Hallo,
ik zou graag gebruik willen maken van Dlportio. Zodat ik onder winxp mijn LPT kan aanspreken. Ik heb heel wat geprobeert maar krijg het niet werkent.
Ik heb het er nu als volgt uitzien.
test.c > hoofdfile
Dlportio.h > headerfile voor Dlportio
Dlportbc.lib > lib file special voor borland compiler (wordt standaard bij gelevert)
DLPORTIO.lib > de normale lib (volgens mij heb ik deze niet nodig)
test.c
Maar steeds krijg ik volgende error
Error E2141 D:\My Documents\elektro\tools\LPT c\dlportio.h 44: Declaration syntax error
Dit heeft volgens mij mee te maken dat het vinden van de lib niet helemaal goed gaat. Ik heb in de optie's van bcc32 gekeken. Hier staat in de je een lib path kan meegeven. Dit heb ik natuurlijk ook geprobeert. Maar alles was te vergeeft.
Wie kan mij vertellen wat ik verkeert doe?
ik zou graag gebruik willen maken van Dlportio. Zodat ik onder winxp mijn LPT kan aanspreken. Ik heb heel wat geprobeert maar krijg het niet werkent.
Ik heb het er nu als volgt uitzien.
test.c > hoofdfile
Dlportio.h > headerfile voor Dlportio
Dlportbc.lib > lib file special voor borland compiler (wordt standaard bij gelevert)
DLPORTIO.lib > de normale lib (volgens mij heb ik deze niet nodig)
test.c
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| #include <stdio.h> #include "dlportio.h" int main(void) { int waarde; waarde = DlPortReadPortUchar(0x378); printf("de waarde van 0x378: %d ",waarde); return 0; } |
Maar steeds krijg ik volgende error
Error E2141 D:\My Documents\elektro\tools\LPT c\dlportio.h 44: Declaration syntax error
Dit heeft volgens mij mee te maken dat het vinden van de lib niet helemaal goed gaat. Ik heb in de optie's van bcc32 gekeken. Hier staat in de je een lib path kan meegeven. Dit heb ik natuurlijk ook geprobeert. Maar alles was te vergeeft.
Wie kan mij vertellen wat ik verkeert doe?
[ Voor 12% gewijzigd door Neptunus op 18-12-2004 22:44 . Reden: Spelfoutje ]