Atlhon FX55: 130nm of wachten op 90 nm ?

Pagina: 1
Acties:

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
Ik ben van plan in januarie een nieuw systeem te kopen met daarin misschien een Athlon fx maar omdat de 90nm en cooler en waarschijnlijk beter over te clocken is zou ik graag de 90nm versie willen. Weet iemand wanneer die waarschijnlijk uitkomt? Op de BalusC site heb ik al uitgevonden dat het waarschijnlijk Q1 van 2005 is, maar is er misschien al een exactere datum bekent?

Ik kan iig met google geen release datums vinden oid, wel veel andere informatie

LinkedIn
BlackIntel

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
http://www.amd.com/us-en/...ion/0,,30_118_608,00.html

Eerste half jaar van 2005 dus.

Zal echter wel verkrijgbaar zijn NA de helft van het jaar.

Het is een afweging die je zelf moet maken.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Net of je die 200Mhz meer nodig hebt met zon uber processor :Y), wat nog niet eens zeker is of dat het geval is.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:54

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik zat met hetzelfde "probleem" en heb een "tijdelijke proc" gekocht. Komt die 90 uit dan verpats ik het ding wat ik nu heb...

Specs

• EvilWhiteDragon
tja als je daar genoeg geld voor hebt is dat een optie, maar k ben 17 en heb net genoeg geld voor een sli mobo met gf6800 ultra en een athlon fx 55, als ik eerst nog een andere proc koop dan heb ik niet genoeg meer voor de fx, dan moet ik daar weer ff voor sparen :|

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

als ik t goed heb begrepen, zal de prijs van de 130nm ook aanzienlijk dalen als de 90nm uitkomt. kan je je dus aardig wat geld besparen, als je over een half jaar voor de 130 gaat.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

EvilWhiteDragon schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:25:
maar is er misschien al een exactere datum bekent?
Hou gewoon de nieuwssites à la Tweakers.net in de gaten :) De 90nm Winchester (A64), Venus en Troy (Opteron) zijn al medio september resp december uitgekomen. De A64 FX zal wel snel genoeg volgen. Niet later dan Februari gok ik :)

• EvilWhiteDragon
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2303 <- interresant nieuws. (BalusC ik zou je site maar ff updaten). helaas staat er niet in wanneer de 90nm fxen te koop zijn.

LinkedIn
BlackIntel

Pagina: 1