Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...
beste van het beste kun je blijven zoeken
je moet zelf kijken welke dingen je specifiek wilt terugzien in de specificaties van een brander.
deze vergelijk je met elkaar (heel internet staat er vol mee!) en dan trek je je conclusies
ik kan nu pioneer zeggen en jij plextor, weer een ander NEC, daar schieten we niets mee op. Daarom zijn dit soort topics ook niet toegestaan op dit forum.
Koop een Pioneer A08 of een NEC 3500AG, dan zit je zeker goed
je moet zelf kijken welke dingen je specifiek wilt terugzien in de specificaties van een brander.
deze vergelijk je met elkaar (heel internet staat er vol mee!) en dan trek je je conclusies
ik kan nu pioneer zeggen en jij plextor, weer een ander NEC, daar schieten we niets mee op. Daarom zijn dit soort topics ook niet toegestaan op dit forum.
Koop een Pioneer A08 of een NEC 3500AG, dan zit je zeker goed
Verwijderd
Als je met deze vraag komt dan zou je eens het nieuws qua reviews bij moeten gaan houden. Er is potjandorie pas nog een review gepost waarin een aantal dvd branders getest zijn. Aan u de eer om zelf even de link te achter halen.
nieuws: 16-speed dvd-branders op de testbank gelegd
MEC 3500AG dus
Heb ik ook en is ene perfect dingetje.
MEC 3500AG dus
Heb ik ook en is ene perfect dingetje.
Verwijderd
Korte vraag, kort antwoord: Pioneer DVR-108
. Vergeet de NEC (ondanks de uitkomst van de -overigens niet bepaald representatieve- test): goede hardware, waardeloze firmware.
BenQ 1620
Beste brandkwaliteit voor DVD+R
Maar Plextor, Pioneer en Nec (sorry als ik er een paar vergeet) zijn ook top. Maar ik moet wel zeggen dat mijn BenQ 1620 me goed bevalt en BenQ brengt vaak nieuwe (betere) firmwares uit.
Beste brandkwaliteit voor DVD+R
Maar Plextor, Pioneer en Nec (sorry als ik er een paar vergeet) zijn ook top. Maar ik moet wel zeggen dat mijn BenQ 1620 me goed bevalt en BenQ brengt vaak nieuwe (betere) firmwares uit.
[ Voor 64% gewijzigd door Gaming247 op 19-12-2004 12:40 ]
Of als je graag een onpartijdig antwoord hebt:
Zowel de NEC 3500 als de Benq 1620 zijn op dit moment een goede aankoop.
Ik heb ze allebei en kan nauwelijks verschil vaststellen (zowel qua snelheid als kwaliteit) zolang je goede media gebruikt. Je kunt er het beste +r schijfjes in stoppen. De LiteOn 1633s heb ik ook geprobeerd maar die viel lelijk tegen, en bij Plextor betaal je extra voor een reputatie die is opgebouwd met cd-branders, maar die met dvd-branders nog steeds niet is waargemaakt.
Zowel de NEC 3500 als de Benq 1620 zijn op dit moment een goede aankoop.
Ik heb ze allebei en kan nauwelijks verschil vaststellen (zowel qua snelheid als kwaliteit) zolang je goede media gebruikt. Je kunt er het beste +r schijfjes in stoppen. De LiteOn 1633s heb ik ook geprobeerd maar die viel lelijk tegen, en bij Plextor betaal je extra voor een reputatie die is opgebouwd met cd-branders, maar die met dvd-branders nog steeds niet is waargemaakt.
Heb zojuist de NEC 3500 aangeschaft, ben zeer tevreden. Hoezo waardeloze firmware, ding doet wat die moet doen ik ben wel blij dat er firmware uodates zijn op zijn tijd. En als je het niet nodig vindt installeer je ze niet...Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:35:
Korte vraag, kort antwoord: Pioneer DVR-108. Vergeet de NEC (ondanks de uitkomst van de -overigens niet bepaald representatieve- test): goede hardware, waardeloze firmware.
Verwijderd
kzou graag even gebruik willen maken van deze topic (zou het zonde vinden om nieuwe topic op te starten)
- Ik ben op zoek naar een slot loading drive die DVD's kan schrijven (en niet 1x speed ofzo) en ook CD-rw als het kan
Pioneer DVDrom 120S is er een, maar die kan dan weer geen DVD of CDtjes schrijven
bestaat dat ?
- Ik ben op zoek naar een slot loading drive die DVD's kan schrijven (en niet 1x speed ofzo) en ook CD-rw als het kan
Pioneer DVDrom 120S is er een, maar die kan dan weer geen DVD of CDtjes schrijven
bestaat dat ?
Verwijderd
Hmm ik heb nu ook die dvd-rom speler.. En zou graag ook een slot-in dvd brandertje willen aanschaffen. Ben d'r echt nog nooit eentje tegen gekomenVerwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:25:
kzou graag even gebruik willen maken van deze topic (zou het zonde vinden om nieuwe topic op te starten)
bestaat dat ?
En zoiets 'modden' zit er niet in lijkt me
Het moet een dual layer hebben, 8 mb buffer en de snelste op dit moment.
Bij welke moet ik wezen
Heb ondertussen die jullie mij aanraden al bekeken. Één had maar 2 mb buffer, en was de snelheid (als ik me goed kan herinneren) niet de snelste op dit moment.
Die laatste van Plextor PX-716A 16x (Retail, Dual-layer) wat vinden jullie bv van die?
Welke is beter die de boven genoemde dingen bezit?
Bij welke moet ik wezen
Heb ondertussen die jullie mij aanraden al bekeken. Één had maar 2 mb buffer, en was de snelheid (als ik me goed kan herinneren) niet de snelste op dit moment.
Die laatste van Plextor PX-716A 16x (Retail, Dual-layer) wat vinden jullie bv van die?
Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...
Ja, wat wil je nou, de beste of eentje met 8 mb buffer? De beste heb ik al gezegd, de Benq of de NEC zijn IMHO op dit moment even goed. Een 8 mb buffer is niet interessant, en het verschil in snelheid tussen NEC en Benq bedraagt hooguit enkele seconden en is afhankelijk van allerlei andere factoren, zoals welke media je neemt en welke kwaliteit je minimaal wilt bereiken.Yustme schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:51:
Het moet een dual layer hebben, 8 mb buffer en de snelste op dit moment.
Bij welke moet ik wezen![]()
Als je de 16x plextor wilt meewegen, moet je een paar maanden wachten totdat er meer mee getest is. Tegen die tijd is er ook de nieuwe van NEC en vast ook wel weer een van Benq, en die zullen zeker goedkoper en wellicht ook weer beter zijn.
Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je een DVD brander moet uitzoeken 
Gewoon specs en prijzen vergelijken, ervaringen op GoT checken, reviews lezen, etcetera.
Gewoon specs en prijzen vergelijken, ervaringen op GoT checken, reviews lezen, etcetera.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()