Traag internet op één PC binnen een netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Router: Edimax 6401, laatste firmware
PC 1: WINNT, Athlon 1.6, 256 MB geheugen, download 465 en upload 100 KB
PC 2: XP,Athlon 1.7, 256 MB geheugen, download 500 en upload 100 KB
PC 3: WIN98SE, Celeron 366, 256 MB geheugen, download 125 en upload 85 KB

Dit alles na ophoging snelheid van mijn Chello Classic op 18-12.
Met name de snelheid van PC 3 blijft in alle opzichten achter bij de overige 2 PC's.
Ooit een speciaal progje gebruikt, om de instellingen te optimaliseren, naam ben ik kwijt, maar het effect was vebluffend, ook op PC 3 een hoge down- en upload. Echter, diverse forums kon ik wel openen, maar verder klikken binnen deze forums ging niet.
Het effect doet zich ten alle tijden voor, dus ook als ik PC 3 alleen draai.

Hoe kom ik nu wel achter de juiste instelling voor PC 3?
De ethternetkaart van PC 1 is gekloond naar de router en heb intussen ook al een ander modem van Chello, was Terrayon nu Thompson, zonder effect op PC 3.

• Mr_Ozio
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04-2022

Mr_Ozio

Kawaaai! (@ lan)

Misschien is je kabel rot? Daar al naar gekeken?
Anders ligt het toch echt aan je netwerkkaart, misschien is ie zo brak dat hij toch heel veel van de CPU trekt? kijk eens naar je CPU-load als je een bestand download.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:06
Windows 98 heeft een brakke netwerk afhandeling/ slechte TCP/IP support. Het zou daarom nooit een NT en een XP bak kunnen evenaren.

[ Voor 5% gewijzigd door FireWood op 19-12-2004 18:58 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Dank voor jullie reakties, op PC 1 voorheen ook WIN 98 gedraaid met hoge download en met Optimizer werkt PC 3 wel naar behoren, waarmee rotte kabel en brakke kaart al niet erg aannemelijk zijn. Vooralsnog houd ik het op de instellingen. Binnen het progje , dat een optimizer is, heb ik helaas die andere instellingen niet kunnen terugvinden, die bijdragen aan een goede internetsnelheid op PC 3.