Toon posts:

[XP] e-tech router traag met internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb hier thuis een e-tech router rtvp03 met een adsl modem: speedtouch home van alcatel, alles met draad dus niks!! wireless!!
ik heb 2 pc's hierop aangesloten en een xbox.
Nou is het zo dat ik de 2e pc (laptop) laatst heb aangesloten op de router zodat ik daarmee ook kan internetten. Nou dat werkt allemaal prima en ik kan op beide pc's gewoon tegelijk internetten, bestandjes overzetten en printen werkt allemaal prima dus dat is geen probleem. En dat allemaal op volle snelheid. Nu komt het probleem als ik op een pc ga downloaden: met grabit van nieuwsservers enzo dus dan kan je volle snelheid halen. Dat doe ik dan op pc1 maar dan gaat op pc2 (laptop) de snelheid zooo omlaag das echt niet normaal: als ik naar speedtest.nl ga dan haal ik nog maar max 40 kb/s en terwijl ik normaal gewoon 240 haal. maar zodra ik dus me downloads weer stop haal ik op beide pcs weer gewoon 240 met speedtest.

Ik hoop dat het niet een te lang verhaal is en ik genoeg info heb gegeven. Ik heb de search gebruikt maar geen concreet antwoord kunnen vinden. Ik las dat je iets met MTU moet doen ofzo maar dat begreep ik niet echt.
als je iets wil weten dan geef ik dat

Greetz Daaf

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je internet verbinding deel je.
In dit geval is dat dus 240 kb/s

Als je met de ene pc 180 kb/s haalt, is het logisch dat je met de andere maar 60 kb/s haalt.
Wat je zou kunnen doen is netlimiter installeren. Dan moet je instellen dat je op pc1 maar 120 kb/s mag downloaden. Dan haalt de ander ook 120 kb/s :)

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 19-12-2004 16:51 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
oh want ik was altijd in de veronderstelling dat je dan op beide pc's gewoon 240 haalt. maar dat is dus niet zo8)7 maar dan is het ook zo als ik dan met maar 1 pc tegelijk internet ook maar 120 haal.

Weet je ook hoe je dat instelt?

iig thnx

• Outerspace

Outerspace

Dan haal je het 'vinkje' van : ik mag maar met 120 kb/s downloaden, eraf :)
Probeer maar eens :)

Wauw, een sig!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

zoek eerst eens uit wat netlimiter is en of je dat wilt. (wat wil je eignelijk?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik was ff eten, maar daar ben ik weer,

ten eerste: waar haal ik dat vinkje weg?
Ten tweede: ik wil gewoon dat je op beide pc's tegelijk kan met 240 ongeacht wat ik doe op internet.
Greetz

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:37:
sorry ik was ff eten, maar daar ben ik weer,

ten eerste: waar haal ik dat vinkje weg?
Ten tweede: ik wil gewoon dat je op beide pc's tegelijk kan met 240 ongeacht wat ik doe op internet.
Greetz
Dat vinkje vind je in je netlimiter hoofdscherm.
als je kijkt onder het sub-gedeelte 'Down Limit' zie je van die checkboxes. Daar kan je dingen aan vinken, of deselecteren.

Verder over het feit dat je met 2 pc's allebij niet sneller dan 240 kb/s kan halen is gewoon een feit. Het kan niet :)

Zie het zo:
De snelheid wat jij max zou halen uit jouw verbinding = 240 kb/s.
Als je dan met 2 pc's allebei 240 kb/s zou halen, zou je eigenlijk een verbinding moeten hebben met een down van 480 kb/s brengen. Dat kan dus niet.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
oh kijk dat verklaart een hoop _/-\o_
maar is dat netlimiter een progje dat je op beide pc's moet installne?

edit: ik heb dat netlimiter geinstalled en toen kon ik niet meer internetten: in me IE kreeg ik steeds pagina kon niet worden weer gegeven en ik heb hem weer gedeinstalleerd en nu doet me IE het weer.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 21:26 ]

Pagina: 1