Toon posts:

[Azureus] Slechte verbinding na plaatsen router*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb een probleem.
Heb een nieuwe router (Compex NetPassage 26G ), en daardoor werkt azureus niet meer.

Alle torrents welke ik probeer geven een rode smiley. weet niet goed wat ik moet doen. Heb de juiste porten geforward (6881-6889) maar het werkt niet.
Als ik de configuratiewizard van Azureus doorloop geeft hij aan dat poort 6881 ok is.

Maar de torrents geven allemaal een rode smiley...

Wat moet ik doen ? search leverde niks op.
Heb dit onderwerp ook al geplaatst bij het centrale bittorrent topic, maar daar is deze vraag eigenlijk te specifiek voor, vandaar dit topic.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hebben diezelfde torrents het eerder wel gedaan dan?

(je moet ook ff checken of je ze wel naar het goede IP geforward hebt... dosbox>ipconfig en dan krijg je te zien wat je interne IP is)

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien zijn de trackers down? En azureus is volgensmij maar 1 poort nodig en voor die poort zou ik een random poort pakken in plaats van de standaard poort. Veel trackers blocken namelijk de standaard poortange.

Verwijderd

heb je poort 6881 zowel udp als tcp geforward? (moest bij mij ook)
en de tcp tracker port 6969 geforward?

Verwijderd

ben je wel lid van die torrentsite waar je van probeert te downen? sommige torrentsite eisen een registratie en daar moet je ff inloggen ieder keer weer als je een dynamische IP heb om je IP bekend te maken aan de torrentsite....

dubbel klik ff op 1 torrent en lees de trackerstatus eens?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
sOidivUs schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:03:
Meeste torrents zijn nieuw, neem dus aan dat ze het zouden moeten doen. 1 torent had ik nog staan (60% voltooid), maar deze gaat ook niet verder.
Ro schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:04:
Misschien zijn de trackers down? En azureus is volgensmij maar 1 poort nodig en voor die poort zou ik een random poort pakken in plaats van de standaard poort. Veel trackers blocken namelijk de standaard poortange.
Welke zou ik moeten forwarden ?
sOidivUs schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:03:

(je moet ook ff checken of je ze wel naar het goede IP geforward hebt... dosbox>ipconfig en dan krijg je te zien wat je interne IP is)
Is goed gedaan, ip klopt.
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:05:
heb je poort 6881 zowel udp als tcp geforward? (moest bij mij ook)
en de tcp tracker port 6969 geforward?
Heb alleen TCP geforward. Stond ik beschrijving van Azureus. Kan in de router trouwens ook alleen maar TCP of UDP. Niet beide.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:07:
ben je wel lid van die torrentsite waar je van probeert te downen? sommige torrentsite eisen een registratie en daar moet je ff inloggen ieder keer weer als je een dynamische IP heb om je IP bekend te maken aan de torrentsite....

eeuhhh zie ^^ O-)

Verwijderd

Topicstarter
Kan trouwens dit instellen in de router:
Server Type :
Protocol : TCP UDP
Public Ports : Single Range
From :
To :
Private IP Address :
Private Ports From :

En dit zijn m'n instellingen:
Server Type : Azureus
Protocol : TCP
Public Ports : Range
From : 6881
To : 6889
Private IP Address : 192.168.168.100
Private Ports From : 6881

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:09:
Heb alleen TCP geforward. Stond ik beschrijving van Azureus. Kan in de router trouwens ook alleen maar TCP of UDP. Niet beide.
Das heel makkelijk op te lossen, gewoon een nieuwe forward maken, en dan UDP selecteren met dezelfde ports... Ik zal is ff kijken wat ik precies voor instellingen op m'n router heb, momentje.

edit:
Zelf heb ik alleen TCP gebruikt. Poorten: 6881 en 6882 t/m 6999 (geloof dat eMule ook poorts in die range gebruikt, daarom is ie zo groot) en dit werkt prima...

[ Voor 18% gewijzigd door sOid op 19-12-2004 15:17 ]

Verwijderd

Bij mij heb ik poort 6881 twee keer geforward, de ene keer als tcp, de andere keer als udp,
maar ik heb mijzelf nooit hoeven registreren bij wat voor torrentsite dan ook

Verwijderd

offtopic:
sorrie dennieXP, het is op de nieuwe layout verdomd moeilijk te zien wie de TopicStarter is.

@Tizzwat:

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 15:24 ]

Verwijderd

Kijk of je router UPNP mogelijkheden heeft. Dat maakt het instellen van poorten voor Azureus overbodig!

Verwijderd

Topicstarter
tracker status = offline (timeout).

maar waarom is dat bij alle torrents ?!
UPNP zit er op, als ik die aanzet, kan ik dan de geforwarde poorten verwijderen !?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lijkt een netwerk gerelateerdprobleem en niet direct softwarematig.

SA > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:31:
UPNP zit er op, als ik die aanzet, kan ik dan de geforwarde poorten verwijderen !?
Probeer het gewoon eens zonder het hier te vragen. Enable het eens en probeer het dan eens zonder portmaps en later weer met portmaps als je denkt dat het iets uitmaakt. Zo kun je met een beetje klooien er zélf achterkomen wat wel en niet invloed heeft.

Oh, en verzin in het vervolg graag een iets duidelijkere titel.
Pagina: 1