Windows XP SP2 maakt internet traag

Pagina: 1
Acties:

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:45
Ik draai al een tijd windows XP, echter een tijdje geleden bemerkte ik dat XP mijn totale download snelheid van internet omlaag haalde. Dit is gebeurd na installatie van SP2. In eerste instantie dacht ik de oorzaak gevonden te hebben in een virus op mijn PC. Na een verse installatie leek het ook weer goed. Tot ik echter weer SP2 installeerde :(

Het idiote is dat ie niet alleen de download snelheid van mijn XP bak naar beneden haald maar ook die van alle ander machines in het netwerk, waaronder mijn linux router/firewall. Zolang mijn XP bak in het lokaal netwerk hangt zie ik download snelheden op de linux bak van 40kb/s en lager. Disable ik op de XP bak de netwerkkaart of trek ik de utp los dan schiet de downloadsnelheid op de linux bak weer omhoog naar meer normale waarden van 300 tot 400kb/s

het is ook niet zo dat de XP doos te veel netwerkverkeer genereerd, tenminste dat blijkt uit mijn MRTG statestieken.

Voor mij is het onverklaarbaar.

Ik gebruik mijn XP bak momenteel voor het downloaden via bittorrent
Mischien dat dit er nog iets mee te maken kan hebben.

Alle info is welkom

Verwijderd

xp patchen, zodat er meer connecties gemaakt kunnen worden

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Het kan zijn dat je router niet overweg kan met de vele connecties die Bittorrent maakt (of je Pc zelf / SP2). Ook kan je totale upload zo hoog zijn dat je download naar beneden schiet. Zet alle P2P progjes eens uit een test je snelheid op www.mordax.nl of www.speedtest.nl...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.