Toon posts:

Probleem met format.

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou vandaag mijn C-partitie(windows dus) formatten en er een nieuwe install opzetten. Ik start de comp opnieuw op, bootfloppy erin, kom in dos, typ cd c:\ en dan format c: /s. Op een of andere manier zegt hij dan dat C niet klaar is oid(afbreken,opnieuw proberen en dat soort meldingen ) Wat er dus op neer komt dat ik mijn C schijf niet kan formatten. Iemand een idee voor een oplossing?

thanks!

-edit
Ik gebruik XPSP2

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 15:08 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

welk bestandsysteem heeft je hdd?
als dat NTFS is kun je hem niet formatten via format.com omdat DOS je hele C: niet zal zien.
Dan kun je dat het beste doen is gewoon via de winsetup formatten :) (hoewel dat wel langer duurt over het algemeen).

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, je moet niet "CD C:" doen, je moet op "A:" blijven en dan format C: doen

Ja, hij heeft NTFS, dus dan gaat het idd niet lukken op deze manier..

[ Voor 44% gewijzigd door Br@m op 19-12-2004 15:21 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Euh, probeer het gewoon eens vanaf de Windows XP CD.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Br@m schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:10:
Ja, je moet niet "CD C:" doen, je moet op "A:" blijven en dan format C: doen
dat maakt niet uit hoor, je kunt ook vanaf de hdd zelf formatten, maar dat gaat enkel als je hdd herkend wordt in DOS.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:11:
[...]

dat maakt niet uit hoor, je kunt ook vanaf de hdd zelf formatten, maar dat gaat enkel als je hdd herkend wordt in DOS.
Oké, ik dacht eigenlijk dat als je op C: staat dat je dan geen format C: kon doen. Niet dus :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

hij gaat in DOS en kan dus C: op

maar is dat wel de HD en niet de CD speler ?

en zoals CABAL zegt, doe het vanuit de windows XP setup.....
daar kan je partities maken en formateren
hoef je niet moeilijk te doen met DOS

gewoon de installatie starten en dan goed lezen wat er allemaal komt te staan

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
en de format van DOS, of oudere windows versies snapt NTFS volgens mij ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb NTFS, maar via de winxp cd? eh? gewoon in windows de cd erin doen en dat moet alles zichzelf wijzen? o_O??

eh ja, de c-schijf wordt dan als cdrom aangezien ;x

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 15:29 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:19:
Ik heb NTFS, maar via de winxp cd? eh? gewoon in windows de cd erin doen en dat moet alles zichzelf wijzen? o_O??
setup starten en vervolgens vraagt hij vanzelf wel een keertje om te gaan formatteren (dit is overigens vanaf win98 al zo :P)

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik setup start, dan zegt ie dat ik er al een nieuwere versie op heb staan en dat xp niet geinstalleerd kan worden.

;x

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:30:
Maar als ik setup start, dan zegt ie dat ik er al een nieuwere versie op heb staan en dat xp niet geinstalleerd kan worden.

;x
Je start die cd toch niet in windows op he?

Verwijderd

Topicstarter
grmlb -_-

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Riv0,

Op deze manier gaan we er niet komen, ik mis namelijk in je topic een aantal punten waar gewoon elk topic aan moet voldoen:
  • Een goede topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft. Daarnaast willen we in Windows Operating Systems graag dat je het OS in je topic titel zet (die 50 andere topics in de Windows Operating Systems listing hebben dat niet toevallig ofzo :P )
  • Een duidelijke en heldere probleemomschrijving. Hiermee kan je laten zien dat je zelf ook moeite doet - nette en duidelijke zinnen, exacte (!) foutmeldingen, en werkende smilies helpen hier in mee.
  • Daarnaast is het verplicht op GoT om zelf wat moeite te doen om je probleem op te lossen - uiteraard heb je dat al lang gedaan, maar dat is niet in je topic start terug te vinden (het lijkt nu haast wel ofdat je bij het eerste probleem dat je tegen kwam meteen een topic geopent hebt!) - vertel dus altijd even wat je al geprobeerd en gedaan hebt.
Omdat je topic op geen van deze punten voldoet, ga ik je topic sluiten. Open gerust een nieuw topic waarin je wel duidelijk hier aan voldoet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.