hoop is gericht op een biosupdate van Asus, andere oplossing is screensaver uitzetten, maar het blijft gewoon irritant. En het vreemdste vind ik dat ik er verder niemand over hoor.
Dingen geprobeerd: 5 verschillende drivers, andere chipsetdrivers, andere tvkaart drivers, alles nieuwste drivers, nieuwste bios, klokspeeds op default, fastwrites uit(dat is nog aan testen, leuk om te melden dat me 3d prestaties erop vooruit gingen met dat uit).
Een nog andere oplossing is maandag even een A64 systeempje gaan halen, he Piet. ;) :P

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 14:45

BTB

Oplossing is nogal eenvoudig: geen screensaver.
Screensavers zouden m.i. verboden moeten worden, omdat ze onnodig het energieverbruik verhogen. Niemand heeft er ook iets aan. Als je zograag CPU cycles wilt verbruiken als je afwezig bent, draai dan een koe.
Nou is het denkbaar dat als je dus iets anders draait dat je machine warm houdt als'ie anders idle zou wezen, je het zelfde probleem hebt.
M.a.w.: misschien is je PC wel harder aan het werk als je weg bent dan wanneer je aan het `werk' bent.

Bram Bouwens

• Piet_Paulusma
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01-2023
graag alleen serieuze reacties

Zo kan ik op alle topics van alle computerforums op het ganse internet de volgende zeer eenvoudige oplossing aanbieden: computer uit het raam gooien, ben je van alle problemen af....

Alleen de computer is wisselvalliger dan het weer

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
je zou ook kunnen proberen een normale 2d screensaver te gebruiken O-)

Facts don't care about your feelings

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
Jup dat gaat wel goed , dat wisten we al. Ik zou ook mijn karakter kunnen proberen te veranderen, zodat ik me aan dit soort dingen niet erger, maarja... ;)
Deze topic is ook mede geopend opdat als iemand het later tegenkomt die een oplossing tegenkomt (op Google of in de GoT-search), niet een workaround die zijn 80-jaar oude oma nog wel kon verzinnen.
Pagina: 1