Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 23:50
Allebei zijn het 256 mb mp3 spelers, alleen het verschil is;

iRiver iFP 190
±20 uur met 1 AA batterij
Oude chip (denk ik, of kan je dmv de firmware upgraden de kwaliteit van de 590 benaderen?)
prijs € 110
USB 1.1

iRiver 590/t
Nieuw model (mooi)
±40 uur met 1 AA batterij
nieuwe serie, minder kinderziektes?!
Prijs € 140
USB 2.0

Heeft iemand een goede tip, zodat ik me besluit kan nemen?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 11:45
De 590 heeft alleen maar voordelen tov de 190, en zelfs dan kan je niet kiezen. :?

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:38

GreyGhost

Het is een spook

Iriver pagina 590t
590t - Masterpiece Style and miniature size
- 256MB/512MB/1G built-in flash memory for skip-free audio playback
- Up to 28 hours of playback with built-in Li-ion rechargeable battery
- Plays MPEG 1/2/2.5 Layer 3, WMA, ASF, OGG(F/W Upgrade), FM radio
- Transfer file through IMM (iriver Music Manager) and recordings (voice,
FM radio, Line in)
- Connects to USB 1.1 port for full speed data transfer and recharging
- Supports not only windows OS but also MAC OS through iriver Music
Manager program
Volgens de Iriver homepage is ie usb 1.1 en gebruikt een accu zodat je hem alleen via usb poort kunt opladen. Twee nadelen. Voor usb 2 moet je de 700 of 900 serie hebben. (700 met batterij, 900 met accu)

Het enige wat de 590 voor schiijnt te hebben op de 190 is dat hij wel ogg vorbis kan spelen.

En als je geen ogg wilt , kijk dan eens naar de creative muvo v200, 512 mb usb 2 voor 114,- :)

[ Voor 17% gewijzigd door GreyGhost op 18-12-2004 21:07 ]

For I am grey, between the darkness and the light

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 23:50
MillZ schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:52:
Allebei zijn het 256 mb mp3 spelers, alleen het verschil is;

iRiver iFP 190
±20 uur met 1 AA batterij
Oude chip (denk ik, of kan je dmv de firmware upgraden de kwaliteit van de 590 benaderen?)
prijs € 110
USB 1.1

iRiver 790/t
Nieuw model (mooi)
±40 uur met 1 AA batterij
nieuwe serie, minder kinderziektes?!
Prijs € 140
USB 2.0

Heeft iemand een goede tip, zodat ik me besluit kan nemen?
OEPS
edit: ik bedoel de iRiver 790 8)7

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:38

GreyGhost

Het is een spook

MillZ schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:08:
[...]

OEPS
edit: ik bedoel de iRiver 790 8)7
Ik heb zelf de 190t en ik kan usb 2.0 zeker aanraden, 1.1 is echt laaaangzaaam. En het enige andere nadeel is dat je een speciale USB kabel nodig hebt om hem met de pc te verbinden.

For I am grey, between the darkness and the light

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Volgens mij heeft niemand door dat de 590 en de 790 allebei een nieuwe chipset gebruiken die veel beter klinkt dan de 190. Dat is namelijk HET voordeel van de 590 en 790. De 190 klinkt namelijk echt slecht.

Verwijderd

Ojjorz schreef op zondag 19 december 2004 @ 03:55:
Volgens mij heeft niemand door dat de 590 en de 790 allebei een nieuwe chipset gebruiken die veel beter klinkt dan de 190. Dat is namelijk HET voordeel van de 590 en 790. De 190 klinkt namelijk echt slecht.
Kletskoek, met een mp3 hoor je echt geen verschil tussen deze 2 spelers.
Ik heb ze beide gehad en ben zeer kritisch, klinken beide heel prima.
Nieuwe chips was hoofdzakelijk voor ogg noodzakelijk omdat dit meer rekenkracht kost, althans dit heb ik gelezen.

Ik zou wel voor de 700 serie gaan maar verwacht geen supersnelle usb2 want deze gaat super traag, amper sneller dan usb1.

ogg wordt ook halfbakke ondersteund dus hogere bitrates spelen gewoon niet af.

Ik vind de equalizer ook enorm basserig, rock en bass zijn niet te doen itt de 190 zijn ze prima.
Je kunt er 1 zelf aanpassen dus enorm probleem is het niet maar toch minder keus.

