Heb een mailtje (de laatste tijd een van de vele besmette) ontvangen met een Netsky.P@mm besmetting.
Gebruik op m'n W2K-machine als virusscanner Bitdefender met de laatste defenities maar deze kan het virus niet verwijderen.
Ook andere removal tools, o.a. Symantec, zijn hiertoe niet in staat.
De besmette file is Qurb.dbx. Gebruik Qurb als Spamfilter.
In de "veilige modus" is de dir niet te benaderen. Vanuit DOS is m'n C-schijf onzichtbaar.
Iemand enig idee om, zonder een compleet nieuwe install uit te voeren, dit alsnog voor elkaar te krijgen.
Na enkele nachtelijke uurtjes er toch in geslaagd de besmette file te verwijderen.
De machine is, door een mij onbekende reden, nu zo traag als een 8080 in z'n achteruit.
Hitman Pro en Bitdefender en AVP leveren geen snelheidswinst op.
Taskmanager geeft aan dat "niet-actieve enz" 99% van de processorkracht opslurpt.
Draai dus eigenlijk op 28MHz.
Ik kan het niet stoppen en heb ook geen idee wat het is.
Kan de prioriteit van andere processen verhogen maar dat heeft totaal geen effekt.
Iemand ??
PS : Heb al geprobeerd om hier en daar info te vinden maar als ik op bijv. GOT zoek duurt het steeds langer dan 15 secs.
Zelfs 90 secs is niet voldoende.
Gebruik op m'n W2K-machine als virusscanner Bitdefender met de laatste defenities maar deze kan het virus niet verwijderen.
Ook andere removal tools, o.a. Symantec, zijn hiertoe niet in staat.
De besmette file is Qurb.dbx. Gebruik Qurb als Spamfilter.
In de "veilige modus" is de dir niet te benaderen. Vanuit DOS is m'n C-schijf onzichtbaar.
Iemand enig idee om, zonder een compleet nieuwe install uit te voeren, dit alsnog voor elkaar te krijgen.
Na enkele nachtelijke uurtjes er toch in geslaagd de besmette file te verwijderen.
De machine is, door een mij onbekende reden, nu zo traag als een 8080 in z'n achteruit.
Hitman Pro en Bitdefender en AVP leveren geen snelheidswinst op.
Taskmanager geeft aan dat "niet-actieve enz" 99% van de processorkracht opslurpt.
Draai dus eigenlijk op 28MHz.
Ik kan het niet stoppen en heb ook geen idee wat het is.
Kan de prioriteit van andere processen verhogen maar dat heeft totaal geen effekt.
Iemand ??
PS : Heb al geprobeerd om hier en daar info te vinden maar als ik op bijv. GOT zoek duurt het steeds langer dan 15 secs.
Zelfs 90 secs is niet voldoende.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 14:02 ]