Toon posts:

Muis is scheef

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn muis wiebelt en dat komt in mijn ogen niet omdat de gliders ongelijk zijn, mijn muis is naar alle waarschijnlijkheid gewoon scheef (als ik heel strak langs de gliders heenkijk zijn ze allen gelijk-uitstekend als het ware). Nieuwe gliders erop heeft dus geen zin denk ik. Als ik een klein beetje kracht op de muis uitoefen is de wiebel weg, dus ik zat eraan te denken om met gewichten mijn muis een beetje te 'zetten' :p, maar dan wel uit nood (het gewiebel is natuurlijk nogal irritant). De gliders slijten te langzaam om erop te wachten dat t gelijk is.

Deze muis is vrij nieuw, niet zelf gekocht, dus terug naar de winkel om een ander te vragen lukt niet. Wie heeft er tips voor mij om die wiebel op een wat slimmere manier op te lossen. Plakband slijt erg snel en glijdt natuurlijk een stuk minder. Misschien een beetje lijm erbij? Maar wat voor lijm is geschikt?

Het is een simpele logitech optische muis met snoer.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

5min muizen op een stukje (heel licht) schuurpapier moet genoeg zijn :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-02 21:51

GVR

Ik weet een hele simpele manier, koop gewoon een goede, die dingen kosten niks

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je muis niet goed is heb je RECHT op garantie !
Ze mogen je verzoek niet weigeren, als ze dit wel doen zijn ze in strijd met de wet bezig en kun je hier werk van maken. Als je dat aangeeft kijken ze wel uit.

Sorry niet goed gelezen.

[ Voor 73% gewijzigd door Fairy op 19-12-2004 01:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja schuren heb ik ook aan gedacht, maar met het blote oog zie ik geen verschil in die padjes. Denk je dat dat verschil zo minimaal is dat je het niet kunt zien, maar toch wel zo'n wiebelige uitwerking kan hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 01:28 ]

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 18:27
Fairy schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:26:
[...]

Als je muis niet goed is heb je RECHT op garantie !
Ze mogen je verzoek niet weigeren, als ze dit wel doen zijn ze in strijd met de wet bezig en kun je hier werk van maken. Als je dat aangeeft kijken ze wel uit.
...zoals hij zei heeft hij hem niet zelf gekocht dus kan hij daar wel mee dreigen maar goed, zonder bon etc heb je niks...

Maar tip, koop idd een nieuwe, je kan al een goede optische muis voor 12,50 kopen, ook wel goedkoper, maar een redelijk goede zit zo rond dat bedrag.
voor mij zou of 12.50 of een rukmuis geen moeilijke oplossing zijn B)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:27:
ja schuren heb ik ook aan gedacht, maar met het blote oog zie ik geen verschil in die padjes. Denk je dat dat verschil zo minimaal is dat je het niet kunt zien, maar toch wel zo'n wiebelige uitwerking kan hebben?
Niet over de muis schuren, maar met de muis over het schuur papier schuren.

Maak een muismat van schuur papier en ga er gewoon overheen muizen.
Dan moet de onderkant / voetjes toch wel recht worden lijkt me? Past zich aan de ondergrond aan.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 19-12-2004 01:32 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
TweakingPro schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:31:
[...]

Niet over de muis schuren, maar met de muis over het schuur papier schuren.

Maak een muismat van schuur papier en ga er gewoon overheen muizen.
Dan moet ie toch wel recht worden lijkt me?
Ja dat heb ik ook zo begrepen en dat zal ik proberen (erg leuk idee), maar das geen antwoord op mijn vraag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 01:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Steph Kai schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:29:
[...]

...zoals hij zei heeft hij hem niet zelf gekocht dus kan hij daar wel mee dreigen maar goed, zonder bon etc heb je niks...

Maar tip, koop idd een nieuwe, je kan al een goede optische muis voor 12,50 kopen, ook wel goedkoper, maar een redelijk goede zit zo rond dat bedrag.
voor mij zou of 12.50 of een rukmuis geen moeilijke oplossing zijn B)
De hoeveelheid geld gaat het mij niet om, het principe wel en dat is natuurlijk persoonlijk

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon een paar carbon plakkertjes erop. Die dingen kun je kopen bij een sportfietsenhandel want ze worden ook gebruikt om het frame tegen slijtage door kabels te beschermen. Je haalt dan de oude voetjes eraf en snijdt nieuwe voetjes van die carbon plakkers. Voila, hopelijk je probleem opgelost en met een beetje mazzel nog een wat gladdere muis ook.

Verwijderd

Ik heb hier ergens al eens gelezen dat iemand ook een muis had met bewegende muiscursor. Dat werdt bij heb veroorzaakt door Service Pack 2 voor windows XP, deze bevat een extra functie dat de muis preciezer zou maken, maar met bijwerking dat de cursor ging wiebelen zeg maar.
Dit kan je uitschakelen in het configuratiescherm bij de muiszooi, ikzelf ben windows onderhand ontwend dus weet het niet zeker.

Kan trouwens zijn dat ik je post verkeerd begrijp, geen idee wat gliders zijn :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 01:42 ]

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:27:
Je hebt ook niet verteld hoe groot het verschil is, misschien is zoiets wel met het blote oog te zien en misschien niet.
Ik heb een icemat waar ik op werk (een vlakke plaat glas dus) en als een muis niet voor 100% plat is dan merk je dat direct.
Ook al zie je er niets aan dan is het toch hinderlijk.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:40:
[...]
Je hebt ook niet verteld hoe groot het verschil is, misschien is zoiets wel met het blote oog te zien en misschien niet.
Ik heb een icemat waar ik op werk (een vlakke plaat glas dus) en als een muis niet voor 100% plat is dan merk je dat direct.
Ook al zie je er niets aan dan is het toch hinderlijk.
Zo'n vermoeden had ik al. Het verschil is is een halve millimeter. Het wiebelt van het ene naar het andere uiterste dus een millimeter (schattinkje..)

Ik ben momenteel aant muizen op schuurpapier, direct even wat opgehaald uit de schuur, er gaat een wereld voor me open :p

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Gaat lekker soepel he dat muizen zo ;)

Je kan je muis ook eens zachtjes in een bak cement zetten. Kijken waar de pootjes dieper zitten en welke juist niet ;).

Maar heb je ook al eens een andere muismat geprobeerd? Is de muis niet gewoon aan een punt zwaarder? Zit er geen vuiltje op een van de 'schuif' plekken? Verder zou ik niet echt veel kunnen verzinnen wat de oorzaak zou zijn. Het lijkt mij dus ook gewoon een iets dikker/dunner punt waardoor het begint te wiebelen. Maar met schuren zou je ze dus gelijk kunnen maken. (Wat je nu dus probeerd.)

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 19-12-2004 01:51 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy,

bedankt voor je tip, aanvankelijk vond ik het een gewaagd idee en heeft het slechts even door mijn hoofd gespeeld (hoe maak je van een mug een heel interessant object) maar het muizen over schuurpapier heeft uitkomst geboden!

Aanvankelijk weinig verschil, toen even beter gekeken: linksonder kon ik indrukken, dus rechtonder en bovenin heb ik de glijdertjes even flink geschuurd, geen half werk. Kaarsrecht!!!!!!

:)
Pagina: 1