Ze hebben ook last van ruis :| niet dat je daar enorm last van hebt alleen als de muziek uitstaat is deze wel goed hoorbaar, dus onder het muziek zit deze er wel.
Ja kritisch :P

Als 30 euro niks voorstelt de 700 serie pakken met het bovenste in je achterhoofd.
Lullig als je speciaal voor ogg dat ding haalt natuurlijk :+

Verwijderd

Ja hoe zit dat nu met die ruis? Ik ben ook op zoek naar een mp3 speler en wil er graag eentje met een goede geluidskwaliteit. Een hoop mensen zeggen dan dat je iRiver moet hebben (ik zat dan zelf te kijken naar de iFP 799 of de 899), maar als er achtergrondruis in die dingen zit... nou ja, zijn dit dan daadwerkelijk de dingen met de beste geluidskwaliteit :? ?
Ik wil overigens eigenlijk ook niet heel veel meer betalen dan die 225 die voor zo'n ding gevraagd wordt atm.

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
In dit segment is ook de Cowon iAudio G3 een geduchte concurrent:
iAudio
Nieuwe Cowon iAudio G3 !

Verwijderd

Henk007 schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:47:
In dit segment is ook de Cowon iAudio G3 een geduchte concurrent:
iAudio
Nieuwe Cowon iAudio G3 !
Ja daar heb ik idd ook naar zitten kijken, maar zo'n G3 is toch alweer zo'n 40 euro duurder dan een iRiver. En de vraag blijft dan: welke heeft een beter geluid en hoe groot is het verschil? En die ruis, is dat hinderlijk en heeft de iAudio daar geen last van? Oh, en wat is er gebeurd met de iAudio 4 van 1GB? Hoopte stiekem dat die misschien wel goedkoper zou worden door de invoering van die nieuwe types, maar ik vind hem nergens meer terug (hoop dat deze vraag niet te off-topic is trouwens).

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 05:22:
[...]

Kletskoek, met een mp3 hoor je echt geen verschil tussen deze 2 spelers.
Ik heb ze beide gehad en ben zeer kritisch, klinken beide heel prima.
Nieuwe chips was hoofdzakelijk voor ogg noodzakelijk omdat dit meer rekenkracht kost, althans dit heb ik gelezen.

I
Is dus wel waar. De nieuwe processor is krachtiger, waardoor de MP3's met minder verlies worden afgespeeld. Zogenaamde 24-bits processor tov een 16-bits in de 190. Daarnaast is de stroomvoorziening van de nieuwe spelers beter aangebracht, waardoor je minder last hebt van zogenaamde "stroom-ruis" die veroorzaakt wordt door de stroomhuishouding.

Verder zou ik je toch aan willen raden naar Iaudio te kijken, de laatste spelers hebben ons geleerd dat die het kwa geluidskwaliteit beter voor elkaar hebben dan Iriver.

Verwijderd

Ojjorz schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:41:
[...]

Is dus wel waar. De nieuwe processor is krachtiger, waardoor de MP3's met minder verlies worden afgespeeld. Zogenaamde 24-bits processor tov een 16-bits in de 190. Daarnaast is de stroomvoorziening van de nieuwe spelers beter aangebracht, waardoor je minder last hebt van zogenaamde "stroom-ruis" die veroorzaakt wordt door de stroomhuishouding.

Verder zou ik je toch aan willen raden naar Iaudio te kijken, de laatste spelers hebben ons geleerd dat die het kwa geluidskwaliteit beter voor elkaar hebben dan Iriver.
Theoretisch klopt het wel maar ik hoor geen/amper verschil, je beweerde dat het gewoon slecht was :)
De ruis zit juist in het nieuwe model :? misschien heeft de oude een slechtere stroomhuishouding maar die ruist niet :)

Je moet niet al te zwaar tillen aan de ruis, ik kreeg hem er niet uitgefilterd onder de muziek.
Misschien bij hele stille passages maar studioopnames zijn vaak ook niet ruisvrij.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:09
Ojjorz schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:41:
[...]

Uh ? 24-bits chip ? Stroom-ruis ?????

Volgens mij heb jij geen idee waar je het over hebt !!

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

loekf2 schreef op maandag 20 december 2004 @ 02:45:
[...]

Uh ? 24-bits chip ? Stroom-ruis ?????

Volgens mij heb jij geen idee waar je het over hebt !!
Dan mag jij me eens vertellen waarom niet :)
Pagina: 1