Toon posts:

[XP] Window XP prof -bevoegdheidsniveau om de systeemtijd*

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een heel raar probleem en dit heeft met de tijd te maken van windows Xp -prof
Als ik namelijk de eigenschappen voor datum en tijd wil aan passen dan krijg ik de melding
"u hebt niet de juiste bevoegdheidsniveau om de systeemtijd te wijzigen"
Op zich niet erg maar enkele programma's van mijn systeem werken ermee en dan moet dit wel goed zijn. heeft iemand een idee hoe dit kan? natuulijk hebben de account wel alle voledige alle rechten en ook heb ik al een systeem herstel gedaan maar dit helpt niet.

Bernard

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 11:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Probeer het eens met een system-repair (XP CD).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:20:
Ik heb wel een heel raar probleem en dit heeft met de tijd te maken van windows Xp -prof
Als ik namelijk de eigenschappen voor datum en tijd wil aan passen dan krijg ik de melding
"u hebt niet de juiste bevoegdheidsniveau om de systeemtijd te wijzigen"
Op zich niet erg maar enkele programma's van mijn systeem werken ermee en dan moet dit wel goed zijn. heeft iemand een idee hoe dit kan? natuulijk hebben de account wel alle voledige alle rechten en ook heb ik al een systeem herstel gedaan maar dit helpt niet.

Bernard
Zou eens uit of je wel het recht hebt de tijd in te stellen (RSOP); overigens is het handiger gewoon een ntp server in te stellen :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
systeembeheer => Lokaal beveiligings beleid => Lokaal beleid => Toewijzing van gebruikersrecht => Systeemtijd wijzigen
tenminste zo is het bij de nederlandse versie. bij het engels zou het er wel op lijken denk ik

daar kan je instellen wie de tijd mag wijzigen misschien dat daar iets fout staat.

Verwijderd

Topicstarter
spacejam schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:36:
systeembeheer => Lokaal beveiligings beleid => Lokaal beleid => Toewijzing van gebruikersrecht => Systeemtijd wijzigen
tenminste zo is het bij de nederlandse versie. bij het engels zou het er wel op lijken denk ik

daar kan je instellen wie de tijd mag wijzigen misschien dat daar iets fout staat.
Hallo allemaal
Op de eerste plaats erg tof voor de snelle reacties en ik een Ned windows XP pro.
Ik beb daar nu iets in een vakje in getypt want anders wil dit niet.
Ik denk dat ijk de computer nu moet herstarten en merk het wle dan
Mocht dit anders moeten dan hoor ik het wel.
Groet Bernard

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
je moet daar een gebruiker of groep toevoegen bij eigenschappen van die optie. bijvoorbeel administrator of hoofdgebruikers of iets dergelijks of gebruiksaccount naam of het beste is eigenlijk gewoon iedereen dan kan iedereen de tijd wijzigen

Verwijderd

Topicstarter
spacejam schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:51:
je moet daar een gebruiker of groep toevoegen bij eigenschappen van die optie. bijvoorbeel administrator of hoofdgebruikers of iets dergelijks of gebruiksaccount naam of het beste is eigenlijk gewoon iedereen dan kan iedereen de tijd wijzigen
Hallo

Het probleem is iderdaad nu opgelost
Erg bedankt voor de reacties en ik wens een ieder nog een fijne kerst en goed computerjaar

Groet Bernard
Pagina: 1