Toon posts:

Peak b-merk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Peak ik heb gezocht op google en hier maar kan nergens concrete informatie vinden over het merk peak.

want ik zag dat ze peak 9800pro kaarten verkopen voor nog geen 160 euro nieuw.

En daarom twijfel ik is het gewoon een b-merk of is de peak 9800pro gewoon met clocksnelheid, interface of pipelines zwakker dan een echte 9800 pro.

Peak wat ben je toch :?

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Waarschijnlijk is het gewoon een 9800Pro lite, dus met 128-bit geheugen i.p.v. 256-bit.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Jep ik heb dat idd ook gehoord maar dat noemde ze wel een gold edition of zo.

Verder heeft peak wel eens 9600 Pro kaarten verkocht met lagere mem clocks. Als je echt zekerheid wil of je een goede kaart hebt moet je toch echt een Shapphire, Club 3D, Giga-Byte, Asus of MSI nemen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:51
peak is echt bagger...Ze leveren 9 van de 10 keer de niet bestaande lite versie 8)7 . Ik had dit ook met mijn 9600pro.
Bijna het antwoord vergeten :
Peak is een "b-merk"

[ Voor 19% gewijzigd door FDMK op 19-12-2004 10:57 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Dat het een B-merk is zou ik nog niet eens het grootste nadeel noemen eigenlijk. Dat het vrijwel altijd manke versies zijn met 128-bit bussen e.d. stukken meer, er zijn zat mensen die hier met beide benen in lopen...... :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

'b-merk' definieren is onzinnig, iedereen heeft daar z'n mening over...

Sowieso heeft merk kaart niets te maken met de specs van de dingen die ze leveren. Kijk wat een merk adverteert, met name naar core en mem speeds. Dat mag je verwachten. Leveren ze dat? Dan is in ieder geval daar geen probleem (en zo ja kun je koop ongedaan laten maken bij de leverancier).

Grootste verschil betere merken en slechtere is de kwaliteit van de gebruikte onderdelen, met name de filters die analoge beeldscherpte bepalen. Als je geen DVI gebruikt moet je daarop letten, maar niets anders dan een goede review gaat je daarbij helpen (Henkje of Pietje die op GoT zegt wazig beeld te hebben kan van alles zijn, zou ik niet vanuit gaan iig, ik ken er die beweren dat de Matrox G550 slecht beeld geeft |:( ). Geen reviews? Dan koop je op de gok wat dat betreft...

Oslik blyat! Oslik!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
op de website van peak kun je lezen dat het om de 9800pro met 128 bits geheugen-adressering gaat

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Verwijderd

Msi niet nemen, die kaarten hebben bout geheugen, verrotten meteen :(

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-07 21:47
XFX is ook van Peak, prima kaartjes en klocken vaak ook nog lekker over (XFX dus) :) Peak zelf heb ik geen ervaring mee...

Verwijderd

Ik heb een peak 9600pro en hij valt me zwaar tegen als ik eerlijk ben voor dat geld 110 euro ofzo had ik er beter wat bij kunnen doen en een Sapphire 9800pro kunnen kopen.

Met mijn kaart speel in NFSU2 al niet meer lekker 8)7
Pagina: 1