Op school hebben wij een Windows 2000 server opgezet, met de mogelijkheid om vanaf een client in te bellen op de server, die de client vervolgens terug belt (RAS). Onze leraar is ervan overtuigd dat het niet per se noodzakelijk is om de modem van de server aan te laten nemen, voordat hij terug gaat bellen. Ivm met het starttarief is het natuurlijk voordeliger om een oproep van een client enkel aan te laten kloppen bij de server. Ik heb alleen geen idee of dit mogelijk is, en hoe het dan zou moeten. Is het dan iets wat je in de modem verandert, of moet je een stukje software bij de server installeren?
Naar mijn idee is het helemaal niet mogelijk, omdat je dan problemen krijgt met beveiliging enzo, immers zo kan iedereen erheen bellen zonder zich te identificeren. Zoals jullie wellicht weten wordt de gebruikersnaam ed. gecheckt in de tijd dat de client met de server verbonden is. Is het goedgekeurd, dan belt de server de client terug.
Heeft iemand een idee of dit te realiseren is?
Naar mijn idee is het helemaal niet mogelijk, omdat je dan problemen krijgt met beveiliging enzo, immers zo kan iedereen erheen bellen zonder zich te identificeren. Zoals jullie wellicht weten wordt de gebruikersnaam ed. gecheckt in de tijd dat de client met de server verbonden is. Is het goedgekeurd, dan belt de server de client terug.
Heeft iemand een idee of dit te realiseren is?