Ik heb sinds kort tweakdsl, maar ik heb problemen bij het leggen van de verbinding.
Op dit moment heb ik ook nog @home tot 1 januari, dus mijn setup is nu even als volgt:
Kabelmodem -> linux server (192.168.10.10) -> switch
adslmodem (192.168.10.254) -> switch
gebruiker (dhcp met alternatief 192.168.10.2) -> switch
Volgens mij zou nu mijn bak (gebruiker) verbinding moeten leggen met tweakdsl via dhcp.
Dit gebeurt echter helaas niet en het alternatief treedt in werking. Hierdoor heb ik tenminste nog verbinding met @home.
Ik kan op een of andere manier maar geen verbinding leggen via dhcp met tweak.
De adslmodem staat nog op de standaard instellingen behalve dan dat ik het ethernet adres gewijzigd heb in 192.168.10.254 zodat hij wel bereikbaar is terwijl ik via @home om info zoek.
Ik heb geprobeerd de adslmodem direct met de server te verbinden met een straight utp cable, maar dan gingen er geen lichtjes branden, met een cross-cable wel. Met cross-cable kreeg ik echter geen verbinding via dhcp.
Ik heb ook geprobeerd om dit op mijn windows bak te doen via:
adslmodem -> switch -> windows bak via een straight cable in een niet uplink poort.
Dan gingen alle lampjes wel branden, maar wederom geen dhcp.
Zijn er dingen die ik vergeet?
Zou: pc -> cross-cable -> adslmodem niet gewoon moeten werken met dhcp?
Als iemand suggesties heeft, hoor ik het graag.
Op dit moment heb ik ook nog @home tot 1 januari, dus mijn setup is nu even als volgt:
Kabelmodem -> linux server (192.168.10.10) -> switch
adslmodem (192.168.10.254) -> switch
gebruiker (dhcp met alternatief 192.168.10.2) -> switch
Volgens mij zou nu mijn bak (gebruiker) verbinding moeten leggen met tweakdsl via dhcp.
Dit gebeurt echter helaas niet en het alternatief treedt in werking. Hierdoor heb ik tenminste nog verbinding met @home.
Ik kan op een of andere manier maar geen verbinding leggen via dhcp met tweak.
De adslmodem staat nog op de standaard instellingen behalve dan dat ik het ethernet adres gewijzigd heb in 192.168.10.254 zodat hij wel bereikbaar is terwijl ik via @home om info zoek.
Ik heb geprobeerd de adslmodem direct met de server te verbinden met een straight utp cable, maar dan gingen er geen lichtjes branden, met een cross-cable wel. Met cross-cable kreeg ik echter geen verbinding via dhcp.
Ik heb ook geprobeerd om dit op mijn windows bak te doen via:
adslmodem -> switch -> windows bak via een straight cable in een niet uplink poort.
Dan gingen alle lampjes wel branden, maar wederom geen dhcp.
Zijn er dingen die ik vergeet?
Zou: pc -> cross-cable -> adslmodem niet gewoon moeten werken met dhcp?
Als iemand suggesties heeft, hoor ik het graag.