Toon posts:

BSODs en reboots tijdens Windows setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik heb een systeempje in elkaar gezet.

tijdens installeren van xp crashed de boel op willekeurige momenten; installatie is nog nooit voltooid. er zijn twee soorten 'blauwe' schermen: de ene flitst meteen weg en hij reboot, de andere blijft rustig wachten op mijn reset.

het komt voor tijdens het laden van de winsetup bestanden of tijdens de controle van de te gebruiken hd, maar ook tijdens het kopieren van de installatie bestanden.

de hardware is als volgt:

mobo - MSI PT880 NEO LSR
cpu - p4 prescott 3.2ghz 1mb 800fsb
ram - 256 corsair CL2 3200
video - eenvoudig nvidia 64mb agp 2x
HD - nieuwe WD 80gb 7200 ATA100 8mb cache

de volgende vragen:

tijdens inbouwen een kleine kras over 3 'geleidende' baantjes aan de rand van het mobo bij de pci sloten gemaakt, als ik voel met mn nagel lijken de baantjes onaangetast enkel blootgelegd.
is dit waarschijnlijk de oorzaak en is het mobo afgeschreven?

is mijn gedachte dat dergelijke schade een structurele en vooral consequentere foutmelding moet veroorzaken logisch en/of terecht? en dat het hier mogelijk niet aan ligt?

zie ik dingen over het hoofd? ik heb verschillende xp cd's gebruikt; verschillende kabels, de voeding is vernieuwd (350w); verschillende ram banken; andere cdrom drive......ik heb ook andere, oudere, harde schijven geprobeerd (maakt geen verschil)

Ik heb zo na een week aankl*ten mezelf al op een nieuw mobo ingesteld, maar het is toch te zonde niet wat hulp te vragen.

tnx in advance _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Probeer je systeems eens zo kaal mogelijk te booten (dus toch de hdd er ff uit :)) en draai dan eens knoppix. Als dat wel stabiel blijft is het of je voeding (lijkt me niet) of je hdd.

Casht hij nu ook? Test dan nog even je geheugen, en als het mogelijk is je cpu.
Maar dan denk ik dat je alvast kunt gaan sparen voor een nieuw mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
RS_003 schreef op zondag 19 december 2004 @ 10:32:
Probeer je systeems eens zo kaal mogelijk te booten (dus toch de hdd er ff uit :)) en draai dan eens knoppix. Als dat wel stabiel blijft is het of je voeding (lijkt me niet) of je hdd.

Casht hij nu ook? Test dan nog even je geheugen, en als het mogelijk is je cpu.
Maar dan denk ik dat je alvast kunt gaan sparen voor een nieuw mobo
Yup. even je Pc uitkleden. Dus zorg dat je alleen een ram latje erin hebt zitten, een videokaart, en een moederbord+processor en cd drive. Start dan eens op om te kijken of ie het wel doet.

Vervang eens je videokaart. Ik lees niet in je topicpost dat je dat hebt gedaan.

Maar als het dan nog niet werkt, dan denk ik dat je toch het beste een nieuw moederbord moet gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het advies: ik heb knoppix (getracht te) draaien. het is een keer gelukt, nadat ik met het wijzigen van de ddr/cpu/agp/nb/sb voltages heb geprobeerd te booten. Toen knoppix draaide heb ik deze uitgeschakeld en direct zonder wijzigingen de xp boot gedraaid.

deze snorde in een keer foutloos helemaal door, maar...bij het rebooten van de hd om de feitelijke installatie te beginnen ging het opnieuw niet door.

hierna ook nooit meer knoppix aan de praat gekregen. deze crashed op allerlei, willekeurige, momenten.

ik heb een simpele pci videokaart eraan gehangen zonder positief effect.

ik heb ook een memtest gedraaid, waarna knoppix uiteindelijk werd gestart en vastliep.
mijn enige twijfel is nog of het aan het geheugen ligt; ik heb nu echter wel al een dane elec en een corsair reepje erin gehad, beiden nieuw, zonder verschil in resultaat.

misschien heeft de kerstman nog een bordje over... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:46:
tijdens inbouwen een kleine kras over 3 'geleidende' baantjes aan de rand van het mobo bij de pci sloten gemaakt, als ik voel met mn nagel lijken de baantjes onaangetast enkel blootgelegd.
is dit waarschijnlijk de oorzaak en is het mobo afgeschreven?
Je kunt die banen doormeten om te zien of er een breuk zit. Zoja, dan is het met het juiste gereedschap wel te repareren. Lak van de banen afkrabben (zonder verder te beschadigen uiteraard) en dan de breuken solderen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01

AzzKickah

06-CENSORED

En kun je niet ergens je geheugen in een andere PC controleren? Misschien is je geheugen niet helemaal goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:*)
mensen,
bedankt voor de ideeen.
ik heb het bios geflashed, en de machine loopt als een zonnetje (typisch).
ik had er eerder aan kunnen denken, maar ja, beter laat dan niet.

tot horens. ;)

einde topic.
Pagina: 1