Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 11:47
Psssttt, kijk eens naar de adresbalk op de screenshot die hij heeft geplaatstmoto-moi schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:55:
Bij welk topic gebeurt dit ?
[rml]Guru Evi in "RedHat Fedora Core 3 Final [ Evaringen]"[/rml]
Ik heb het hier niet met FireFox 1.0
Intentionally left blank
Ik heb het ook een paar keer gehad. Treedt schijnbaar random op, en na een refresh is het altijd gefixt. Ik gebruik hier Firefox 1.0 final in Windows 2000, en ik heb de fontgrootte niet aangepast, dus dat is het niet.crisp schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:05:
Ik heb het zelf ook nog niet eerder gehad, ook niet met FF onder slack, maar het lijkt me een renderbug. Het valt me ook op dat de fontsize in dat screenshot behoorlijk groot is, dat is standaard ook niet zo. Dan ga ik toch meer aan een clientside configuratie probleem denken.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Firefox 1.0 NL en Windows XP SP2 NL trouwens.
[ Voor 13% gewijzigd door -Mous- op 18-12-2004 23:14 . Reden: extra info ]
Dat is een mogelijke verklaring ja. Er wordt namelijk tijdens het laden van de pagina bekeken of er wel of geen uitklap-icoon moet worden toegevoegd, en daarbij wordt de breedte gefixeerd. Bij het vergroten van de fontsize krijg je dan inderdaad scrollbars, en moet je dus even refreshen zodat opnieuw de juiste breedte bepaald kan worden.-Mous- schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:13:
Ik heb net ff gekeken en als je in FF de tekst van de pagina vergroot komen de scrollbars tevoorschijn. Na een refresh zijn ze wel weer verdwenen trouwens. De pagina moet namelijk opnieuw geladen worden om de grootte van die code vakjes te bepalen.
edit:
Firefox 1.0 NL en Windows XP SP2 NL trouwens.
Niet echt een bug dus, en ook weinig aan te doen aangezien je niet clientside kan afvangen wanneer de gebruiker zijn fontsize vergroot.
Intentionally left blank
\edit:
Ik krijg dit als ik ctrl+reload, naar die [code ] tags ga en dan resize. Het probleem is dat het resizen in dit geval nog lang niet nodig is, aangezien alles netjes binnen de breedte past. De scrollbars dekken de content alleen af. Als ik de pagina uit de cache heb, ziet het er goed uit, maar dat is niet echt vaak het geval bij dit forum.
[ Voor 40% gewijzigd door sebas op 18-12-2004 23:34 ]
Het lijkt me niet dat je op een site continue de fontgrootte zit aan te passen?sebas schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:28:
Ik kan het door een reload inderdaad oplossen, maar het is wel jammer. Misschien is het een optie om aan te bieden de scrollbars uit te zetten. Ik begrijp dat ze in veel gevallen de layout in toom houden, maar heel soepel met grotere fontsizes werkt het helaas niet.
Intentionally left blank
Waarom niet?crisp schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:29:
[...]
Het lijkt me niet dat je op een site continue de fontgrootte zit aan te passen?
Je zet 'm meestal op een voor jouw prettige size en dan laat je 'm daar toch op staan totdat je een andere site bezoekt?
En als je het vervelend vind om telkens voor een bepaalde site weer de fontsize te moeten veranderen, dan kan je altijd nog eens gaan nadenken over een user-css override ofzo specifiek voor die ene site...
Intentionally left blank
Ik heb het een paar keer gehad, maar ik heb nooit van tevoren mijn fontgrootte aangepast (sterker nog, dat doe ik überhaupt nooit), dus ik ben bang dat dat het probleem niet is.crisp schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:29:
Het lijkt me niet dat je op een site continue de fontgrootte zit aan te passen?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Maar dat is mijn punt niet echt, die scrollbars verschijnen daar terwijl ze helemaal niet nodig zijn, ik moet dan tijdens het lezen erin gaan scrollen, of de pagina reloaden, en dat werkt niet handig. Ik weet ook niet of jullie dat in de CSS kunnen fixen, maar eerlijk gezegd wat mij betreft liever jullie dan ik in een custom CSS, zoals je je voor kunt stellen.
\edit
Zou iemand ff de titel willen fixen: tags ipv tekst, plzkthx ;-)
[ Voor 6% gewijzigd door sebas op 18-12-2004 23:45 ]
Intentionally left blank
Hier in Firefox onder slack10 kan ik het alleen reproduceren op het moment dat ik de fontsize vergroot. Bij een reload wordt dit echter wel onthouden en vervolgens zijn in alle topics de codeblokken wel weer goed.sebas schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:15:
Het treedt altijd op, als de pagina niet in de lokale cache zit, en dat is in de allermeeste gevallen zo als ik over het forum surf. Ik kan het zonder meer reproduceren.
Dat is op zich vreemd aangezien het dezelfde versie Firefox betreft, en dus blijkbaar zit het 'm in de combinatie Firefox/Fedora.
Ik zie dus niet zo gauw een mogelijkheid om dit te 'fixen' op een optie om het inklappen uit te schakelen na - hierover zal ik eens gaan nadenken...
Intentionally left blank
Succes!
Intentionally left blank
Dit topic is gesloten.
![]()