Toon posts:

[WIFI] AP connect niet met speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

situatie is als volgt

(dhcp client) 10.0.0.1 10.0.0.138 + DHCP
laptop ---wireless---> belkin54g wlan router ---> speedtouch 510
|
(dhcp client) |
pc -----kabel---------------

De belkin wireless 4 ports switch/router staat ingesteld als access point met ip adres: 10.0.0.1

Met mijn pc kom ik overal bij. ik krijg een ip adres van de speedtouch en kan dan gewoon internetten.

Met mijn laptop is het een ander verhaal. Ik krijg namelijk geen ip adres, maar mijn draadloze verbinding in WinXP pro heeft wel een goede signaalsterkte naar mijn AP.

Stel ik een vast ip adres (bv 10.0.0.5) in op mijn laptop dan kan ik het AP nog niet pingen.
Maak ik nu een denkfout? Op een of andere manier krijgt mijn laptop via wireless geen ip adres uitgereikt van mijn speedtouch. Iemand enig idee?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

dat moet je wireless router toch ook doen, die zou er tenslotte ook mee moeten verbinden/

Verwijderd

Topicstarter
Het accesspoint heeft een vast ip adres en deelt dus geen ip adressen uit.
Mijn speedtouch staat geconfigureerd voor het uitdelen van ip adressen. Mijn pc die met een vaste kabel naar het access point gaat krijgt wel een ip adres van de speedtouch.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:09
Eigen firewall geïnstalleerd op je laptop? Zo ja, schakel die eens even uit en de Windows firewall tijdelijk even inschakelen en kijken of het dan verbeterd.

Het kan overigens ook nog MAC-filtering zijn. Maw: het MAC-adres van je laptop staat nog niet geregistreerd in je accesspoint.

[ Voor 30% gewijzigd door Joen op 19-12-2004 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goeie tips...
Windows firewall heb ik inderdaad uitgeschakeld en werkt nog steeds niet. Daarna in mijn accesspoint het mac adres van mijn laptop geregistreerd, maar dat werkt dus ook niet...
Ik krijg dus nog steeds geen verbinding met internet. Raar raar...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als de belkin een ROUTER(eingelijk een nat apparaat) is deelt hij wel zelf dhcp adressen (in een eigen range) uit. Als hij in Bridge/access point mode staat zou hij inderdaad de dhcp van de speedtouch door moeten geven.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:04:
Goeie tips...
Windows firewall heb ik inderdaad uitgeschakeld en werkt nog steeds niet. Daarna in mijn accesspoint het mac adres van mijn laptop geregistreerd, maar dat werkt dus ook niet...
Ik krijg dus nog steeds geen verbinding met internet. Raar raar...
Ik bedoel juist een eigen geïnstalleerde firewall uitzetten! Zoals bijvoorbeeld Tiny Personal Firewall, Seagate, ZoneAlarm, oid. Bij mij was Tiny Personal Firewall 2 namelijk juist de veroorzaker dat ik geen IP-adres van de DHCP server op mijn netwerk kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik gebruik geen 3rd party firewall.
Het blijft raar want op mijn laptop in de intel pro 2100 utility ziet hij gewoon een uitstekende verbinding met het access point. Hij krijgt alleen geen ip adres uitgedeeld door de speedtouch. Steek ik een kabel in de laptop dan gaat het meteen goed. Vaag vaag vaag. Kan de speedtouch misschien geen ip adressen uitdelen aan draadloze clients?

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04 16:29
Heb je al gekeken naar een dubbele actieve DHCP server op je netwerk? Ik heb het ook een keer gehad bij een ST510 en een Apple Airport. Ik kreeg totaal geen IP adres. En met een aangesloten kabel wel. Ik heb toen de ST510 als DHCP server laten spelen en de Airport zijn DHCP uitgeschakeld en een vast IP adres ingeschakeld op de airport.

Wellicht ook bij jou het probleem?
Pagina: 1