Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB connector

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Mijn vader heeft een tekort aan USB aansluitingen op zijn computer en met een cheapass usb hubje kan ik niet alle apparatuur aansluiten. Ik denk dat het komt doordat het hubje te weinig stroom kan leveren aan de apparaten.
Maar zelf heb ik nog wel een USB paneeltje over, die ik kreeg bij het aanschaffen van mijn mobo (MSI KT3 ultra2). Het is zo'n paneeltje die je achterin de kast moet vastschroeven (waar normaal een PCI/AGP/ISA slot zit) en met een kabeltje vast prikt op het moederbord.
Ik dacht dus aardig te zijn en hem dat ding te schenken gezien zijn mobo (abit ax34 II) volgens de handleiding ook een aansluiting had om zo'n USB paneeltje op aan te sluiten.

Het probleem is alleen dat de aasluiting van mijn paneltje niet past op zijn moederbord connector. Ik zal beide aansluitingen even schetsen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
panel:
[ : : : : . ]
  1 2 3 4 5

1: rood
2: wit
3: groen
4: zwart
5: geen

moederbord:
[ : : :   : ]
  1 2 3 4 5

Nu wil ik dus eigenlijk weten welke draden kleuren ik op de pinnentje van het moederbord aan moet sluiten om dit te doen werken. Zelf vermoed ik dat zwart op 5 moet en 1,2 en 3 dezelfde kleuren moeten hebben. Het is mijn idee om de aansltuiting van het panel een beetje te modden zodat hij op het mobo past van mijn vader.

Is er iemand hier die mij dit uit kan leggen?

...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vertel eens over wat voor een mobo we het hebben
is het een Abit of een Aopen?
want bij Abit kan ik geen AX34 vinden, bij Aopen wel.

Verder is het een eitje om aan te sluiten als je de pinout erbij pakt :)

• breinonline
  • Laatst online: 07:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Kijk eens in het boekje van het BIOS, daar staat op welke pin wat moet worden aangesloten. Mocht je geen boekje (meer) hebben, dan kan je die zo downloaden bij Abit.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Zoek ff op internet naar de handleiding van het moederboard :P
Vergelijk dan de kleuren, er staat wel ergens bij wat gnd enz. allemaal is.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 16:43
Volgens mij is het probleem met usb 2.0 en usb 1.1 :+. Zit ik zelf ook mee, usb 2.0 op het moederboard heb alleen een usb 1.1 bracket :+.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Erm, pak het mobo-boekje en een multimeter en dit:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/voeding/usb-pinout-v2.gif

Meet dan dus welk pinnetje van je connector (op de usb) gelijk is aan welke kleur draad, en dus welke kleur draad op je mobo moet.

Ow, en let niet op de kleurtjes, rood kan net zo goed ground zijn, daar zijn geen specifieke richtlijnen voor...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Termi schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:04:
Volgens mij is het probleem met usb 2.0 en usb 1.1 :+. Zit ik zelf ook mee, usb 2.0 op het moederboard heb alleen een usb 1.1 bracket :+.
Dat maakt geen donder uit voor de pinout.

hoe dan ook, wat je moet weten is dat
zwart = ground
rood = +5V
groen = data+
wit = data-

Verwijderd

Rood is +5 V
Zwart is GND
Wit en Groen zijn data + en -
Dus: Meet met een multimeter waar je 5 V meet (pinnen in hetzelfde rijtje) en sluit daar rood en zwart op aan.
Nu probeer je gewoon de twee mogelijkheden voor data+ en data-. Volgens mij kun je op deze manier niets opblazen.

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:00
Het heeft waarschijnlijk niet veel zin om een andere hub aan te sluiten, de USB poort kan dan nog steeds maar dezelfde hoeveelheid stroom leveren...

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Maar hij wil op z'n mobo-aansluiting (voor 2 poorten) ook twee poorten aansluiten, dus hij splitst niets...

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
Waarom prik je niet gewoon een pci usb2.0 kaartje dr in.
Voor 20 euro bij heb je die. En dan ben je gelijk van het gedonder af.

http://silverapp1.mycom.n...uctID=37954&productType=1

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Dr. Donald schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:07:
Het heeft waarschijnlijk niet veel zin om een andere hub aan te sluiten, de USB poort kan dan nog steeds maar dezelfde hoeveelheid stroom leveren...
Tenzij je er een neemt met externe adapter :)
Of je huidige hub ombouwd en er zelf een betere voeding op gooit...

Alsin inbouwen, alle 5v van de uitgangen losmaken en aan een molex hangen..
Pagina: 1