Ik ben van plan een 9800 pro 128 MB kaart aan te schaffen (de 256bits versie). Ik vroeg mij wat de verschillen zijn tussen de kaarten vd verschillende fabrikanten?
Ik zou voor een ATI (zijn die nog te verkrijgen dan
) of Sapphire gaan. Club3D kaarten willen nog weleens brak zijn.
En in het vervolg een topictitel zonder alleen hoofdletter aub.
En in het vervolg een topictitel zonder alleen hoofdletter aub.
Waarom nou toch de 9800pro? In je vorige topic is toch erg duidelijk aangegeven dat je in dat prijssegment veel beter voor de 6800le of de 6600GT kunt gaan.
Verder is dit een behoorlijk simpel search-vraagje. Dit is namelijk al veel vaker voorbij gekomen.
Er zit nauwelijks verschil tussen de fabrikanten die jij noemt. Asus en MSI leveren bijvoorbeeld heel veel software mee.
Verder is dit een behoorlijk simpel search-vraagje. Dit is namelijk al veel vaker voorbij gekomen.
Er zit nauwelijks verschil tussen de fabrikanten die jij noemt. Asus en MSI leveren bijvoorbeeld heel veel software mee.
Verwijderd
Ga in in ieder geval niet voor de MSI
die word niet meer gemaakt en als ze kapot gaan, moet je wachten totdat ze worden gecrediteerd wat 2 maanden duurt en dan ook nog eens de dagwaarde krijgt, klote msi en jin
die word niet meer gemaakt en als ze kapot gaan, moet je wachten totdat ze worden gecrediteerd wat 2 maanden duurt en dan ook nog eens de dagwaarde krijgt, klote msi en jin
in de pratijk maakt de fabrikant weining uit, de kaarten zullen allemaal hetzelfde presteren, de een leverd wat meer software dan de ander, maar kwa kaart maakt het weinig uit
maar persoonlijk zal ik nu eerder een 6800LE kopen dan een 9800 omdat die standaard al sneller is, en met het unlocken en oc'en zal ie alleen maar sneller zijn
maar persoonlijk zal ik nu eerder een 6800LE kopen dan een 9800 omdat die standaard al sneller is, en met het unlocken en oc'en zal ie alleen maar sneller zijn
Is het ook niet zo dat op Sapphire kaarten vaker 'per ongeluk' een R360 kern zit?
[ Voor 10% gewijzigd door Buntmans op 19-12-2004 16:47 ]
Verwijderd
Dat is bij alle fabrikanten, maar bij sapphire veel meer, heb nog geen sapphire radeon 9800pro gezien zonder r360Buntmans schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:47:
Is het ook niet zo dat op Sapphire kaarten vaker 'per ongeluk' een R360 kern zit?
ik zou voor de sap gaan want die heeft echt 9 van 10 tien keer (overdreven dan) een r360 core dus een core van een xt kaart dan ben je dus voordeliger uit en je hebt een betere kaart!
Verwijderd
yep maar met een 6600Gt een nog betere ! bovendien exceleert een 9800xt pas met 256mb die de pro niet heeft. Maar goed als je perse de 9800 wilt neem dan een sapphire, club3d heeft nog weleens brakke kaarten....
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 17:04 ]
Verwijderd
Al dat gedoe over dat ie beter de 6600 kan nemen....
Hij vraagt voor welke 9800pro hij zou moeten gaan en niets anders..
(al hebben jullie denk ik wel gelijk
)
Ik kan de sapphire van harte aanbevelen(heb hem zelf en idd met r360@xt bios)
Draait prima!
Hij vraagt voor welke 9800pro hij zou moeten gaan en niets anders..
(al hebben jullie denk ik wel gelijk
Ik kan de sapphire van harte aanbevelen(heb hem zelf en idd met r360@xt bios)
Draait prima!
Dus een Sapphire als ik zo'n 9800 pro wil hebben? Thanks!
Heb ik nog een vraagje. Over die 6600GT waar enkele het over hebben:
Ik dacht dat je voor deze nieuwe generatie kaarten meer voeding nodig hebt? Of is dat alleen voor die zwaarste varianten? Ik heb nl. geen verstand van overclocken enzo, wil gewoon een kaart erin die het in een keer goed doet.
