e-tech adsl router

Pagina: 1
Acties:

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-02 20:22
Hallo, we hebben ADSL van Tiscali. En omdat we meerdere computers hebben, heeft het bedrijf waar ik ADSL heb aangevraagd me geadviseerd om een e-tech router erbij te kopen. Het is de "ADRT01" Router with built-in ADSL modem and 4-ports switch (v2). Ik kan jullie zo geen linkje geven, omdat deze router niet meer bij de producten staat, enkel nog bij support op de e-tech.nu site.

Het probleem is dat ik hem bijna om de 2 dagen uit, en weer aan moet zetten omdat de verbinding wegvalt. Een keertje resetten, en het is weer goed. Op de site geven ze geen firmware upgrade's meer, maar ik denk dat het gewoon een bug is.

Iemand misschien nog een ander idee, is het misschien een bekend probleem?

Verwijderd

irritant...

Ik heb hier naast me een e-tech wireless router met adsl modem liggen... Ik heb m nog niet kunnen aansluiten door stomme kpn die ons niet van ISDN af wil sluiten, maar das een ander probleem.

Ik heb iig wel de handleiding, maar kan je niet vanaf een pc inloggen op de router en daar dan de instellingen van bekijken? Misschien dat het daar ergens in zit dat hij idd na 48 uur kapt.

Bij onze oude router kon ik iig via die instellingen ook zien of ik verbinding had, dus waarschijnlijk ook dat je iets aan de instellingen daar van kan doen.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 09:06
Het is zeker een bekend probleem. Ik heb deze adsl modem/router ook gehad.
Echt een waardeloos ding. Toen kwam ik er achter dat dit probleem met een firmware upgrade dit probleem kon verhelpen.
Ik dus naar de e-tech site, kom ik er achter dat je de firmware moet requesten :?
Ik dus een mailtje sturen, krijg vervolgens de link naar de firmware.
Ik flash hem en taraa Modem dood !
Daarom stond hij dus niet gewoon op de site. Gelukkig had ik nog garantie, en heb ik hem wel tegen betaling kunnen inruilen voor een ander merk adsl modem/router.
Die toevallig het zelfde probleem heeft.

Moraal van het verhaal.

Koop geen e-tech of SMC adsl modem / routers.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 00:48

Deem

Ontcijfer mij!

Heb hier ook die zwartblauwe E-tech, verder geen problemen mee gehad. Heb wel vaker het ding van nieuwere firmwire voorzien. De site is http://www.e-tech.nu/support/firmware.htm.
Suc6!

Ps: Hierboven roept iemand nadat hij zelf verkeert geflashed heeft, dat E-tech Slecht is :? . Waarschijnlijk heeft hij gewoon niet de juiste handelingen uit gevoerd. Lees de documentatie die bij de firmware zit aandachtig en volg ze exact zo op anders gaat het ook gegarandeerd mis.

[ Voor 44% gewijzigd door Deem op 19-12-2004 12:39 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

sunturion schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:34:
Het is zeker een bekend probleem. Ik heb deze adsl modem/router ook gehad.
Echt een waardeloos ding.
Echt vreemd. Ik heb deze nu ook en hij valt echt *NOOIT* uit bij mij.
Misschien helpt het als je bij de WAN opties Automatic Reconnect even aanvinkt, heb ik ook.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 09:06
Ik heb nergens gezegd dat ik verkeerd heb geflashed. Ik weet niet hoe jij tot die conclusie komt.
En ik ben niet de enigste met dit probleem. Er was toendertijd dat ik hem nog had, zelfs een speciaal forum voor opgericht.

Ik moet er wel bij zeggen ik had V1 en niet V2

[ Voor 16% gewijzigd door sunturion op 19-12-2004 12:46 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Ik zou dit topic eens doorlezen als ik jou was voordat je begint met flashen:
Verwijderd in "E-tech ADSL V2 modem (blauwe) foute flas..."

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:50
Ik had ook zulke problemen, na een flash werkt ie uitstekend.

Je moet alleen weten welke versie je erin moet flashen :)
Maar zoals hierboven te lezen valt, lees dat topic eens door :)

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-02 20:22
Ik zal het eens proberen te flashen. Ik heb nu het vinkje aangevinkt van Automatic Reconnect. Als het prbleem blijft dan zal ik hem wel flashen. Bedankt!
Pagina: 1