Toon posts:

verse installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allen

kan ik na een verse installatie van win xp pro ( originele Dell cd ) een virus op mijn pc hebben
zonder op het internet te zijn geweest !!
de c schijf is voor de installtie geformateerd.

Verwijderd

Als de netwerkkabel erin zit wel ja. Je bent dan alsnog verbonden met het internet ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Kans is erg klein. Waarom denk je een virus te hebben eigenlijk?
Het is natuurlijk altijd mogelijk, maar zolang je geen info geeft waarom je denkt een virus te hebben opgelopen, is het voor ons moeilijk om te zeggen of het ook echt zo is of niet. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je, als je een installatie CD hebt zonder Service Packs, en je wel via breedband verbonden bent met het internet, je wellicht een RPC worm ofzo hebt opgelopen.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan de Blaster of Sasser worm. Je kan natuurlijk even met een fix tooltje van Symantec ofzo je PC scannen in de veilige modus, en zorgen dat je de nieuwste updates van MS klaar hebt staan om te installeren. Het meest ideale zou natuurlijk een SP zijn, bijvoorbeeld SP2. Haal die fix van Symantec vandaan, haal je netwerkkabel er uit, en reboot naar veilige modus. Scan je PC op die wormen, en installeer zodra je virusvrj bent meteen SP2.

[ Voor 35% gewijzigd door Brede P op 19-12-2004 12:06 ]

Verwijderd

Je zegt dat de c schijf voor de installatie is geformatteerd? Heb je dan nog meer schijven? als je die niet geformatteerd hebt kan het natuurlijk net zo goed dat daar het virus op staat ;)

Verwijderd

Topicstarter
het beeld trilt
netwerkkabel ligt eruit

Verwijderd

Topicstarter
pc bestaat alleen uit een c schijf.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Dat het beeld trilt heeft denk ik eerder te maken met de instellingen van je videokaart. Als je een TFT gebruikt, heb je grote kans dat het beeld niet staat ingesteld op de juiste resolutie en refresh. Bij een CRT zal het waarschijnlijk aan de refresh liggen. Een 17" TFt heeft over het algemeen een native resolutie van 1280x1024, met een refresh 60 tot 75 Hz. 15" TFT's draaien vaak op 1024x768, op dezelfde refresh. Bij CRT's ligt het per type anders.

Zijn alle devices al wel geinstalleerd trouwens? Misschien is de videokaart nog niet goed geinstalleerd, en krijg je daardoor die vreemde trillingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Brede P op 19-12-2004 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zie nu btw met partion magic dat de schijf uit c bestaat en stukje van 47 mb met de naam Dell
dat kan ik nog begrijpen,en iets van 7 mb zonder naam of letter ( kan dit niet deleten met pm)

Verwijderd

Topicstarter
videokaart is goed geinstalleerd.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:23:
ik zie nu btw met partion magic dat de schijf uit c bestaat en stukje van 47 mb met de naam Dell
dat kan ik nog begrijpen,en iets van 7 mb zonder naam of letter ( kan dit niet deleten met pm)
Dat is dell controle Partition.. druk bij booten maar eens op F12

Grutte Pier fansels

Pagina: 1