Toon posts:

[XP] PC 'bevriest' 1e keer booten, 2e keer gaat goed*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren,

al sinds een tijdje heeft mijn pc de vervelende gewoonte om na ong. 10 mins na het opstarten te bevriezen, niks werkt dan meer, muis vast, zelfs CAPS-Lock lampje gaat niet meer aan/uit.

Als ik dan handmatig herstart d.m.v. een aggressieve druk op de ON/OFF knop is er niks aan de hand, maar als ik de volgende dag weer opstart begint het weer. Zeer vervelend.

Ik heb uiteraard gescand op Spyware en virussen, maar daar hoef ik het niet meer in te zoeken. Ook heb ik verscheidene malen een clean install gedaan, maar het probleem bleef. Conclusie: het zal wel aan de hardware liggen. Maar, waar moet ik zoeken? Ik heb verschillende RAM-test progjes gedownd en gedraaid en volgens hen is er niks met mn RAM.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Hoe warm is de cpu e.d.?
En heb je wat meer specs?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jep, sorry, ik weet niet of het hier ergens mogelijk is om je systeem ergens op te slaan aangezien ik hier nieuw ben.

Ik heb een:

Sony Vaio RS-122
Intel Pentium 4 2.4 Ghz
256 PC2100 (DDR266) SDRAM
80 Gb HD
NVidia GeForce 4 Ti4200 (64MB DDR SDRAM)
Windows XP Home Edition met Service Pack 2
185W, 230 V (220-240V)

Ik hoop dat dit voldoende is, de temperatuur was dacht ik rond de 39 graden. Weet ik niet meer precies, maar een vriend van me raadde me aan om de optie uit te zetten dat de pc zichzelf automatisch uitzet als ie te warm wordt. Zo dacht ik uit te sluiten dat de oorzaak lag bij de temperatuur.

Vreemd is, dat het ook wel een paar maanden weggebleven is. Maar nu is het gewoon elke dag weer raak.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-04 13:52
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 10:25:
Jep, sorry, ik weet niet of het hier ergens mogelijk is om je systeem ergens op te slaan aangezien ik hier nieuw ben.

Ik heb een:

Sony Vaio RS-122
Intel Pentium 4 2.4 Ghz
256 PC2100 (DDR266) SDRAM
80 Gb HD
NVidia GeForce 4 Ti4200 (64MB DDR SDRAM)
Windows XP Home Edition met Service Pack 2
185W, 230 V (220-240V)

Ik hoop dat dit voldoende is, de temperatuur was dacht ik rond de 39 graden. Weet ik niet meer precies, maar een vriend van me raadde me aan om de optie uit te zetten dat de pc zichzelf automatisch uitzet als ie te warm wordt. Zo dacht ik uit te sluiten dat de oorzaak lag bij de temperatuur.

Vreemd is, dat het ook wel een paar maanden weggebleven is. Maar nu is het gewoon elke dag weer raak.
als ie te warm word blijft ie op een moment gewoon hangen, dus in jouw geval schiet je er neits mee op. Zet het dus weer aan en als ie dan reboot weet je dat ie tewarm wordt

LinkedIn
BlackIntel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat - verder, met welke geheugen test programmatjes heb je zoal al getest?

Heb je ook de Processors, Mobo's & Geheugen 'Hangen en Opstart problemen' troubleshooter al doorgelezen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Wel, ik zal weer wat extra info geven.

Onlangs was er een uitzondering op de 'freeze' en kreeg ik een blauw scherm met zo'n STOP-code.

Vervolgens rebootte ik en toen kreeg ik een foutmelding; System has recovered from serious error', error report verzonden, en ik kreeg gelijk een pagina met de melding dat de fout waarschijnlijk aan m'n RAM lag. Windows Memory Diagnostics gedownload en uitgevoerd. Zelfs een keer 4 uur aan laten staan, maar geen enkele fout gedetecteerd.

Btw, is dit (PMG FAQ) de FAQ?

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 14:48

Rexomnium

Vincam aut moriar

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 10:25:
Licht offtopic, maar je kunt je systeem hier opslaan. :) Wel eerst even registreren. Je kunt het trouwens ook doen op de frontpage van tweakers.

Elevator bedoelt deze faq.

[ Voor 23% gewijzigd door Rexomnium op 19-12-2004 11:17 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Pagina: 1