Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:01
heb eindelijk me speedlinq pakket binnen en de lijn is opgeleverd.
Ik vrolijk aansluiten:

op de hoofdingang zet ik splitter (zoals het hoort) naar adsl modem van sagem en naar de telefoon.
er zit dus maar 1 telefoon en een modem op de hoofdaansluiting. iets wat makkelijk moet gaan tog?

maar nu is het probleem: als ik de telefoon aansluit zonder splitter werkt hij perfect. zodra de splitter ertussen komt kan ik wel bellen en gebeld worden maar ik hoor niets terwijl mijn stem wel aankomt.
Dit is echter alleen bij de 2 draadloze telefoons die ik getest heb. ptt sandiago 200

de buurman kwam uiteindelijk met zo'n ouderwetze die geen aparte voeding nodig heeft en niet draadloos is. en die doet het wel perfect.

wat kan hier het probleem zijn? gewoon dat type draadloze telefoon? de splitter? iemand die mij kan helpen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zijn de stekkertjes goed bevestigd aan de kabels, zodat ze goed contact maken? Kan zijn dat je ergens (te) veel signaalverlies hebt. Aan de andere kant kan het ook gewoon aan je basisstation liggen. Je kunt wel twee verschillende handsets testen, maar probeer ook eens een draadloze met een ander basisstation bijvoorbeeld. Anders kom je er nooit achter waar 't aan ligt, lijkt mij.

[ Voor 4% gewijzigd door epoman op 19-12-2004 15:10 ]

• remcoXP
wat je zegt hebben we gedaan :( maar tevergeefs

Verwijderd

Dacht al dat dit alleen mij is overkomen, Ook hier een sandiago 200.
Alle verbindingen gecontroleerd en ten einde raad heb ik de lijnen en contactdozen vervangen.
Resultaat blijft dat de bellers mij wel verstaan maar ik hun dus niet.

Verwijderd

Probeer eens de volgorde van de draadjes in de splitter te veranderen. Oftewel: Line-in naar Phone etc.

Verwijderd

je kan een rotte splitter hebben...
of je hebt de aders omgedraaid zitten blauw waar rood hoort en omgekeerd..
sommige modems hebben daar ook last van..

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:31
Als die telefoon van de buurman het wel doet ligt het dus niet aan verkeerd aangesloten oid.

Santiago 2000 werkt gewoon niet samen met je splitter, gokje dat het (de splitter dus) een YCL is? probeer t eens met een alcatel splitter...

[ Voor 4% gewijzigd door Sebas1979 op 19-12-2004 16:28 ]

Verwijderd

Ballenman schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:22:
Als die telefoon van de buurman het wel doet ligt het dus niet aan verkeerd aangesloten oid.
je kan de lijn wel verkeerd aansluiten waardoor de boel niet meer in fase staat.. sommige modems werken dan ook niet terwijl je met de meeste telefoons prima kan bellen... ;)

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Je moet een zogenaamde lea splitter vragen
Misschien willen ze je die dan wel toesturen

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
100 % zeker dat het probleem in de splitter zit. Splitter laten omruilen naar een ander type en je probleem is opgelost. Bekend probleem met de Santiago 200 en een aantal andere draadloze telefoons.

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Nou wat heel vaak maar ook echt heel vaak voorkomt en over het hoofd wordt gezien is dat men 2 ADERIG kabel gebruikt om de PTT doos te verbinden met de line van de splitter (terwijl dat het beste altijd 4 ADERIG zou moeten zijnom problemen te voorkomen!!!) Mensen vergeten dat 2 aderig dus nooit meer 4 aderig kan worden!!! Check dat eens. Overigens werken de meeste telefoons prima met 2 aders (rood & groen) maar vele andere randapparatuur niet.

Zeg maar het zelfde effect als je een randaarde stekkerdoos uitrust met 2 aderig snoer inplaats van 3 aderig. En dan heb je nog mensen die dan zeggen 'ja maar de stekkerdoos heeft toch randaarde?'

Beam this message up, Scottie!

• Tropos
  • Niet online
Mauridia schreef op maandag 20 december 2004 @ 02:31:
Nou wat heel vaak maar ook echt heel vaak voorkomt en over het hoofd wordt gezien is dat men 2 ADERIG kabel gebruikt om de PTT doos te verbinden met de line van de splitter (terwijl dat het beste altijd 4 ADERIG zou moeten zijnom problemen te voorkomen!!!) Mensen vergeten dat 2 aderig dus nooit meer 4 aderig kan worden!!! Check dat eens. Overigens werken de meeste telefoons prima met 2 aders (rood & groen) maar vele andere randapparatuur niet.

Zeg maar het zelfde effect als je een randaarde stekkerdoos uitrust met 2 aderig snoer inplaats van 3 aderig. En dan heb je nog mensen die dan zeggen 'ja maar de stekkerdoos heeft toch randaarde?'
Heu? Volgens mij gebruikt die splitter ook alleen maar het middelste aderpaar hoor. Bovendien wordt vanuit de centrale vaak alleen op het middelste paar signaal gezet. Kijk maar naar ISDN: op de NT1 zit bijna altijd maar één aderpaar afgemonteerd. Op het tweede paar kan een reservesignaal of een tweede telefoonaansluiting. Alleen ISDN telefonie gebruikt vier aders en dat alleen vanaf de NT1, daarvoor dus niet. Tot slot gebruikt KPN apparatuur altijd blauw en rood als aderpaar en niet rood en groen.