Heb je voor die 6600 GT kaart bepaalde 'systeemeisen nodig'? Kan me namelijk voorstellen dat zo'n nieuwe kaart in een iets oudere pc misschien ook gebaat is bij wat extra upgrades zoals wat meer werkgeheugen?
Ik heb momenteel een p4 2.66 met 512MB.
Heb ik nog een vraagje. Over die 6600GT waar enkele het over hebben:
Ik dacht dat je voor deze nieuwe generatie kaarten meer voeding nodig hebt? Of is dat alleen voor die zwaarste varianten? Ik heb nl. geen verstand van overclocken enzo, wil gewoon een kaart erin die het in een keer goed doet.
Heb je voor die 6600 GT kaart bepaalde 'systeemeisen nodig'? Kan me namelijk voorstellen dat zo'n nieuwe kaart in een iets oudere pc misschien ook gebaat is bij wat extra upgrades zoals wat meer werkgeheugen?
Ik heb momenteel een p4 2.66 met 512MB.
agp en pci express zijn nu de 2 standaarden, maar vrijwel iedere kaart heeft nog gewoon een agp versie volgens mij.
[ Voor 84% gewijzigd door Pollewob op 20-12-2004 21:48 ]
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
sorry hoor yofresh maar ik vind je taalgebruik niet echt passen hier! je zou t ook wat anders kunnen verwoorden en zkr wat aardiger! hem bijv verwijzen naar topic regels enzo
ik quote je message omdat ik wel denk dat ie zo word weggehaald!
maar ontopic! de 9800pro heeft geen pci versie en 6600gt heeft ook een agp versie dus daar hoef je je geen zorgen over te maken! en je pc is ook in orde voor deze kaarten! nu hoef je alleen te kiezen welke van de 2 het word! suc6
maar ontopic! de 9800pro heeft geen pci versie en 6600gt heeft ook een agp versie dus daar hoef je je geen zorgen over te maken! en je pc is ook in orde voor deze kaarten! nu hoef je alleen te kiezen welke van de 2 het word! suc6
Waarom wordt ieder topic weggehaald? Ik heb namelijk al gezocht met de zoekfunctie en dan moet je dus eerst door 5 pages met berichten gaan. Bovendien is veel info gedateerd.
Wel eens gehoord van een grondwettelijk verbod op censuur?
Wel eens gehoord van een grondwettelijk verbod op censuur?
Gij zoekt reviews: gij zult vinden
Gij zoekt prijzen: gij zult vinden
daar zul je wat werk voor moeten doen, maar als dat te veel gevraagd is (5 hele pagina`s? daar ben je toch al gauw 10 min mee bezig!) moet je niet hier aankloppen
Leuk dat verbod, niet aan de regels houden =/ censuur.
op een beleefde manier: Wil je ajb de FAQ doorlezen?
Gij zoekt prijzen: gij zult vinden
daar zul je wat werk voor moeten doen, maar als dat te veel gevraagd is (5 hele pagina`s? daar ben je toch al gauw 10 min mee bezig!) moet je niet hier aankloppen
Leuk dat verbod, niet aan de regels houden =/ censuur.
op een beleefde manier: Wil je ajb de FAQ doorlezen?
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Verwijderd
yo fresh jii kunt het waarschijnlijk niet helpen dat je zoveel slimmer bent als al die anderen ..????
maar als je bovenaan dit topic kijkt zie je de vraag staan welke verschillende kaarten er zijn .
en dat is toch een heel normale vraag toch.
dus als je wat te zeuren hebt ga dat lekker thuis doen en niet hier
vr.gr reinier
maar als je bovenaan dit topic kijkt zie je de vraag staan welke verschillende kaarten er zijn .
en dat is toch een heel normale vraag toch.
dus als je wat te zeuren hebt ga dat lekker thuis doen en niet hier
vr.gr reinier
Verwijderd
Sapphire ik heb er ook een en die is .. goed .. aleen kijk uit met warme in je kast want mijn kast was veel warmer dan eerst
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
Dit is gewoon een kwestie van reviews lezen en vergelijken wat waarbij meegeleverd wordt
Dit is gewoon een kwestie van reviews lezen en vergelijken wat waarbij meegeleverd wordt
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()