Toon posts:

[2000] Problemen met een aantal installatiefiles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hier een aantal programma's te installeren op mijn laptop met Windows 2000 Professional, maar drie van die programma's willen niet installeren. Ik vermoed dat er ergens iets mis is met mijn Windows, want het zijn bestanden die normaal goed zouden moeten werken.

1. Bitdefender Free Edition v7. Geeft een of andere vieze error met een geheugenadres.
2. Aston Shell setup. Zegt dat MSVCRT.DLL niet compatibel is met Win32s en geeft daarna dezelfde "application failed to initialize properly (geheugenadres)" als bij de Bitdefender-setup.
3. Een aantal self-extracting archives (zoals patches voor Championship Manager en consoorten) geeft dezelfde dll-error als in puntje 2.

Dit lijkt mij geen toeval.

Mijn Windows-installatie is anderhalve week oud, alles is up to date (SP4, laatste beveiligingsupdates, u snapt het wel). Nog niets speciaals met die laptop gedaan, buiten wat surfen en programma's die ik op elke Windows-installatie zet installeren.

Weet iemand of ik met een probleem zit en zo ja, hoe ik het kan oplossen?

-mod-: over 3: ik heb die msvcrt.dll al proberen 'updaten' (andere versie in zelfde folder plaatsen als setup-bestand) maar dat helpt ook niet. Dit dus.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 11:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

weet je 100% zeker dat je die win32s (met s erachter) krijgt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 23:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

heb je al virus scanner geprobeerd? scandisk/chkdsk? memtestx86? wat heb je allemaal al geprobeerd?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:46:
weet je 100% zeker dat je die win32s (met s erachter) krijgt?
Jep.

@ prutser: geen spyware, geen virussen, geen geheugenproblemen, geen enorm gefragmenteerde harde schijf, alles in orde en onder controle :)

-mod-: het internet nog wat verder afgegoogled en uiteindelijk tot een halve oplossing voor puntje drie gekomen: patch uitgevoerd in de Win98 layer. Eens proberen of dat bij die Aston en Bitdefender ook werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 20:44 ]