Ik heb even de search gebruikt, maar wist niet goed hoe anderen het probleem zouden definieren. (heb dus ook niet echt een antwoord gevonden) Daarom maar een nieuw topic. Met even snel een situatie-schets.
Ik heb de tabel 'wedstrijd' en ik heb de tabel 'ploeg'. Een ploeg speelt een wedstrijd, maar we hebben een uit en thuisploeg. Dus in wedstrijd zitten 2 ploegid's die verwijzen naar 1 tabel ploeg (maar 2 verschillende ploegen uiteraard).
Nu wil ik hier in access een eenvoudige query van, maar ik krijg 0 rijen te zien ?
Iemand tips om zoiets te doen in access of is het gewoonweg niet mogelijk ?
[edit]
Net iets te snel een topic open gedaan .. sorry
Dit is wat ik ervan gemaakt heb :
Ik heb de tabel 'wedstrijd' en ik heb de tabel 'ploeg'. Een ploeg speelt een wedstrijd, maar we hebben een uit en thuisploeg. Dus in wedstrijd zitten 2 ploegid's die verwijzen naar 1 tabel ploeg (maar 2 verschillende ploegen uiteraard).
Nu wil ik hier in access een eenvoudige query van, maar ik krijg 0 rijen te zien ?
Iemand tips om zoiets te doen in access of is het gewoonweg niet mogelijk ?
[edit]
Net iets te snel een topic open gedaan .. sorry
Dit is wat ik ervan gemaakt heb :
code:
1
2
3
4
| SELECT tbl_Wedstrijd.wed_datum, t1.plo_naam, t2.plo_naam FROM tbl_Ploeg AS t1, tbl_Ploeg AS t2, tbl_Wedstrijd WHERE t1.plo_id=tbl_Wedstrijd.wed_thuisploegid AND t2.plo_id = tbl_Wedstrijd.wed_uitploegid; |
[ Voor 23% gewijzigd door Blizard op 19-12-2004 10:12 ]