Toon posts:

Internet werkt, behalve alle MS-services

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een eenvoudig thuisnetwerk, een win2000 die p2p aan een xp hangt (de xp heeft rechtstreekse verbinding met het internet, en werkt goed). Nu, het internet op de w2k werkt ook (ftp, www, icq,...), behalve alles wat met microsoft te maken heeft: msn messenger werkt niet, outlook werkt niet (toch de hotmail boxen niet), zelf de sites van microsoft en hotmail zijn niet bereikbaar. Maar al de rest qua internet-services werkt dus wel. Omdat ik toch nogal vaak messenger gebruik zou ik het handig vinden dat deze ook werkt.

Ik heb al alles geprobeerd, en ben al heel het weekend bezig alle mogelijke instellingen aan te passen, netwerkkaarten geherinstalleerd, alle mogelijke firewalls uitgeschakeld, maar het resultaat blijft hetzelfde. De computers zitten in dezelfde werkgroep, vinden/pingen elkaar, internet werkt snel,... Maar niets van MS-internet werkt.

Zijn er nog mensen die dit al meegemaakt hebben en weten wat eraan te doen? Dit is echt een van de meest merkwaardige dingen die ik op dit gebied al heb meegemaakt.

hier ff de ipconfig, moesten er dingen zijn die opvallen:
Windows 2000 IP-configuratie
Hostnaam . . . . . . . . . . . . . . .: robin
Primair DNS-achtervoegsel . . . . . . :
Knooppunttype . . . . . . .. . . . : Gemengd
IP-routering ingeschakeld . . . . . . : Nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . . . : Nee
Zoeklijst voor DNS-achtervoegsel. . . : mshome.net
Ethernet adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: mshome.net
Beschrijving . . . . . . . . . . . . .: Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethe
rnet Adapter
Fysiek adres . . . . . . . . . . . . : 00-20-18-A0-4F-6E
DHCP-ingeschakeld . . . . . . . . . . : Ja
Autoconfiguratie ingeschakeld . . . . : Ja
IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 192.168.0.214
Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.255.0
Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Lease verkregen . . . . . . . . . .: zondag 19 december 2004 12:52:54
Lease verlopen . . . . . . . . . . : zondag 26 december 2004 12:52:54

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je zult hewt in de applicaties moeten zoeken.
b,v, hotmail:

als je in logt :met internet explorer(?)

http://login.passport.net/uilogin.srf?id=2

krijg je dan een foutmelding? zoja, zoek deze eens uit. (https is rot?)

Heb je not anti adware spul draiaen, wel eens gescand op adware/spyware (op xp + 2000)
is windows 200 up to date ? (laatste versie messnger enszo)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Kleine kick ;) Ik heb namelijk precies hetzelfde, en dat is toch wel vreemd anagezien dit een clean install is (probleem stelde zich meteen al vriendelijk voor eerste keer dat ik Windows opstartte). Het heeft zich nog wel kunnen registreren en aanmelden bij de installie...

Heel vreemd, het ligt niet aan de hosts file en de MS sites doen het wel op andere computers aanwezig in het netwerk, iemand enig idee wat er aan de hand is?

Probleem is in IE en Firefox dus het ligt niet aan IE

[ Voor 8% gewijzigd door Switch op 08-09-2005 21:27 ]

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04 19:15
Ik weet niet bij welke provider je zit, maar je zou kunnen proberen je DNS-ip te vervangen door een echte DNS server.

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Geprobeerd, probleem bleef en internet op andere sites duurde wat langer dus weer teruggezet.

Verwijderd

Best wel hele grote kick :9 ,
ik zit ook nu met dit probleem, echter kwam het opzetten nadat ik een windows opnieuw had geinstaleerd op de host computer. Voor de rest werkt het bijna preceis hetzelfde als bij de ts, alleen maak gebruik van windows XP home (beide)
Verder kan ik www.hotmail.com tracen pingen etc. :s voor de rest heb ik op me 2de pc (laptop) ff me modem geinstalleerd dus gezorgt dat ik direct internet verbinding kreeg en toen werkte alle ms-services perfect.. webmails van geen microsoft werken ook dus https werkt top? iemand enig idee ik zit beetje ten einde raad? _/-\o_

• Rene_1980
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06-2007
Ik had hetzelfde probleem als TS (WinXP Host met ICS en WinXP Client). Of TS nu nog naar dit topic gaat kijken (2004 geopend?) weet ik niet, maar Merijn.89; misschien heb jij hier iets aan.

Het probleem lag in de max. MTU size van m'n client. Standaard staat die op 1500, maar dat werkte dus niet met bijv. www.microsoft.com etc.

Je kunt onder Windows je max. MTU size vinden via het volgende commando: "PING -f -l 1500 192.168.0.1". Ik ga er vanuit dat je host pc wel dit goede adres heeft, anders werkt je ICS toch al niet.

Het getal 1500 is hier de MTU size. Je krijgt waarschijnlijk een foutmelding. Verlaag het getal zolang (bij mij 1272) totdat je geen foutmelding meer krijgt. Dit is je max. MTU size.

Nu gaan we de registry hacken: regedit en zoek dan naar "HKEY_LOCAL_MACHINE\ SYSTEM\ CurrentControlSet\ Services\ Tcpip\ Parameters\Interfaces". Je vindt er waarschijnlijk 3 entries. Zoek degene waar je host adres (192.168.0.1) in voorkomt.
Maak daarin een nieuwe waarde (DWORD) aan en noem deze "MTU". De waarde ervan stel je in op de gevonden max. MTU size (let op: decimaal!).
Tot slot rebooten!

Gelukt? (anders weet ik het eerlijk gezegd ook niet.....)

Verwijderd

Echt helemaal TOP! Weet je ook misschien hoe dit gekomen is? de waarde van mij was precies hetzelfde!

• Rene_1980
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06-2007
Echt geen flauw idee!!

Bij mij ging het om een verse MCE 2005 installatie op m'n client, die internet moest krijgen via m'n 'werk' computer. Misschien dat er teveel latency ontstaat door het hele ICS gebeuren en dat daarom de standaard packet size niet meer werkt? Maar ik vind het ook raar dat Windows' wizard hier niet ff naar checkt....

Anyway: zegt het voort ;-)

Verwijderd

Doe ik zeker:) bedankt nog! _/-\o_
Pagina: 1