Probleem zit echt in de combinatie splitter - Santiago 200.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ik werk bij een ADSL provider,

wij gebruiken ook YCL splitters, dus bijvoorbeeld de YCL CPF126F voor analoog.

Deze werken simpelweg niet in combinatie met de Santiago 200's, dit is ook
bevestigd door ons netwerk operations center.

Zo zijn er nog een aantal (verouderde) telefoons die niet in combinatie met deze splitters werken.

Een goed alternatief is idd een Alcatel splitter,

wat je kunt doen is naar primafoon gaan, zeggen dat je KPN adsl hebt en dat de splitter niet werkt in combi met de santiago 200, heb al meerdere klanten gehad waarbij
ze kostenloos een andere splitter of zelfs telefoon omruilden!!

dus het proberen waard lijkt me.

• Tropos
  • Niet online
IEFtm schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 01:05:
Ik werk bij een ADSL provider,

wij gebruiken ook YCL splitters, dus bijvoorbeeld de YCL CPF126F voor analoog.

Deze werken simpelweg niet in combinatie met de Santiago 200's, dit is ook
bevestigd door ons netwerk operations center.

Zo zijn er nog een aantal (verouderde) telefoons die niet in combinatie met deze splitters werken.

Een goed alternatief is idd een Alcatel splitter,

wat je kunt doen is naar primafoon gaan, zeggen dat je KPN adsl hebt en dat de splitter niet werkt in combi met de santiago 200, heb al meerdere klanten gehad waarbij
ze kostenloos een andere splitter of zelfs telefoon omruilden!!

dus het proberen waard lijkt me.
Haha, wat een fraai advies. TS kan natuurlijk ook gewoon het probleem bij de leverancier van de splitter voorleggen ipv de KPN voor de kosten te laten opdraaien.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Tropos schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 01:21:
[...]

Haha, wat een fraai advies. TS kan natuurlijk ook gewoon het probleem bij de leverancier van de splitter voorleggen ipv de KPN voor de kosten te laten opdraaien.
tuurlijk :)

probleem is vaak dat veel ADSL providers zeggen: je telefoon is niet volgens de standaard,
dus ruil die maar om, wat op zijn beurt weer de TS op kosten jaagt :9

in dat geval is dus mijn oplossing een goed alternatief voor de creatieve mens O+

• Tropos
  • Niet online
De vraag is nu natuurlijk of de telefoon niet aan de standaard voldoet of dat de splitter dat niet doet.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Tropos schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 01:34:
De vraag is nu natuurlijk of de telefoon niet aan de standaard voldoet of dat de splitter dat niet doet.
Vaak de telefoon in dit geval. Je kan ook volstaan met het doorlussen van een adertje dacht ik maar laat dat even zitten.

Het vervangen van je splitter voor een 'Alcatel' splitter (eigenlijk zijn dat ook LEA splitters) is vaak de oplossing. Gewoon een andere splitter gebruiken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• remcoXP
tsjah heb nu alles al geprobeerd maar me lijn stoort nog steeds en inet vliegt er nog steeds uit :(

Verwijderd

De standaardkleuren waar het telefoonsignaal op staat is rood en blauw.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb laatst ook zoiets gehad bij een kennis. Die hadden een ISDN lijn, maar ze hadden geen geschikte telefoons voor ISDN. Het werkt wel, maar na aanleg van ADSL werkten 3 van de 4 telefoons niet meer in huis.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
remcoXP schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:36:
tsjah heb nu alles al geprobeerd maar me lijn stoort nog steeds en inet vliegt er nog steeds uit :(
Storing op je tellijn & inet dat eruit klapt is een toestel voor je splitter aangesloten of een splitter die verkeerdom is aangesloten. Of hooguit een defecte lijnsplitter wat nauwelijks voorkomt.
Noork schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:56:
Ik heb laatst ook zoiets gehad bij een kennis. Die hadden een ISDN lijn, maar ze hadden geen geschikte telefoons voor ISDN. Het werkt wel, maar na aanleg van ADSL werkten 3 van de 4 telefoons niet meer in huis.
Dat is raar gezien je wel of niet een ISDN verbinding hebt en dat niets met de toestellen temaken heeft eigenlijk. Wat wel voorkomt is dat de oudere type NT1's problemen geven na aanleg van DSL en niet willen werken achter een splitter. Alle type S4 en hoger werken probleemloos.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:59:
Dat is raar gezien je wel of niet een ISDN verbinding hebt en dat niets met de toestellen temaken heeft eigenlijk. Wat wel voorkomt is dat de oudere type NT1's problemen geven na aanleg van DSL en niet willen werken achter een splitter. Alle type S4 en hoger werken probleemloos.
Het was een prehistorische NT1. Ik weet zo 123 niet welke type het was. Maar de draden zaten vastgeschroeft in het kastje en niet met zo'n connectortje. Uiteindelijk heeft een monteur de boel in orde gemaakt.
Pagina: 1