Toon posts:

[bittorrent] zeer lage snelheden

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb bij bittorrent zeer lage snelheden :'( ongeveer 4 kB/s, terwijl de downloadsnelheid maximaal op 140 kB/s kan!!
Hoe kan dit? Ik gebruik TorrentStorm, en bij LED zijn de buttons allemaal geel :?

Weet iemand waarom de snelheid zo traag is?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46

Nik

Op dit moment is het hier ook traag. Toeval? Zit dan wel met 8 kB/s... en het loopt steeds meer op :)

@ hieronder:

Heb je al je porten geforward [insert standaard procedure]

Geef eens aan wat je al gedaan hebt of wat juist niet... Dan kunnen we je verder helpen :)

[ Voor 46% gewijzigd door Nik op 18-12-2004 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik gebruik het al een maand, en het is al heel de tijd zo traag. Ik heb al heel veel op internet gezocht enzo maar ik kom er niet uit :'(

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 16:40

TweakBoy

---

het is een probleem van de tracker waar je op zit en de combinatie van hoeveel seeders/leechers voor dat ene bestand wat je binnen wilt halen

---

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:03

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

zet in je router eens een paar poorten voor je Torrent progje open :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Topicstarter
@tweakboy: wat is dna precies een tracker enzo? want kan ik hier wat aan doen zodat het sneller gaat?

@spike_wolf: Tja, dat heb ik ook al veel op internet gelezen, ik heb namelijk helemaal geen router.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 20:18 ]

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb jij de bittorrent poorten open staan?
Adware/Spyware gescant?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
windows firewall?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46

Nik

Firewall?

Nogmaals: Vertel eens wat meer over je PC, over hoe je BT geïnstalleerd hebt, dan pas kunnen we je verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb TorrentStorm geinstalleerd.

Ik heb een firewall, ZoneAlarm, die momenteel uitstaat.

Hoe kan ik de windows xp firewall uitzetten?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:15:
Maar ik gebruik het al een maand, en het is al heel de tijd zo traag. Ik heb al heel veel op internet gezocht enzo maar ik kom er niet uit :'(
Kun je misschien nóg vager zijn?

iets als "me bittorrent werkt nie" ?

Das duidelijk zat zodat iedereen gelijk weet wat je probleem is en meteen dé oplossing voor jouw geval heeft.

snap je?

oftewel: geef eens wat meer info: OS, servicepacks, router of niet, firewall, instellingen... internet aansluiting...

[edit]
ok, das wat meer. SP2?
Wat voor internet verbinding heb je?

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 18-12-2004 20:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-08 16:58

LyP0

it is I , you worst nightmare

zelfde prob hiero, ik weet ook niet hoe ik poorten open moet zetten in mijn router ( sitecom ) , zit de hele tijd tussen de 1 en de 5 kbps :( . ik zou ook graag eens wat sneller wilen downen , mirc doet t nog steeds tussen de 70 en de 250 bkps. ik blijf dit topic wel ff volgen

ps , win xp , sp2 , firewall uit , verder norton firewall die laat bittorent automatisch door , ik heb een router maar ik weet niet welke en hoe ik poorten open zet , en ik heb @home breedband 4 mbit , snelheid zit wel snor dat is op websites tussen de 170 en de 560 kbps ( jah 560 best veel maar haalt hij nu toch wel regelmatig )

[ Voor 38% gewijzigd door LyP0 op 18-12-2004 20:25 ]

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen service pack geinstalleerd.

internetverbinding:
wanadoo adsl lite
downstream 1120 kbps (140 kB/s)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je een Ethernet modem hebt dan zit je vaak al achter een firewall. Kun je op de DOS-prompt eens ipconfig uitvoeren? Als het IP-adres wat daar staat begint met 10. dan moet je op je modem de poorten naar je PC doorsturen.

De interface van je modem kun je benaderen via http://10.0.0.138/

Verwijderd

zonealarm V5.x geeft problemen met Azureus, misschien ook met jouw client.
even zoeken op de soundforge site, daar staat dat zonealarm 4.5 wel werkt.

Wat ook kan (ook gezien bij azureus) dat als je uPnP uitschakelt op je PC, je download enorm inzakt. De heren van www.grc.com raden je aan dit uit te schakelen, maar toch maar niet...

