[C] Dlportio gebruiken met borland 5.5 command-line compiler

Pagina: 1
Acties:

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:27
Hallo,

ik zou graag gebruik willen maken van Dlportio. Zodat ik onder winxp mijn LPT kan aanspreken. Ik heb heel wat geprobeert maar krijg het niet werkent.

Ik heb het er nu als volgt uitzien.
test.c > hoofdfile
Dlportio.h > headerfile voor Dlportio
Dlportbc.lib > lib file special voor borland compiler (wordt standaard bij gelevert)
DLPORTIO.lib > de normale lib (volgens mij heb ik deze niet nodig)

test.c
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#include <stdio.h>
#include "dlportio.h"

int main(void) {
    int waarde;

waarde = DlPortReadPortUchar(0x378);
    printf("de waarde van 0x378: %d ",waarde);

return 0;
}

Maar steeds krijg ik volgende error
Error E2141 D:\My Documents\elektro\tools\LPT c\dlportio.h 44: Declaration syntax error

Dit heeft volgens mij mee te maken dat het vinden van de lib niet helemaal goed gaat. Ik heb in de optie's van bcc32 gekeken. Hier staat in de je een lib path kan meegeven. Dit heb ik natuurlijk ook geprobeert. Maar alles was te vergeeft.

Wie kan mij vertellen wat ik verkeert doe?

[ Voor 12% gewijzigd door Neptunus op 18-12-2004 22:44 . Reden: Spelfoutje ]

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 20:10

Virgil

We're not alone

Moet je de header file die nu in de root van je C:\ staat, niet in een speciale folder gooien als je Borland gebruikt ? Of staat je source file ook in de root van C:\ ?

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Neptunus
Neptunus schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:47:
[...]

Nee source staat op een andere locatie dan c:\. Ik heb wel andere file in een dir.
SeRRveR schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:43:
Moet je de header file die nu in de root van je C:\ staat, niet in een speciale folder gooien als je Borland gebruikt ? Of staat je source file ook in de root van C:\ ?
Nee source staat op een andere locatie dan c:\. Ik heb wel andere file in een dir.

Heb net even geprobeert om de lib bestand in de lib map van borland te zetten. Zelf nog een reboot gedaan. Dit hiep niet, jammer.

[ Voor 32% gewijzigd door Neptunus op 19-12-2004 00:07 ]

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 20:10

Virgil

We're not alone

zet anders je sourcefile ook bij de header neer ;)

en compile de sourcefile dan vanaf die lokatie :+

[ Voor 40% gewijzigd door Virgil op 19-12-2004 00:18 ]

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Neptunus
SeRRveR schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:18:
zet anders je sourcefile ook bij de header neer ;)

en compile de sourcefile dan vanaf die lokatie :+
Na al dat geklooi ben ik nog even verer wezen kijken op het grote internet. En kwam inpout32 tegen. Dit werkte in een keer prima en gebruik dit nu maar even. Wel jammer wat had graag wille weten hoe die lib in elkaar steken. Komt later wel eens.

Verwijderd

Neptunus schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:43:
Maar steeds krijg ik volgende error
Error E2141 D:\My Documents\elektro\tools\LPT c\dlportio.h 44: Declaration syntax error
Wie kan mij vertellen wat ik verkeert doe?
Ligt het nou aan mij of zit er een fout in regel 44? :P

Wellicht dat de headerfiles voor een andere compiler gemaakt zijn. Misschien dat het met een kleine aanpassing wel werkt.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Overigens is de lib die meegeleverd is voor MS VC++ en niet voor de Borland C compilers. Met implib kan je van de DLL een lib maken die wle geschikt is voor de Borland C compilers. De header file zelf zou prima moeten werken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1