Toon posts:

[XP] Traag opstarten windows XP door USB*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

misschien dat sommigen hier ook mee worstelen of hebben geworsteld:

Ik merk dat mijn computer veels te traag opstart (of blijft hangen of zelfs gaat resetten uit zichzelf) wanneer er een of meerdere USB-kabels aangesloten zijn. Wanneer er geen USB-kabels aangesloten zijn, kan er binnen 30 sec opgestart worden, anders langer dan 3 minuten.

bijvoorbeeld printerkabel of zo'n muispen via de USB kunnen gewoon niet aangesloten blijven. Nadat er zonder die kabels opgestart is, dan kan ik ze aansluiten en doen ze het gewoon (de specifieke drivers zijn al geïnstalleerd).

Als ik de kabels erin laat tijdens het opstarten zie dat het blijft hangen, hoef ik enkel de kabels eruit te trekken en dan gaat ie meteen verder met opstarten: alsof hij echt op iets blijft hangen.

Ik heb al in de device manager verschillende instellingen geprobeerd (met power management bijvoorbeeld, maar niets helpt).

Weet iemand hoe je dit kunt oplossen?

Mijn computer:
ASrock M266A met bios 2.4
Windows XP Pro met SP2
P4 2.4 Ghz, 768 Mb
het zijn USB 2.0 poorten

hulp of advies welkom! :)

groet,
Neil

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-04 14:49

odan

The dark side is within all!

waarschijnlijk een bios instelling.

je computer zoekt op het usb apparaat naar opstartmogelijkheden.

even uitschakelen en dan zou het opgelost moeten zijn.

Pulse mee voor GoT!

Verwijderd

Topicstarter
odan schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:13:

het enige dat ik kan instellen voor USB in de Bios is (enable/disable)

support controller (is nu enabled)
legacy control (is nu disabled)

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Nee, hij bedoelt dat je in je bios kunt instellen waarvan je computer kan booten. Dat kan zijn vanaf HDD, CD-ROM, of floppy. Maar ook vanaf USB-devices is mogelijk. Dat booten vanaf USB-devices moet je uitzetten, en volgens mij ook "Boot from other devices". Indien je mobo deze mogelijkheden biedt natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
BlackLight schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:15:
Nee, hij bedoelt dat je in je bios kunt instellen waarvan je computer kan booten. Dat kan zijn vanaf HDD, CD-ROM, of floppy. Maar ook vanaf USB-devices is mogelijk. Dat booten vanaf USB-devices moet je uitzetten, en volgens mij ook "Boot from other devices". Indien je mobo deze mogelijkheden biedt natuurlijk.
heb ik net geprobeerd, maar het probleem blijft.

Het punt is namelijk dat hij wel gewoon XP oplaadt en dan zie je dat Xp scherm (met die bewegende baluwe blokjes), maar dan voordat die naar het Welcome scherm gaat, is (er normaal) een moment van een zwart scherm, maar in het geval er een USB-kabel inzit, dan blijf ik op dat zwarte scherm zitten/hangen tenzij ik die kabel(s) eruit haal ...

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04 12:57
Weet niet welke specs je PC heeft maar hier heb ik meerdere usb devices (3) aangesloten en binnen 45 sec is ie klaar onder Win XP Pro SP2 ;)

Verwijderd

Topicstarter
schumi2004 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:30:
Weet niet welke specs je PC heeft maar hier heb ik meerdere usb devices (3) aangesloten en binnen 45 sec is ie klaar onder Win XP Pro SP2 ;)
ok .. dat wil ik ook! :)

hoe zijn je instellingen in de device manager? moet ik daarnaar

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04 12:57
mmmmm device manager is voor mij ff onduidelijk waar zit da? ik zal het vast wel weten maar op dit moment ben ik het ff zoek, denk gewoon apparaat beheer zeker?

Als je da bedoelt kun je beter vragen wat je weten wil kan zo ff geen uitdraai maken van het geheel

[ Voor 38% gewijzigd door schumi2004 op 18-12-2004 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik misschien van iemand een boot.ini kunnen zien?

Het lijkt erop alsof tijdens het booten er gezocht wordt naar iets (geen processor of harde schijf activiteit dan ook meer), maar zodra dus de kabels eruitgaan, dan kan ie meteen verder gaan opstarten ..

Verwijderd

Topicstarter
odan schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:13:

nou, na een beetje spelen heb ik het gelukt gekregen: en inderdaad, ik heb in de bios even de USB controller uitgezet en gewoon opgestart. Daarna uitgedaan, de USB-kabels erin gezet en toen opgestart met de USB controllers aan. En toen werkte ie gewoon. Ik had hiervoor nog niet in de bios de controllers uitgezet en volledig opgestart.

Bedankt! :)

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:03

Nebula M31

prutser op microschaal

Ik heb precies hetzelfde probleem als de TS en ik heb zijn oplossing ook al geprobeerd maar bij mij helpt het dus niet :'( Ik heb ook al BootVis gedraaid, en die gaf aan dat het probleem idd bij de USB drivers ligt. Ook het herinstalleren van de drivers van de USB apparaten hielp niet.

Ik heb SP1 en alle verder updates van XP.

In mijn BIOS staan Boot Up other devices uit en Legacy support staat ook uit. USB controler staat natuurlijk aan.

Iemand nog een idee?

(specs: AsRock K7VM2 moederbord met USB 2.0 poorten)

[ Voor 7% gewijzigd door Nebula M31 op 13-01-2005 13:55 ]

Evolutionair Geneticus

Verwijderd

Nebula M31 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:52:
Ik heb precies hetzelfde probleem als de TS en ik heb zijn oplossing ook al geprobeerd maar bij mij helpt het dus niet :'( Ik heb ook al BootVis gedraaid, en die gaf aan dat het probleem idd bij de USB drivers ligt. Ook het herinstalleren van de drivers van de USB apparaten hielp niet.

Ik heb SP1 en alle verder updates van XP.

In mijn BIOS staan Boot Up other devices uit en Legacy support staat ook uit. USB controler staat natuurlijk aan.

Iemand nog een idee?

(specs: AsRock K7VM2 moederbord met USB 2.0 poorten)
Ik heb hetzelfde probllem gehad als jij
Nadat ik sp2 geinstalleerd had werkte bij mij alles perfect
Opstarten gaat nu in 15 seconde met 3 usb poorten aangesloten
In mijn bios staat nu usb controller en legacy support aan en Boot up other devices uit
succes
Pagina: 1