Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132016

Topicstarter
Ik hen laatst van een vriend gehoord dat je doormiddel van nieuwe soundfronts beter midi's krijgt op je Creative soundlaster live 5.1.. Nou ik wou dat dus wel effe uitproberen. Ik heb dus op internet site's rondgekeken totdat ik een hele mooie soundfront vond van maar liefst 70 MB. Nou deze heb ik via soundfront feature van creative ingeladen. Dit ging allenmaal goed, ik dacht bij me eigen nog van wow van 1,3 mb naar 70 mb dat moet wel super mooi klinken.

Maar nu weet ik niet hoe ik die midi's ook met die soundfront kan afspelen. Ik heb al bij sounds and audio devices zitten prutsen maar dit heeft geen hulp geboden. Zou iemand me kunnen helpen zodat ik deze nieuwe soundfront kangebruiken voor betere midi's

Hier nog wat specs:

Amd athlon 900 mhz
Soundblaster live
Windows xp Proffesional
En heb de standaard dirvers van creative geinstaleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 15:05

2mb

Je kan ergens instellen voor welk kanaal je welke sf2 patch wilt gebruiken in dat Creative panel.
Precies weet ik het niet, heb zelf niet zo'n kaart.

P.S.: Het is SoundFont, geen SoundFront :)
Edit Misschien kan je wat vinden via zoeken op soundfont in dit forum?

[ Voor 25% gewijzigd door 2mb op 19-12-2004 02:21 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
2mb schreef op zondag 19 december 2004 @ 02:18:
Je kan ergens instellen voor welk kanaal je welke sf2 patch wilt gebruiken in dat Creative panel.
Precies weet ik het niet, heb zelf niet zo'n kaart.

P.S.: Het is SoundFont, geen SoundFront :)
Edit Misschien kan je wat vinden via zoeken op soundfont in dit forum?
Ja heb ik gedaan maar niet echt veel informatie gevonden..

Is het uberhaupt wel mogelijk dat via een sounfont je midi's compleet anders te laten klinken like the microsoft wave syth table naar -----------> sb 5.1 live synth. Want daar zit een groot verschil in.

Het zelfde bij een maat van mij die heeft weer een andere geluids kaart en daar klinken de midi's weer anders. Is het mogelijk dat ik dat ook met die sound fonts kan doen of meot ik dan een andere geluidskaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet dat je ook softwarematige oplossingen hebt. Hierbij wordt de midi dus niet afgespeeld door je geluidskaart, maar door een stukje programmatuur op je computer. Ik heb het ook ooit gebruikt, maar helaas weet ik de naam er zo niet meer van. Maar het is ongetwijfeld redelijk makkelijk te vinden op internet.

Trouwens (sorry dat ik hiervoor je topic gebruik), heeft er iemand ook ervaring met een software matige oplossing (programma) zonder een merkbare vertraging?

Ik heb nml een digitale piano aangesloten op de pc voor een betere sound. Helaas werken de software oplossingen die ik heb geprobeerd (freeware programma's) niet omdat het geluid ongeveer een halve seconde werd geproduceerd nadat ik een toets heb aangeslagen. Wat dus niet lekker spelen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132032

Normale geluidskaarten hebben een interne "geluidsbank", waardoor MIDI's altijd hetzelfde klinken. De Soundblaster Live! en hoger maken het mogelijk deze geluidsbank zelf te regelen door middel van SoundFonts. De Soundblaster gebruikt dan de in het geheugen geladen SoundFont om de MIDI's af te spelen.

Wanneer je in het configuratiescherm bij "Geluiden en audioapparaten" (tabblad "Audio") er voor zorgt dat het standaardapparaat voor MIDI op "SB Live! Synth A" of op "SB Live! Synth B" staat, zal elke MIDI automatisch met de ingeladen SoundFont afgespeeld worden.

Overigens hoeft een SoundFont van 70MB niet per se supermooi te klinken. 70MB is niet eens zo gek groot voor een fatsoenlijke SoundFont. Natuurlijk klinkt het wel een stuk beter dan een SoundFont van 1,3 MB. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Kon de SBLive niet slechts 32 MB aan soundfonts tegelijk weergeven? (Meer laden is mogelijk, maar dan kunnen er dacht ik geluiden wegvallen)

[ Voor 5% gewijzigd door Tyrian op 19-12-2004 03:48 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Anoniem: 132032 schreef op zondag 19 december 2004 @ 03:30:
Normale geluidskaarten hebben een interne "geluidsbank", waardoor MIDI's altijd hetzelfde klinken. De Soundblaster Live! en hoger maken het mogelijk deze geluidsbank zelf te regelen door middel van SoundFonts. De Soundblaster gebruikt dan de in het geheugen geladen SoundFont om de MIDI's af te spelen.

Wanneer je in het configuratiescherm bij "Geluiden en audioapparaten" (tabblad "Audio") er voor zorgt dat het standaardapparaat voor MIDI op "SB Live! Synth A" of op "SB Live! Synth B" staat, zal elke MIDI automatisch met de ingeladen SoundFont afgespeeld worden.

Overigens hoeft een SoundFont van 70MB niet per se supermooi te klinken. 70MB is niet eens zo gek groot voor een fatsoenlijke SoundFont. Natuurlijk klinkt het wel een stuk beter dan een SoundFont van 1,3 MB. ;)
Ehm, de voorlopers van de Live! (AWE 32 en 64) konden ook al soundfonts inladen, dus de Live! was niet de eerste SoundBlaster die soundfonts kon gebruiken.

Overigens een leuke site om eens te bekijken is: http://www.soundfont.com/
Helaas niet gratis, maar je krijgt wel een overzicht van de mogelijkheden die je met soundfonts hebt.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 132032 schreef op zondag 19 december 2004 @ 03:30:

Ja dat heb ik al gedaan, het gekke is dat ik dan helemaal geen geluid krijg op B en A niet. Als ik die soundfont van 70 mb inlaad is er ook maar 1 sample als ik bij iinstumenten kijk :S Ik heb nu al 2 soundfonts geprobeerd en bij beide was het het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:43

Eraser127

Nijkerk

Als ik het goed heb moet je om midi's met je nieuwe SoundFont te spelen wel de SoundFont in "bank 1" laden, want daar staat de "standaard" SoundFont"

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eraser127 schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:36:
Als ik het goed heb moet je om midi's met je nieuwe SoundFont te spelen wel de SoundFont in "bank 1" laden, want daar staat de "standaard" SoundFont"
Ja dat heb ik ook la gedaan in het begin maar dit bood helaas geen uitkomst, ik zal es voor nieuwe soundfonts gaan zoeken mischien dat die het wel doen, ik neem aan dat je op zon soundfont alle 127 samples zitten toch?

Edit: Heb weer wat nieuwere geprobeerd nog steeds niks :( T valt me op als ik de creative sound front inlaad er meteen 127 samples komen bij instrument, maar bij de andere juist niet :S daar zjin allle samples leeg behalve de eerste :S Wil dat zeggen datje maar 1 sample hebt per soundfont :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 132016 op 19-12-2004 17:19 ]

Pagina: 1