Verwijderd

Topicstarter
IP adress: 10.0.0.151
Default gateway: 10.0.0.138

Staat er bij ipconfig. Hoe kun je dan met je modem poorten doorsturen ??

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aan dat IP te zien heb je waarschijnlijk een Speedtouch 510, dan is het genoeg om een Bittorrent client met UPnP support te gebruiken, zoals bijvoorbeeld Azureus. Die geeft zelf aan je modem door welke poorten het open moet zetten.

• unfor
je modem is een router, zie post van bigs hoe in je router software te komen.
ik neem haast aan dat je een speedtouch modem hebt, ga naar advanced, napt, voeg jou ip toe en de bittorrent poort.

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 18-12-2004 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee dit heb ik nu gedaan.

Type Inside address Outside address Prot State
Temp 10.0.0.151:6881 unspecified:6889 tcp NONE

Werkt nog steeds niet, snelheid is nog steeds laag :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 20:43 ]

Verwijderd

Aan dat IP te zien heb je waarschijnlijk een Speedtouch 510, dan is het genoeg om een Bittorrent client met UPnP support te gebruiken, zoals bijvoorbeeld Azureus. Die geeft zelf aan je modem door welke poorten het open moet zetten.
Mijn dank ik groot Bigs _/-\o_ , download nu 8x zo snel als voorheen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe dan? :'(

Ik heb ook Azureus maar waar moet ik nu heen?
Kan iemand mij toevoegen op msn? [...]

Modbreak:Als we alle problemen via mail op gaan lossen zou dit forum snel leeglopen

[ Voor 32% gewijzigd door Spider.007 op 18-12-2004 21:00 ]

Verwijderd

http://sourceforge.net/projects/azureus/

Upload goed instellen als je meerdere bestanden wil downloaden.

That's it.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:58:
http://sourceforge.net/projects/azureus/

Upload goed instellen als je meerdere bestanden wil downloaden.

That's it.
Ik heb het programma al, ik heb alleen iets fout met instellingen, maar ik weet niet wat :S

• unfor
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:43:

de 2e poort moet wel hetzelfde zijn! en als je azureus gebruikt hoef je maar 1 poort te forwarden, stel bij config even een andere poort in, veel trackers blocken standaard bittorrent poorten.

[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 18-12-2004 21:02 ]

Verwijderd

Zorg er ook voor dat je torrent client niet de gehele upload bandbreedte gebruikt, want dat zorgt er ook voor dat de download langzaam gaat. Er is dan niet genoeg bandbreedte om aan te kunnen geven dat een segment is ontvangen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit is nu opgelost: woei. Maar ik ga toch sluiten wegens een chronisch gebrek aan info. Je bent nu heel goed ("aan het handje") geholpen, maar neem ajb een volgende keer meer iniatief voor je een topic opent.

Er zijn al honderden en honderden tips geweest over lage snelheden bij bittorrent maar je zegt hier helemaal niets over in je topicstart. "Ik heb gezocht" is leuk maar zeg dan wat je al weet en wat de situatie is. Zo is er heel veel vraag&antwoord werk nodig zoals je gemerkt hebt. Als je al zo lang aan het zoeken bent, weet je ook dat al die vragen steeds gesteld worden: geef dan meteen de antwoorden in je topicstart. Op deze manier ben je niet bepaald netjes tegenover de mensen die je helpen.

Trouwens zou je na een maand zoeken best langs een site zijn gekomen waar het woord tracker is gevallen. Zo niet moet je echt gerichter leren zoeken ;)

Edit: ik las verkeerd, rklapwijk is niet de topicstarter :P

Open gerust een nieuw topic maar zet dan eerst even alles goed op een rijtje etc.

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 18-12-2004 21:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:43:

Je stuurt nu je externe poort 6889 door naar interne poort 6881. Misschien is het een idee dat je je eerst even in gaat lezen voor je hier simpele vragen gaat lopen stellen die al erg vaak voorbij zijn gekomen. Begin hier eens mee:

Het Grote Poortmappingsverhaal

[search=bittorrent traag]

Hiermee moet je er wel uitkomen :)

edit:
Hoi F_J_K :w

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 18-12-2004 21:03 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.