Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grote Glowpad voor onder de televisie

Pagina: 1
Acties:

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:46
Ik heb een leuk, creatief idee gekregen om mijn tv-meubeltje op te leuken. Het moet uiteindelijk een plaat worden van 70 bij 40 cm op voetjes van 5 cm, dus ongeveer zo:

De voetjes wil ik maken van plexiglazen buisjes, de plaat van 8mm plexiglas. De vlakke plaat wil ik met RGB-leds verlichten, maar dan zo dat de kleur langzaam maar zeker veranderd. Het geheel moet of op 230v of via een adapter werken, aangezien mijn computer te ver weg staat...

Nu zou ik de hier aanwezige tweakers willen vragen waar ik op moet letten. Ik heb bij Conrad RGB-leds gevonden die automatisch van kleur verwisselen, maar 1 led is denk ik wat weinig, maar als ik meerdere leds gebruik zal denk ik de kleuren door elkaar gaan lopen doordat ze waarschijnlijk niet allemaal exact tegelijk wisselen...

Zou het anders werken als ik bijvoorbeeld een RGB-koude kathode lamp aan de achterkant van de dikke, gepolijste plexiplaat bevestig met een U-profiel? Dit zou een hoop moeilijk boren schelen, maar ik weet niet of dit voldoende licht door zal laten...

Tips zijn dus welkom! :)

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Verwijderd

dat de leds niet allemaal geleidelijk om het zelfde moment van kleur veranderen kan ook zeer mooie effecten geven dus dat lijkt mij niet echt een probleem
en je zult een voeding moeten gebruiken een kleine adabter is vaak genoeg afhankelijk hou je de leds aansluit parrallel of in serie

of ze moeten inmiddels deze type ook voor 230v hebben aangezien er al leds zijn die dat kunnen maar je bent natuurlijk meteen gevaarlijker bezig als je 230 gaat gebruiken om te voeden via adapter is het veiligst

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 12:19 ]

• Frankster
Ik zie dat die dingen trouwens maar max 500 mcd zijn (voor rood)... Dat lijkt me wel erg weinig... Misschien is het dan toch verstandiger om voor een CCFL te gaan, of niet?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

1) bestaan RGB-CCFL's?
2) is die plaat niet te zwak voor dingen (tv?) op te zetten? (buigt door)
3) wordt het geen kermis als je alle kleuren neemt? misschien is het mooier als je één mooie (blauw?) kleur neemt, en dit meteen uitvoerd in zeer felle LED's (felle RGB lijkt me namelijk moeilijk te krijgen c.q. bestaan die?)

Maar zeker wel nice idee _/-\o_

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
atmoz schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:58:
[...]
2) is die plaat niet te zwak voor dingen (tv?) op te zetten? (buigt door)
meestal gebruiken ze voor tv-meubels gehardglas, maar 8mm/1cm zou toch wel dik genoeg zijn

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Zorgen dat de steuntjes die je er zelf onder wil bouwen op gelijke hoogte zitten als de steuntjes waar de tv opstaat, dan kan je ook nog 2 mm plexiglas gebruiken ;).

Signature unavailable

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:39

HeepH

Dope Rapper

felle ledjes lijken mij dus juist niet tof tv kijken, tenzij je blauwe ogen wilt in plaats van vierkante..

http://specs.tweak.to/16495

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-11 16:44

Nessuno

io sono nessuno

koop zo'n mouse pad

Afbeeldingslocatie: http://www.revoltec.de/english/images/products/re004/re004__ani_rl.gif
sloop hem uitelkaar en bouw hem na ?

deze muis mat kan dus on afhankelijk 1 kleur weer geven of in disco mode (alle kleuren door elkaar) weer geven

Na rose e cient spin

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

prodigy schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:45:
koop zo'n mouse pad

[afbeelding]
sloop hem uitelkaar en bouw hem na ?

deze muis mat kan dus on afhankelijk 1 kleur weer geven of in disco mode (alle kleuren door elkaar) weer geven
een muismat kopen om em vervolgens te slopen? 8)7 De electronica/leds water in zit stelt geen ruk voor, dus om er speciaal een muismat voor te kopen die het 3 dubbele kost qua benodigdheden lijkt me wat overkill ;)

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-11 16:44

Nessuno

io sono nessuno

val wel mee muis mat kost ongeveer 20 euro
en als je dan de electronic gebruikt of na bouwd weet je iig in 1x hoe het inelkaar hoort
en je kan natuurlijk ook de led er uit gebruiken :D
maar goed je kan natuurlijk ook zelf iets bouwen

Na rose e cient spin

Verwijderd

de muismat kost ongeveer 20 euro, en een ledje minder dan een euro, er zitten 2 ledjes in. Reken maar uit :P de rest van de componenten is echt geen 18 euro waard :P

• Frankster
He! Gehard glas is misschien ook wel een idee om als materiaal te gebruiken... Is het echter niet zo dat die vanaf de zijkant niet zo goed lichtdoorlatend zijn?

&Creative

• kram335
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11-2020
Het lijkt me idd een beetje overkill om die muismat te gaan kopen. Een beetje je verdiepen in wat electronica moet je probleem ook oplossen...

By the way, die muismat heb ik hier zelf liggen, zitten 12 leds in, ipv 2!! :D:D

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dan nog, zo'n fabrikant koopt die LED'jes groot in, dus de kostprijs per LED zal niet veel meer als 30 cent zijn. Dan een stukje 3/4mm plexi, kost ook maar 1 a 2 euro. De kosten van die muispad zullen niet boven de 6 euro uitkomen.

Maar om even ontopic te blijven:
Je wilt absoluut geen felle RGB LED's (ja ze bestaan wel) want dan kan je niet fijn meer naar de tv kijken. Een paar (4 of 5) LED'jes is al genoeg als de plexi randen mooi gepolijst zijn (gebruik tandpasta, ja dat werkt echt!) Sluit de paar LED'jes aan op een simpele adapter(DC) en klaar ben je.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Werd er niet ooit eens op IA.net een RGB-led-syncer aangeboden? Ik meen dat een van de pcb-etsende electronica-fanaten van GoT (Bernardski of Sebastius ofzo) 'm ontworpen had. Ik zou zeggen: Ploeg voor je syncprobleem IA.net es door.

Edit: IA.net

[ Voor 12% gewijzigd door Sprite_tm op 20-12-2004 19:27 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:49
Gebruik geen RGB, ik vind dat zelf imo een beetje onpersoonlijk omdat hier drie kleuren in zitten, net zoiets als een kadobon geven op een verjaardag idee zegmaar :P.

Je moet iig geen gehard glas oid hebben. Glas is aan de zijkant heel mooi vlak doorschijnend en dat wil je juist niet: het licht moet op de randen van je plexi terechtkomen en daar zegmaar alle kanten op stralen.

Ik zelf zou gewoon een dikke centimeter plaat plexi nemen, en daar je TV op mounten met een leuke kleur LED's. De kleur maakt niet echt uit, maar als alles in je kamer nou blauw is, van behang tot gordijn en van vloerkleed tot tafel zou ik voor blauw gaan. Helemaal leuk is als je die glowfeets ook onder de rest van je kamerinhoud mount, zodat alles mooi in stijl blijft. Ik zou ook zorgen dat het licht dimbaar is, want als je een tragische z/w oorlogsfilm kijk dan staat rood/blauw/paars/whatever onder je TV redelijk storend lijkt me.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1