Toon posts:

Netfilter

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen

Mijn pas aangeschafte platte 100hz breedbeeld televisie van philips vertoont kuren. Er verschijnen blauwe lijnen boven aan het beeld (met name rechts) die vooral duidelijk zijn bij het wisselen van kanalen, en het beeld lijkt aan de rechterkant af te buigen vooral duidelijk te zien bij bijvoorbeeld TMF. Hij staat ver genoeg van alle boxen of andere apparaten die sterke magnetische velden opwekken, bovendien doet hij dit op verschillende verdiepingen. Ik heb hem ook al gedemagnetizeerd (stekker voor 20 min. eruit, dan 1 min. aan en herhalen) zonder veel succes. Het vervelende/aparte is dat dit alles bij de zaak waar ik de tv gekocht heb, niet te zien is.

In mijn ogen zijn er dan nog twee mogelijke oorzaken
- antenna kabel
- netvoeding

Persoonlijk denk ik dat het dan licht aan de netvoeding en de storende invloed van andere apparaten. Maar waar koop je zo'n netfilter, spanning stabilisator of wat dan ook?
Is dit een bekend probleem?

bedankt

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou toch ergens anders gaan kijken. Ik weet bijna voor 99% zeker dat het niets met de netspanning te maken heeft (al ben ik gen expert).

Laat hem gewoon eens nakijken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Heb je er toevallig zo`n mooi metalen ikea kastje onderstaan ? dat was namelijk het probleem bij m`n vriendin het hele beeld ging maf doen na verloop van tijd. Nu staat er een oud houten kastje onder en probleem is opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
=> ik kan hem wel terugbrengen, maar dan blijkt daar weer niks aan de hand te zijn. Ik zal philips zelf eens proberen te bereiken, misschien dat zij kunnen helpen.

=> hij heeft op verschillende plaatsen gestaan, maar niet op een metalen kastje